Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Kalimba »

Ik spotte dit weekend de opvolger van de Vifa Basis bij Speakerland, de Vifa Colomn Grande.
Foto even gepikt van Facebook :mrgreen: Wat een enorme maar ook prachtige luidsprekers om te zien!
Bij Speaker&co zag ik ook al een aantal nieuwe modellen die nog niet op de site staan. Als ik er ben zal ik vragen of ik wat foto's mag maken en hier delen. Één model deed me een beetje denken aan de Seas Thor met een grote ribbon op het hoog.
Ik ben in ieder geval reuze nieuwsgierig naar de klank van deze modellen.
Bijlagen
21167087_1745409102188809_8255832267164529031_o.jpg
Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Boemeltje »

Ha, die Columns heb ik vrijdag beluisterd toen ik de onderdelen voor de MK2 ging halen. Volgens Ruud had ik de primeur :)

Klinken erg goed, wat een dijk van geluid, maar ook genuanceerd en ruimtelijk :) Ben benieuwd wat het kostenplaatje is (vergeten te vragen)...
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Kalimba »

Leuk om te horen. Nu ben ik nog nieuwsgieriger haha. Wat ik aan info las is dat er een illuminator tweeter in zit en dat ze €885 per stuk kosten.
De prijs verbaasd me eerlijk gezegd. Ik had het dubbele verwacht. Het lijken me enorm grote luidsprekers of valt dat mee?
Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Boemeltje »

Ze zijn vrij fors ja :D Ongeveer twee keer zo breed en een stuk dieper dan de Column MK2. Die is 19 breed en 35 diep, dus dat geeft misschien wat beeld.

Het is dat is ze qua omvang nooit door de WAF zou krijgen, anders was het een mooi alternatief geweest :)
Gebruikersavatar
Speakerland
Ook commercieel actief
Berichten: 144
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
Contacteer:

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Speakerland »

De nieuwe Colomn Grande is inderdaad wat groter dan de gewone Colomn, de 2 woofers van 8 inch moeten wel voldoende kastruimte hebben.
Hoogte is 110, breedte is 24 en de diepte is 47 cm.
De prijs is vanaf € 885,- per stuk als compleet bouwpakket met MDF (€ 940,- incl Loodbitumen) waarbij opgemerkt moet worden dat deze houtpakketten voorzien zijn van doken. Het maakt de houtpakketten wel iets duurder (want toch wel een behoorlijk aantal extra bewerkingen) maar het zorgt er wel voor dat de kasten zonder enige moeite in elkaar te lijmen zijn. Ik zal daar later wat foto's van maken.

Natuurlijk kan iedereen zonder afspraak tijdens de openingstijden komen luisteren hoe ze klinken.

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door hannesie »

De prijs is vanaf € 885,- per stuk als compleet bouwpakket met MDF (€ 940,- incl Loodbitumen) waarbij opgemerkt moet worden dat deze houtpakketten voorzien zijn van doken.
Hoi Ruud, kun je mij vertellen wat een doken is, of is het een typefaut, ik ken deze uitdrukking niet...??

Edit: ik heb inmiddels mijn kennis bijgewerkt/bijgespijkerd.

https://www.douglas-hout.nl/houthandel/ ... okenpennen

Het is dus vergelijkbaar met deuvels.
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Kalimba »

hannesie schreef:
De prijs is vanaf € 885,- per stuk als compleet bouwpakket met MDF (€ 940,- incl Loodbitumen) waarbij opgemerkt moet worden dat deze houtpakketten voorzien zijn van doken.
Hoi Ruud, kun je mij vertellen wat een doken is, of is het een typefaut, ik ken deze uitdrukking niet...??

Edit: ik heb inmiddels mijn kennis bijgewerkt/bijgespijkerd.

https://www.douglas-hout.nl/houthandel/ ... okenpennen

Het is dus vergelijkbaar met deuvels.
Ik vroeg me dat ook af en heb het vermoeden dat het net zoiets is als de lamellos bij de Vertigo. Dat werkte heel erg fijn:
Bijlagen
lamello.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe modellen Speakerland en Speaker&Co

Bericht door Shadow »

Mooi ontwerp!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”