Een goede uitleg over het digitale domein?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door hannesie »

https://xiph.org/video/vid2.shtml
dig.JPG
Wel op het linkje klikken, niet op de foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oordeel zelf!!
Laatst gewijzigd door hannesie op do 05 okt 2017, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door bas focal m180 »

Heb geen firefox
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door Martijn M »

Die video's van Monty zijn geniaal! Bij mij draait het probleemloos in Chrome.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door ds23man »

In Edge werkt het ook niet, dus enkele reis Noordzee...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door hannesie »

Hij doet het wel op mijn telefoon met Chrome.
Screenshot_20171005-185919.png
Je kunt het ook downloaden, het filmpje.

De foto bij de eerste openingspost is dus geen jijbuis filmpje.!!!!!!!

Je moet dus het linkje aanklikken, misschien is dat de verwarring?
deze dus,

https://xiph.org/video/vid2.shtml
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door Pjotr »

Dat filmpje staat ook op Jijbuis. Is hier al meerdere keren aangesleept als iemand weer iets fabeltastisch over digitale audio verkondigde. Het onderwerp wordt daar echt heel goed uitgelegd! Wel goed dat ze bij xiph.org een eigen educatief videokanaal zijn gestart.

Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door MarcoSQ »

In feite gaat de hoofdmoot van dit filmpje, over het uiteindelijke analoge resultaat van omgezette gesample-de audio.
En dat dat meettechnisch, zelfs met een goedkope oude 16/44.1k DAC, perfectie tot 20kHz op alle vlakken al zéér dicht benadert of eigenlijk gewoon bereikt.

Ik vind het heel knap hoe deze man dit ZO eenvoudig uitlegt. Zou ik zelf zeker niet kunnen. Filmpje dus opgeslagen, thx :) !
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door hannesie »

Ook weer iets nieuws, iemand er mee bekend?

Is binnenkort een lezing over het desbetreffende ontwerp en resultaat/fase van de ontwikkeling.

http://www.axign.nl/
Ik zag ook al wat bij Alfa audio over het komende fenomeen.
ax.JPG
En er zijn ook al wel prototypes te bestellen. :shock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door ds23man »

Bekend. Haalt de spec's van Ncore niet.......
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door hannesie »

Dit is toch geen versterker?

Ik zit dan even te denken, een chip die controleert of het juiste aan informatie bij de luidspreker aankomt.
Lijkt mij meer een DSP..............?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een goede uitleg over het digitale domein?

Bericht door Pjotr »

Er zijn nog geen DS speakers....... Philips heeft ooit proeven gedaan met een binaire spreekspoel maar dat was een faliekante mislukking :D
Plaats reactie