Nee, dat heeft niets met muziek en audio te maken.ray5150 schreef:Hans Klok & Pamela Anderson?
Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Nou, veel goochelaars hebben zo'n truuk met eenRobertD schreef:Nee, dat heeft niets met muziek en audio te maken.ray5150 schreef:Hans Klok & Pamela Anderson?
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik wil er ook wel bij zijn.
Kan een laptop en mijn Audiolab M-DAC meenemen, eventueel ook mijn EL3N PP amp maar dat heeft enkel zin als er 8 of 16 ohm hoogrendement speakers aanwezig zijn , de versterker geeft een kleine 2 X 3 watt .
Kan een laptop en mijn Audiolab M-DAC meenemen, eventueel ook mijn EL3N PP amp maar dat heeft enkel zin als er 8 of 16 ohm hoogrendement speakers aanwezig zijn , de versterker geeft een kleine 2 X 3 watt .
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik wip ook langs.
- Fredvandam
- Berichten: 621
- Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik ga ook kijken/luisteren
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Dank voor de aanmeldingen!
@Raaf: heb je spulletjes er vooralsnog bij gezet, kan later altijd worden aangepast mocht het lastig worden qua match
@Raaf: heb je spulletjes er vooralsnog bij gezet, kan later altijd worden aangepast mocht het lastig worden qua match
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik kom ook, ik neem alleen spullen voor 2e hands hoek mee.
Groeten,
Groeten,
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik kom dan ook maar langs. Lijkt me wel gezellig en het is in de buurt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Kijk, dan kan ik niet achterblijven.... 
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik meld me aan! Ik heb niets nieuws om mee te nemen..
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
lijkt me logisch met zo'n forumnaamOuwebok schreef:Ik meld me aan! Ik heb niets nieuws om mee te nemen..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Gaan we op ouwe bokken schieten?

Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Zijn er nog nieuwegeiten te zien en of te horen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ben bang dat we weinig "verse" geiten hebben.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Zeer waarschijnlijk kom ik ook. vooralsnog neem ik in ieder geval een grote tas met gratis audiobladen mee.
Denk niet dat ik de nieuwe jas voor de Elektuur Crecendo dan al klaar heb.
Denk niet dat ik de nieuwe jas voor de Elektuur Crecendo dan al klaar heb.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Count me in. Gezellig!
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Als newbee heb ik een vraag. Is er ruimte voor een experiment? Het experiment gaat om het volgende; Ik heb speakers met een gemiddeld rendement van 90dB aangesloten op een transistor versterker. Al tijden wil ik een A/B vergelijking doen met een buizenversterker. Het is een heel gesjouw, maar dat heb ik er wel voor over. Ik ben zo benieuwd of IK het verschil hoor. Ik ben zeer tevreden met het geluid wat ik nu heb, maar ja het hifi-bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Dan doe ik natuurlijk ook een beroep op iemand die bereid zou moeten zijn een buizenversterker mee te nemen. Vanwege het prettige rendement is 25W voldoende om mijn zelfbouw speakers aan te sturen. Dus Wie oh Wie???
Ik heb geen zin om naar een hifi dealer tegaan omdat het vrijblijvendheids gehalte te klein is.
Geef maar aan of er (fysiek/tijds) ruimte is voor dit experimient. Althans een experiment voor mij, voor vele anderen is dit natuurlijk al een gepasseerd station en derhalve niet meer interessant.
Dan doe ik natuurlijk ook een beroep op iemand die bereid zou moeten zijn een buizenversterker mee te nemen. Vanwege het prettige rendement is 25W voldoende om mijn zelfbouw speakers aan te sturen. Dus Wie oh Wie???
Ik heb geen zin om naar een hifi dealer tegaan omdat het vrijblijvendheids gehalte te klein is.
Geef maar aan of er (fysiek/tijds) ruimte is voor dit experimient. Althans een experiment voor mij, voor vele anderen is dit natuurlijk al een gepasseerd station en derhalve niet meer interessant.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
newbee? je bent al 5½ jaar lid 
Lijkt me een leuke toevoeging, zetten we jou speakers in een ruimte waar ook een buizenversterker is.
wat voor speakers heb je eigenlijk?
Lijkt me een leuke toevoeging, zetten we jou speakers in een ruimte waar ook een buizenversterker is.
wat voor speakers heb je eigenlijk?
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Ik zou een 5W buizenversterker kunnen meenemen...Dan doe ik natuurlijk ook een beroep op iemand die bereid zou moeten zijn een buizenversterker mee te nemen. Vanwege het prettige rendement is 25W voldoende om mijn zelfbouw speakers aan te sturen. Dus Wie oh Wie???
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Als we dan toch bezig zijn kan er ook nog wel een ZBA versterker bij. Dat wordt leuk. 
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
@Henkjan: Mijn zelfbouw speakers zijn een ontwerp van de Deen Troels Gravesen. De ATR ( Audio Technology+Raidho tweeter) is een 2½ weg TL speaker. Helaas stelt Michael Borresen van Raidho de planar tweeters niet meer beschikbaar voor de diy markt, waarmee het project vwb Troels Gravesen ter ziele is gegaan. Heel frustrerend voor een speaker ontwerper om een speaker te ontwerpen waarvan vervolgens de drivers niet meer te koop zijn. Boze tongen beweren dat dhr. Borresen het niet meer kon verkopen dat handige jongens speakers konden bouwen voor een redelijk bedrag terwijl het instap model van zijn speakers met € 10K al (voor mij) onbetaalbaar zijn.
Als ik dan toch ga sjouwen zal mijn versterker ook meenemen : Dussun V6i, eigenlijk veel te veel power voor die gevoelige speakers .....vandaar ook mijn 'flirt' naar een buizen versterker.
Als ik dan toch ga sjouwen zal mijn versterker ook meenemen : Dussun V6i, eigenlijk veel te veel power voor die gevoelige speakers .....vandaar ook mijn 'flirt' naar een buizen versterker.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
18 November. Zou theoretisch kunnen. Kan ik mijn jarenlange traditie van 'kijken of ik kan komen en dan toch niet komen' voortzetten. Maar....als t lukt neem ik de SEAS monitoren en mn Precision Audio AMP + AF-DAC en laptop mee.
grt
Stefan
grt
Stefan

