Grappig. Een veel kleinere midkamer dan een paar pagina's terug in dit topic gesuggereerd werd.Henkjan schreef:dat was de tent van de vader van Ron...
btw: iemand was Wouter voor: https://www.computeraudiophile.com/foru ... ent=715282
Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Oh bedoel je dat. Da's toch nie zo moeilijk? Gewoon pen en papier en dan niet gaan tekenen maar een boek over minispeakers schrijven...pappaleo schreef:Maar ik bedoel dus zijn tent-truc. Klein van buiten en enorm groot van binnen.pappaleo schreef:Waar is Harry Potter als je hem nodig hebt?
Precies wat ik nodig heb voor die W5 kloon.
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
We kunnen mogelijk wel vragen of de organisator van de X-Fi er een stelletje neerzet, zodat wij die bijzondere verhalen kunnen bevestigen. 
Dan weten we ook gelijk lof het de moeite waard is, want om nu alleen maar op dre z'n oordeel af te gaan?
Dan weten we ook gelijk lof het de moeite waard is, want om nu alleen maar op dre z'n oordeel af te gaan?
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Nier alleen dre, denk ik. De fabrikant denkt toch dat ze voor €5020 over de toonbank kunnen. Vind ik vrij veel voor gebakken lucht, dus het kastje moet toch wel iets meer kunnen dan een boembas bij 100Hz produceren?
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Tja, dus die Boenicke kopieert zichzelf? Wat moeten wij dan? Kunnen wij toch ook onze eigen gang gaan... 
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Dali staat ook op het lijstje. Toch ook geen onbekende.ray5150 schreef:ik zie ze vooralsnog niet in dit lijstje staan.Pjotr schreef:Staat Boenicke niet op de X-Fi over een paar weken?
http://x-fi-audioshow.nl/merken-a-z/
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Hij zal wel moeten als hij meer dan 1 paartje wil verkopenPjotr schreef:Tja, dus die Boenicke kopieert zichzelf? !
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Wat denk jij van de afmeting van dat midkamertje? Is dat niet een beetje klein?Henkjan schreef:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik zei NIET hij "kloont" zichzelfpappaleo schreef:Hij zal wel moeten als hij meer dan 1 paartje wil verkopenPjotr schreef:Tja, dus die Boenicke kopieert zichzelf? !
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Is meer BOEMicke-tsjjjj, tsjjjj, tsjjjj. Dat je je zo kunt laten belazeren en vijf mille neerleggen. Man o man.Henkjan schreef:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Nou BOEMxxx? Lijkt meer op PLOCKEPLOCKE. Maar vergeet niet dat het een klein speakertje is wat veel ook in kleine kamers terecht komt. De roomgain helpt dan een handje het laag op te krikken.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Tja, Het is mogelijk een poging om de Bose melkpakkentruc te overtreffen.markbakk schreef:Is meer BOEMicke-tsjjjj, tsjjjj, tsjjjj. Dat je je zo kunt laten belazeren en vijf mille neerleggen. Man o man.Henkjan schreef:
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Je hebt nog niet door dat de SE+ meer dan het dubbele kostmarkbakk schreef:Is meer BOEMicke-tsjjjj, tsjjjj, tsjjjj. Dat je je zo kunt laten belazeren en vijf mille neerleggen. Man o man.Henkjan schreef:
En bij belazeren wordt iemand benadeeld. Voor 5 mille klaar zijn voor de rest van je leven, incl WAF.... wellicht geen gek idee
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Leuk met sub module, als fast lijkt me de gevoeligheid dan te laag... en dieplaag is niet meteen kwalitatief laag. Maar met 2x3" en dan 2x die PR kun je wel in ca 2 liter iets neerzetten... gebalanceerd - impulsgecompenseerd ook
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Weet niet of deze info al gedeeld was, maar Ik kwam in een ander topic tegen dat forumlid matjans de originele Boenicke W5 ook heeft horen spelen :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1845285matjans schreef:Ik heb het origineel inmiddels in het echie gehoord en voor hun formaat klinken ze verbazingwekkend (analoog/passief filter). Het is een tikje "valsspelen" met de ambient tweeter, maar lekker ruimtelijk klinkt het wel.
Ook de woofer (de tangband versie) komt verbazingwekkend lekker binnen.
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Vooral de duiding,
Vorig jaar stonden er op de X-fi ook van die kleine luidsprekertjes.
En men was ook verbaast, ik heb een paar maal toen reacties beluisterd, heb je die enz.
Dat was dan ook vaak dat men de kleine luidsprekers niet op die manier hadden verwacht. http://neatacoustics.com/iota-alpha/
is dan wel een belangrijk punt.voor hun formaat klinken ze verbazingwekkend
Vorig jaar stonden er op de X-fi ook van die kleine luidsprekertjes.
En men was ook verbaast, ik heb een paar maal toen reacties beluisterd, heb je die enz.
Dat was dan ook vaak dat men de kleine luidsprekers niet op die manier hadden verwacht. http://neatacoustics.com/iota-alpha/
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Zegt de ene speaker tegen de andere speaker: "Wat stampen we hè"
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Wilde een forumlid onlangs frontjes voor maken. Beetje opzet zoals Chario Tower, extra woofer onder
