18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Moderator: Beheerdersteam
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Mooi spul, Bas! De nieuwe eigenaar zal er vast veel plezier aan beleven. Grappig concept zo, zo'n miniversie van zo'n woefert+hoorn, normaal zie je dat toch meer met 15" woofers enzo.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Is ook aan te bevelen iets met 12" inch of meer woofert vooral omdat het niet veel meer kost. Maar het meenemen in de koffert naar ZA alsmede koopjes prijzen van de hoorn en compression driver speelde ook een rol. Hoe dan ook zijn we zeer tevreden met het resultaat...
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
haha, ja, dat worden wel erg grote koffers dan. Mooie speakers iig en veel plezier in ZA!Bas Horneman schreef:Is ook aan te bevelen iets met 12" inch of meer woofert vooral omdat het niet veel meer kost. Maar het meenemen in de koffert naar ZA alsmede koopjes prijzen van de hoorn en compression driver speelde ook een rol. Hoe dan ook zijn we zeer tevreden met het resultaat...
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Ben jij van mening dat de speakers kwalitatief evenredig zijn aan de gebruikte apparatuur?
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Misschien zijn de versterkers gemodificeerd?Leeuwarden schreef:Ben jij van mening dat de speakers kwalitatief evenredig zijn aan de gebruikte apparatuur?
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Dit was bij een vriend van me in ZA. Gewoon een middagje luisteren....
Die boxen die hij zelf heeft zijn uiteraard veel beter.....Ze klonken zeer goed..maar missen uiteraard laag en in het midden niet zo open en vrij, hoog niet zo geraffineerd...etc etc....en niet zo veel dynamiek...
Dus eigenlijk nee....het zou zonde zijn om je versterkers niet aan iets beter dan hangen dan die mini luidsprekers.
Die boxen die hij zelf heeft zijn uiteraard veel beter.....Ze klonken zeer goed..maar missen uiteraard laag en in het midden niet zo open en vrij, hoog niet zo geraffineerd...etc etc....en niet zo veel dynamiek...
Dus eigenlijk nee....het zou zonde zijn om je versterkers niet aan iets beter dan hangen dan die mini luidsprekers.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Maar je hoort wel gelijk waartoe ze in staat zijn...ze deden het zeeer verdienstelijk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Overigens heb ik deze luidsprekers gebouwd voor een andere maat van me....die een single ended KT120 heeft die ik voor hem gebouwd heb.
