Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
CD speler meenemen?
Weet nog niet zeker of ik kan komen. Maar als ik kom kan ik hem voor je flashen.satefan schreef:Zou helemaal top zijn als er dan iemand is die mijn AF-DAC van de nieuwste firmware kan voorzien?
- RobertD
- Contacteer:
Ik zal twee buizenversterkers meenemen voor dit experiment. Een kleine single ended EL84 versterker en een EL84 pushpull.Kaajs schreef:Als newbee heb ik een vraag. Is er ruimte voor een experiment? Het experiment gaat om het volgende; Ik heb speakers met een gemiddeld rendement van 90dB aangesloten op een transistor versterker. Al tijden wil ik een A/B vergelijking doen met een buizenversterker. Het is een heel gesjouw, maar dat heb ik er wel voor over. Ik ben zo benieuwd of IK het verschil hoor. Ik ben zeer tevreden met het geluid wat ik nu heb, maar ja het hifi-bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Dan doe ik natuurlijk ook een beroep op iemand die bereid zou moeten zijn een buizenversterker mee te nemen. Vanwege het prettige rendement is 25W voldoende om mijn zelfbouw speakers aan te sturen. Dus Wie oh Wie???
Ik heb geen zin om naar een hifi dealer tegaan omdat het vrijblijvendheids gehalte te klein is.
Geef maar aan of er (fysiek/tijds) ruimte is voor dit experimient. Althans een experiment voor mij, voor vele anderen is dit natuurlijk al een gepasseerd station en derhalve niet meer interessant.
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
- RobertD
- Contacteer:
De onderhandelingen zijn inmiddels in een ver gevorderd stadium:RobertD schreef:En dit jaar komen we waarschijnlijk nog met een speciale verrassing, maar daarover zijn we nog in onderhandeling....
In Alphen hebben wij een Stichting Serious Music. Zij organiseren onder meer 8 progrock concerten per jaar, maar ook een singer songwriter contest.
HenkJan kwam met het idee dat het leuk zou zijn om een live optreden te organiseren waarna we aan de hand van een cd van die artiest een vergelijk van een audio set met dat live optreden kunnen doen.
Singer Songwriter Robin Haijes heeft in 2014 de Singer Song Writer Award in Alhen aan den Rijn gewonnen en is bereid gevonden om tegen een kleine vergoeding een half uurtje te komen optreden tijdens onze luisterdag.
https://robinhaijes.wordpress.com
Uiteraard nodigen we iedereen uit om op deze dag een cd'tje van haar aan te schaffen. Deze cd-opname was een prijs die bij de award hoorde. Een EP die niet al te veel zal kosten.
Bij deze ook een vraagje van mij. Heb hier een zelfgebouwde FET-versterker staan (2x40W) die ik graag eens zou willen vergelijken met wat andere versterkers, transistor en/of buizen. Zit wel een beetje met de tijd, kan tot max. een uur of drie blijven.
Misschien nog te combineren met het verzoek van Kaajs?
Misschien nog te combineren met het verzoek van Kaajs?
De Soundcloud pagina geeft een wat genuanceerder beeld van Robin, en haar kwaliteiten als zangeres.
Het doet i.d.d. erg aan De Markt in Zoetermeer denken.hannesie schreef:De Soundcloud pagina geeft een wat genuanceerder beeld van Robin, en haar kwaliteiten als zangeres.
@RoberdD en anderen die een buizenversterker meenemen. Ik zie de aansluiting van mijn speakers op jouw/jullie versterkers met hoogspanning tegemoet. Daar kijk ik echt naar uit. Alvast bedankt. Ik neem natuurlijk ook wat cd's mee.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Net even geluisterd, kan eigenlijk geen enkele opmerkelijke kwaliteit ontdekken. Maar een leuk koppie heeft ze wel.Pjotr schreef:Het doet i.d.d. erg aan De Markt in Zoetermeer denken.hannesie schreef:De Soundcloud pagina geeft een wat genuanceerder beeld van Robin, en haar kwaliteiten als zangeres.
- RNacoustics
- Contacteer:
Er komt gelukkig geen hoogspanning uit van mijn OTL versterkers, maar wel muziekKaajs schreef:@RoberdD en anderen die een buizenversterker meenemen. Ik zie de aansluiting van mijn speakers op jouw/jullie versterkers met hoogspanning tegemoet. Daar kijk ik echt naar uit. Alvast bedankt. Ik neem natuurlijk ook wat cd's mee.
