Voor TV heb jij toch gewoon schotel? Overigens gaat VDSL ook gewoon over die 2 oude koperdraadjes. Er is al weer een nieuwe standaard in de maak: Vectored VDSL en daarmee zou tot over de 1Gb/s mogelijk zijn over die sinpele draadjes. Sta ook een beetje met verbazing te kijken dat dat mogelijk is.ds23man schreef:Keuze......
Die heb ik dus niet. Geen kabel, 5mb via adsl ( niet te upgraden want slechts 2 draadjes). Dus schotel, telefoon abo en een adsl abo. Tel dat maar eens op.
IP-TV
Moderator: Beheerdersteam
Re: IP-TV
Re: IP-TV
Wat bedoel je? Je kunt toch gewoon een postcodecheck doen wat haalbaar is bij jou?Shadow schreef:Ik eigenlijk ook niet, kpn lijn moet opnieuw gelegd worden...ds23man schreef:Keuze......
Die heb ik dus niet. Geen kabel, 5mb via adsl ( niet te upgraden want slechts 2 draadjes). Dus schotel, telefoon abo en een adsl abo. Tel dat maar eens op.
Re: IP-TV
Ja klopt maar we hebben alleen CAI momenteel, de vorige bewoners hadden de kpn lijn vlak aan de muur afgeknipt en wij hebben hem inmiddels weggehaald en erover gestuced, overleg met een kpn monteur heeft opgeleverd dat ze 'die wel opnieuw aansluiten met wat hulp van de klant'
Dat is bij de meeste huizen na 40-45 toch geen probleem?ds23man schreef:VDSl gaat over twee paren en werkt tot max 2100 meter van de centrale
https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL
Re: IP-TV
Dat is bonded VDSL. Daarmee haal je de dubbele snelheid, klopt. Daarvoor moet je wel 2 lijnen hebben liggen. Ik haal hier maximaal 150Mb over de gewone oude 2 draadjes (1 lijn). Heb ik niet nodig dus ga ik er ook niet voor betalen. Aan 40Mb/s heb ik genoeg. Daar stream ik momenteel makkelijk de Nederlandse zenders mee in HD op de PC.ds23man schreef:VDSl gaat over twee paren en werkt tot max 2100 meter van de centrale
https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL
Maar wat is jouw punt nou al die tijd? Wil je ook TV of zo?
Re: IP-TV
Als dat in de huiskamer was, lijkt het me niet onverstandig om dat gelijk naar de meterkast om te (laten) leggen.Shadow schreef:Ja klopt maar we hebben alleen CAI momenteel, de vorige bewoners hadden de kpn lijn vlak aan de muur afgeknipt en wij hebben hem inmiddels weggehaald en erover gestuced, overleg met een kpn monteur heeft opgeleverd dat ze 'die wel opnieuw aansluiten met wat hulp van de klant'
Re: IP-TV
Als het nog een hele oude leiding/aansluiting is, is het nog maar de vraag of VDSL gaat werken. Maar goed, dat is sowieso een probleem voor KPN. Tussen het aansluitpunt vanuit de straat en je modem moet sowieso een kort kabeltje. FTP/UTP vanaf je modem verder het huis in, zoals naar je TV ontvanger(s) en PC's, is geen probleem.
Re: IP-TV
Met een paar lengtes P25 goot is er altijd wel een redelijk nette oplossing mogelijk.Shadow schreef:Dat kan zo maar niet, meterkast niet aan de deur, geen kruipruimte en meterkast niet in de buurt van de tv/audio.
Ik heb net kpn abotje genomen met tv en basis internet, kost 49p/m maar eerste 6 maanden 39p/m, we gaan eens kijken wat de monteur zegt.
Re: IP-TV
Ik weet waar het vroegah binnen kwam, die plek zou ideaal zijn, waarom zou ik dat naar de meterkast doen?ray5150 schreef:Die pakt in zo'n geval een nietmachine met krammen, of een doosje spijkerclips. ook bij hun is tijd geld.Pjotr schreef:Zou het maar aan de KPN monteur overlaten.
Sorry hoor, heb dat nu een paar keer aangegeven, maar het blijft miepen over hoe en wat terwijl ze hem zo op de oude plek mogen aanboren.
