IP-TV
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: IP-TV
Algemene voorwaarden:
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Tel: 0318-240094
E-mailadres: info@iptvdreambox.nl
http://www.totaaltv.nl/nieuws/brein-ope ... anbieders/
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Tel: 0318-240094
E-mailadres: info@iptvdreambox.nl
http://www.totaaltv.nl/nieuws/brein-ope ... anbieders/
Re: IP-TV
Met de glasvezel van Lijbrandt, nu overgenomen door Telfort dan een aparte IP uitgang van het modem, die dan via de Amino 140 box IP TV geeft, loopt hier prima.
Ik weet dat toen wel wat kon met een dergelijke opzet als met satelliet en zo een dreambox
.
Ik weet dat toen wel wat kon met een dergelijke opzet als met satelliet en zo een dreambox
.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 23 sep 2017, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: IP-TV
Via de gewone interneaanbieders, KPN, xs4all, enz zijn de prijzen voor TV en radio ook de helft als van de kabel. Dus ervaring graag met ook die aanbieders, mediabox, afspelen op laptop, opnemen in de cloud en noem maar op.
@Hans wat ik zie bij KPN, xs4all is dat er gewoon een decoder kastje in je thuisnetwerk hangt met waarschijnlijk e.o.a. Linux kaartje. Zit een HDMI, Scart en S/PDIF op voor naar de TV. Een smart TV kan direct in het netwerk geprikt.
@Hans wat ik zie bij KPN, xs4all is dat er gewoon een decoder kastje in je thuisnetwerk hangt met waarschijnlijk e.o.a. Linux kaartje. Zit een HDMI, Scart en S/PDIF op voor naar de TV. Een smart TV kan direct in het netwerk geprikt.
Re: IP-TV
Ik kende dat niet, maar je bedoeld dan een service als dit?
http://www.moviestreamer.nl/nl/digitaal-tv-kijken
Ik betaal nu voor een extra kastje boven, om uitzending gemist en/of dergelijke opties ook te kunnen zien.
http://www.moviestreamer.nl/nl/digitaal-tv-kijken
Ik betaal nu voor een extra kastje boven, om uitzending gemist en/of dergelijke opties ook te kunnen zien.
Re: IP-TV
Maar ook b.v. dit: https://www.xs4all.nl/pakketten/internet-en-tv wat nou weer niet de goedkoopste is. Met moderne technieken als VDSL is bij mij 180mb/s haalbaar over het oude koper. Met ADSL+ was het niet meer dan 8mb/s. Met een dergelijke bandbreedte kun je wel 10 verschillende zenders tegelijk kijken. Nu glas niet meer zo hard nodig is gaat deze manier van TV kijken storm lopen. Ze hebben hier 5 jaar gelden de buizen voor glas in de straat gelegd. Maar tot nu toe hebben ze er geen vezels door geschoten. Gaat ook niet snel meer gebeuren denk ik.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: IP-TV
Ik heb het nu bijna twee jaar van Rapidiptv.
Het is niet helemaal 100% stabiel, zenders willen nog wel eens ineens verdwijnen of in een andere resolutie binnenkomen als beloofd. Maar ruim 6000 zenders en filmkanalen maken een hoop goed. In onze Samsung zit een app waarmee ik het direct op de tv kan ontvangen.
Opvallend is wel dat de nederlandse zenders via iptv een stuk scherper en mooier van kleur en met minder glitches binnenkomen dan dat ze via de KPN glasvezel doen...
Het is momenteel in een voor de Nederlandse wet grijs gebied. Gelukkig staat het blijkbaar niet op een prioriteitsplek bij Brein (een organisatie die uitsluitend aan haar eigen potremonnee denkt en in geen enkel geval daadwerkelijk voor rechthebbenden iets doet), dus voorlopig kunnen we gewoon kijken.
Het is niet helemaal 100% stabiel, zenders willen nog wel eens ineens verdwijnen of in een andere resolutie binnenkomen als beloofd. Maar ruim 6000 zenders en filmkanalen maken een hoop goed. In onze Samsung zit een app waarmee ik het direct op de tv kan ontvangen.
Opvallend is wel dat de nederlandse zenders via iptv een stuk scherper en mooier van kleur en met minder glitches binnenkomen dan dat ze via de KPN glasvezel doen...