Neem je je JBL mfb experiment ook mee ?ds23man schreef:Kijk, dan kan ik niet achterblijven....
Bij deze ook mijn aanmelding, ik neem een setje Little/One's op basis van de SB Acoustics SB15NRXC30-4 mee. En misschien nog wat ander klein spul
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
een hele verbetering t.o.v. het gebruikelijke audiofiele reportoirehannesie schreef:De Soundcloud pagina geeft een wat genuanceerder beeld van Robin, en haar kwaliteiten als zangeres.
haar stem en stijl van zingen doet me wat denken aan Jesca Hoop
hopelijk is de CD een beetje mooi opgenomen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
net een flink deel van wat op Soundcloud staat geluisterd, lekkere muziek hoor. 
mogen we blij mee zijn dat die bij zo'n stelletje nerds wil komen optreden
mogen we blij mee zijn dat die bij zo'n stelletje nerds wil komen optreden
Heeft iemand dat arme meiske daar geestelijk al een beetje op voorbereid?
Okay dan. De spreekwoordelijke kogel is door de kerk. De 18e staat officieel in de familie-agenda als 'audiofiele quality-time' genoteerd. Ik neem (vooralsnog) mee:
- Precision Audio Amp
- Afdac-LB (in een onverantwoorde behuizing)
- Seas monitoren (DXT - U16)
- Laptop optisch aan de afdac met een stapel muziek er op zodat ik niet afhankelijk ben van netwerken etc. Ik zal het geijkte repertoire er wel even op zetten.
- Mijn maat Rene
Groet,
Stefan
- Precision Audio Amp
- Afdac-LB (in een onverantwoorde behuizing)
- Seas monitoren (DXT - U16)
- Laptop optisch aan de afdac met een stapel muziek er op zodat ik niet afhankelijk ben van netwerken etc. Ik zal het geijkte repertoire er wel even op zetten.
- Mijn maat Rene
Groet,
Stefan
- Leeuwarden
Hoera! Diana Kraaloog!
Ik ben erg benieuwd hoe men de Holton gaat vinden!
Ik ook. Als voorproefje ga ik hier van de week een amp-shoot-out doen met een Bryston 2B eindtrapLeeuwarden schreef:Hoera! Diana Kraaloog!Ik ben erg benieuwd hoe men de Holton gaat vinden!
Ik wil mij ook aanmelden en neem mijn programmer mee. Dus als iemand de laatste firmware op z'n Afdac wil...
- Leeuwarden
satefan schreef:Ik ook. Als voorproefje ga ik hier van de week een amp-shoot-out doen met een Bryston 2B eindtrapLeeuwarden schreef:Hoera! Diana Kraaloog!Ik ben erg benieuwd hoe men de Holton gaat vinden!
Nice, laat je even weten hoe dat ging?
Ik eerst!!!!knuisje schreef:Ik wil mij ook aanmelden en neem mijn programmer mee. Dus als iemand de laatste firmware op z'n Afdac wil...
Ik wil me ook aanmelden. Ik neem de Le Monstre mee; een bekend ontwerp van Jean Hiraga. Kan maar 8W leveren dus heeft redelijke hoog-rendement speakers nodig. Ben benieuwd hoe die klinkt met de 90 DB speakers ATR van Kaajs.
Het is geen bouwsel van dit forum. Dus zie wel of er ruimte is om hem in te plannen.
@Kaajs . Heb je ook foto's van je speakers?
Het is geen bouwsel van dit forum. Dus zie wel of er ruimte is om hem in te plannen.
@Kaajs . Heb je ook foto's van je speakers?
Leuk!
Zo beginnen er toch wel aardig wat projecten op de luisterdag te komen!
Zo beginnen er toch wel aardig wat projecten op de luisterdag te komen!
- mikekiwi
- Contacteer:
Yep, gaat goed zo, dank voor de reacties, zal later vandaag de lijst gaan bijwerken!
Ziet er netjes opgebouwd uit, die Hiraga.
Als hij net zo goed klinkt als hij eruit ziet.
Als hij net zo goed klinkt als hij eruit ziet.
- RNacoustics
- Contacteer:
Hoi Peter, ik neem mijn Afdac ook mee. Heb ik wat gemistknuisje schreef:Ik wil mij ook aanmelden en neem mijn programmer mee. Dus als iemand de laatste firmware op z'n Afdac wil...