Het is momenteel in een voor de Nederlandse wet grijs gebied. Gelukkig staat het blijkbaar niet op een prioriteitsplek bij Brein (een organisatie die uitsluitend aan haar eigen potremonnee denkt en in geen enkel geval daadwerkelijk voor rechthebbenden iets doet), dus voorlopig kunnen we gewoon kijken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: IP-TV
Het is geen grijs gebied maar illegaal, omdat er momenteel (nog) niet tegenop getreden wordt betekend dat nog niet dat het legaal is. Geen slotje op dit draadje omdat IPTV in basis niet illegaal is, maar svp geen discussie hier over de tig zenders voor een tientje aanbieders waarvan je na kunt gaan dat het niet ruikt maar wel stinkt.anonamemouse schreef:Ik heb het nu bijna twee jaar van Rapidiptv.
Het is momenteel in een voor de Nederlandse wet grijs gebied.
Re: IP-TV
Kunnen we de discussie van al dan niet grijs en rammelen met sleutelbossen ergens anders doen a.u.b? Als KPN het aanbiedt......... Het gaat mij er om of het de moeite waard is t.o.v. de kabel. Zowel kwalitatief, betrouwbaarheid, aanbod en kosten en als systeem als geheel. En dan voor de mod zijn gemoedsrust het even niet over de discutabele aanbieders hebben. Al mag je daar w.m.b. best een mening over hebben. Mij gaat het daar niet om.
Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren?
Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.
Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: IP-TV
Als je naar het nederlandse zenderpakket kijkt vind ik het de moeite waard. Zoals eerder aangegeven zijn die op alle fronten beter van kwaliteit. Ik heb ook nog niet meegemaakt dat de nederlanders het een keer niet deden.Pjotr schreef:Kunnen we de discussie van al dan niet grijs en rammelen met sleutelbossen ergens anders doen a.u.b? Als KPN het aanbiedt......... Het gaat mij er om of het de moeite waard is t.o.v. de kabel. Zowel kwalitatief, betrouwbaarheid, aanbod en kosten en als systeem als geheel. En dan voor de mod zijn gemoedsrust het even niet over de discutabele aanbieders hebben. Al mag je daar w.m.b. best een mening over hebben. Mij gaat het daar niet om.
Wat betreft de mods, interressant om te zien dat sommige mensen hier gewoon hun gal kunnen blijven spuwen en medeforummers weg kunnen blijven jagen zonder zelfs maar een "foei", maar dat hier meteen weer commentaar geleverd wordt op een tot op het moment van schrijven correcte opmerking die ik maakte. Maar ik verkoop dan ook geen plate amps. Ga zo door heren.
De meeste iptv providers willen het MAC adres van de ontvanger hebben. Je kunt dus in een huis per abonnement dus meestal maar op een apparaat kijken.Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren?![]()
Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: IP-TV
Ik weet niet hoe jij leest, maar ik kan eigenlijk nergens "gal" ontdekken. Waar wel even op ingehaakt werd is dat Peter in zijn openingspost een goedkope, dubieuze, aanbieder aanhaalt. Dit soort dingen had je vroeger met cardsharing over internet voor sat-tv.anonamemouse schreef:Wat betreft de mods, interressant om te zien dat sommige mensen hier gewoon hun gal kunnen blijven spuwen en medeforummers weg kunnen blijven jagen zonder zelfs maar een "foei", maar dat hier meteen weer commentaar geleverd wordt op een tot op het moment van schrijven correcte opmerking die ik maakte. Maar ik verkoop dan ook geen plate amps. Ga zo door heren.
Re: IP-TV
Nope, heb hier gewoon keurig netjes een triple-play abonnement (Ziggo) waar ik iedere maand keurig een tientje of 6 voor aftik.Pjotr schreef:Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren?![]()
Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.
Ik ben van mening dat als je het goed gaat uitrekenen en op papier zetten (excel, zo u wil), dat het lood om oud ijzer is, zal misschien een paar euro per maand schelen.
Mijns inziens behaal nog het meeste voordeel je als je ieder jaar van kabel naar VDSL overstapt, met de bijbehorende introductiekortingen.
Re: IP-TV
Dat is dan zeker in Groningen en met aanbiedingskortingen. Dat biedt Ziggo hier niet...
Of je moet een domeinregistratie doen.
Het klopt wel dat het lood om oud ijzer is. Heb eens zitten rekenen. Grappig is dat de internet VDSL jongens als KPN, duur internet bieden met TV + telefoon als goedkoop extraatje en dat Ziggo dure kabel TV biedt met als goedkoop extraatje internet + bellen. KPN/XS4all biedt wel opnemen in de cloud tot 200 uur. Dat is wel leuk want dan kun je op iedere ontvanger in huis terug kijken. Met een PVR gaat dat niet. En wat ik zo zie is het aantal ontvangers bij internet gelimiteerd tot de bruikbare internetsnelheid. Je betaalt dan 2,50 pm voor een extra IP ontvanger. Overigens zijn sowieso veel TV zenders gratis via internet in HD direct te ontvangen, i.i.g. de Nederlandse.
Klopt maar om nou ieder jaar je vrienden en relaties te verblijden met weer een nieuw e-mail adres? Ben je wel steeds van veel spam afray5150 schreef:Nope, heb hier gewoon keurig netjes een triple-play abonnement (Ziggo) waar ik iedere maand keurig een tientje of 6 voor aftik.Pjotr schreef:Helemaal goed Ray, dat klopt dat je er een internetprovider voor nodig hebt. Of zit jij hier soms "grijs" te forummen via de WiFi van de buren?![]()
Er zullen er weinig zijn die geen internetprovider hebben. Lijkt mij een non-discussie. Als je nu via de kabel TV kijkt en internet via VDSL, hebt betaal je voor 2 transmissie kanalen tegelijk. Dus dubbel. Ziggo heeft nu het monopolie op de kabel en kan daarmee de prijs flink opdrijven. En dat doen ze ook. IP-TV kent dat monopolie niet met navenant concurrerende prijzen. Al is het wel zo, voor zover ik het begrijp, dat het TV abonnement van je internetprovider gelocked is aan je IP adres en je dus niet zomaar overal er mee kunt kijken.
Ik ben van mening dat als je het goed gaat uitrekenen en op papier zetten (excel, zo u wil), dat het lood om oud ijzer is, zal misschien een paar euro per maand schelen.
Mijns inziens behaal nog het meeste voordeel je als je ieder jaar van kabel naar VDSL overstapt, met de bijbehorende introductiekortingen.
Het klopt wel dat het lood om oud ijzer is. Heb eens zitten rekenen. Grappig is dat de internet VDSL jongens als KPN, duur internet bieden met TV + telefoon als goedkoop extraatje en dat Ziggo dure kabel TV biedt met als goedkoop extraatje internet + bellen. KPN/XS4all biedt wel opnemen in de cloud tot 200 uur. Dat is wel leuk want dan kun je op iedere ontvanger in huis terug kijken. Met een PVR gaat dat niet. En wat ik zo zie is het aantal ontvangers bij internet gelimiteerd tot de bruikbare internetsnelheid. Je betaalt dan 2,50 pm voor een extra IP ontvanger. Overigens zijn sowieso veel TV zenders gratis via internet in HD direct te ontvangen, i.i.g. de Nederlandse.
Re: IP-TV
Toch wel, hoor. mijn Humax ontvanger met HDD hangt bekabeld aan het netwerk, en de opnames die daar op staan kunnen dus daarover benaderd en afgespeeld worden.Pjotr schreef:Dat is wel leuk want dan kun je op iedere ontvanger in huis terug kijken. Met een PVR gaat dat niet.
Het is dat er hier nog (geen) smart-tv met netwerk in huis is, anders zou dat wel kunnen.
Re: IP-TV
Geen idee, maar ik kan het gewoon op de computer afspelen :Pjotr schreef:Voor zover ik weet staat het opgeslagen op je HDD als TS stream en aan die stream heb je niks zonder index. Hoe doe je dat dan als je een opname af wilt spelen op een andere locatie?
Waaruit ik de conclusie trek, dat dat met een smart-tv ook moet kunnen.
Of met een conventionele tv met een los mediaspeler kastje, maar ik dat heb ik (nog) niet geprobeerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: IP-TV
De wens is de vader van de gedachte.......ray5150 schreef:Ze gaan daar toch met glasvezel en 5G aan de slag ?ds23man schreef:Keuze......
Die heb ik dus niet. Geen kabel, 5mb via adsl ( niet te upgraden want slechts 2 draadjes). Dus schotel, telefoon abo en een adsl abo. Tel dat maar eens op.
