Spacecake?dre schreef:Helaas zijn de grote stukken bijna op.
Dat hou ik voor eigen gebruik.
Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Ook van mijn kant dank aan de uitstekende organisatie
Ik vond de workshop erg ik interessant. Het systeem van RNacoustics (Roland) klonk wat mij betreft het beste, maar ik heb niet alles gehoord. Ik vond ook zijn muziekkeuze goed en afwisselend, en liet goed de kwaliteiten van de set horen.
Ik vond de workshop erg ik interessant. Het systeem van RNacoustics (Roland) klonk wat mij betreft het beste, maar ik heb niet alles gehoord. Ik vond ook zijn muziekkeuze goed en afwisselend, en liet goed de kwaliteiten van de set horen.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Dat was een leuke dag!
Met drie zalen, veel geklets en goede uitwisselingen van ervaringen kon ik niet alles beluisteren. Ik vond de D'Appolitos van Sander een prachtig vintage project, en ook de Dayton monitors klonken heel goed. Wat ik extra leuk vond was om naar zelfgemaakte versterkers te mogen luisteren,
en ook naar heuse hoorns (riep jeugd-herinneringen op bij deze oude disco-bouwer).
Robert en Michel, hulde voor de organisatie, en bedankt! En Nico, bedankt voor de pizza-lunch!
Met drie zalen, veel geklets en goede uitwisselingen van ervaringen kon ik niet alles beluisteren. Ik vond de D'Appolitos van Sander een prachtig vintage project, en ook de Dayton monitors klonken heel goed. Wat ik extra leuk vond was om naar zelfgemaakte versterkers te mogen luisteren,
en ook naar heuse hoorns (riep jeugd-herinneringen op bij deze oude disco-bouwer).
Robert en Michel, hulde voor de organisatie, en bedankt! En Nico, bedankt voor de pizza-lunch!
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Ik gebruik Squeezecommender, al jaren voor de al de Squeezebox versie's.Dan schreef:Vraagje aan Hans: Welk appje gebruik jij op je telefoon om muziek te streamen? Ik gebruik nu Bubbles maar misschien is er een beter alternatief?
http://www.squeezecommander.com/
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
FredM schreef:. Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!
Pjotr schreef:Zeker een erg fijn systeem waar je de hele dag zonder vermoeienis naar kunt luisteren. Beetje dat oude vertrouwde buizenradiogevoel (voor sommigen), Maar dan wel beter...FredM schreef:............Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!
ds23man schreef:Kijk, dat is dan weer leuk! Iemand die zo'n resultaat neerzet bij zijn eerste project met hulp van dit forum.Pjotr schreef:Zeker een erg fijn systeem waar je de hele dag zonder vermoeienis naar kunt luisteren. Beetje dat oude vertrouwde buizenradiogevoel (voor sommigen), Maar dan wel beter...FredM schreef:............Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!![]()
![]()
![]()
dre schreef:Maar het klonk ook echt prima!
Dank voor de goede recenties, zijn natuurlijk ook complimenten voor de achtebanOuwebok schreef:Ik vond de D'Appolitos van Sander een prachtig vintage project,
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Hierbij ook nog even mijn foto's.
Ik vond het weer erg leuk dat iedereen naar mijn woonplaats is afgereisd om dingen te showen, te beluisteren en te bekijken.
De credits voor de organisatie gaan echt naar Michael, ik heb alleen maar jullie geld hoeven aanpakken en aan Michael te geven.
De ruimte 9, die we nu voor het eerst hadden, was wel een prettige ruimte om in te luisteren.
Zelfs mijn kleine Fostexjes speelden er nog aardig (beter dan thuis) en met het filtertje erbij was ik al best tevreden.
De speakers (Cheap Trick) van Corto Maltese vond ik prachtig afgewerkt. Ik denk wel dat dit ontwerp een betere tweeter verdient.
Ik heb geprobeerd alle aanwezige bouwsels te beluisteren. De meest opvallende prestatie werd wat mij betreft neergezet door de Philips D'Appolito's van Sander. Echt leuk wat je met een goed filter kunt maken met zulke oude drivers. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat van de Vintage Wedstrijd. We hebben de Philipsen aan het eind van de middag nog even beluisterd op mijn 807SE buizenversterker in de ruimte 9, en daar kwam het setje echt goed uit de verf. De kleurstelling van Sander's boxen sluit ook goed aan op die van mijn versterker. Echt geinig om te zien.
De kleine monitors van Ouwebok waren favoriet bij mijn vriendin die inderdaad ook even kwam kijken. Zoiets wilde zij ook wel, totdat ze het benodigde budget hoorde
De Avalon kasten met de Accuton drivers aangestuurd door de immer weer machtige OTL versterkers waren ook heel fraai.
Het systeem van Dan met de JBL Hoorn was het systeem waar ik het prettigst naar luisterde. Kwestie van smaak waarschijnlijk, ofschoon het mij in de ochtend meer kon bekoren dan in de middag. (Andere bron?)
Ik heb ook de nieuwe luidsprekers van Ray gehoord in combinatie met de versterker van Pjotr, erg leuk, maar ruimte 10 is niet ideaal. Het klonk wat schreeuwerig naar mijn smaak, maar dat kon ook nog aan AC/DC hebben gelegen.
De monitors van Dre blonken als een spiegel en blonken daarmee uit in afwerking en ook in luisterplezier. Uiteindelijk was de grote Crescendo plank(jes) versterker van Ray weer aan de praat nadat er eerst 11VDC uit de uitgang kwam. De speakers van Dre werden hier heel prettig door aangestuurd.
Ik heb ook nog even naar de Tabaqs van FredM geluisterd, jammer dat je die niet even hebt laten horen zonder de subwoofer. Wat een vervelende druk gaf dat ding in die ruimte. Vooral achterin de zaal was het of er iets op je hoofd drukte. Ik heb daar dus niet zo lang naar geluisterd.
Het valt mij wel op dat door de jaren dat ik nu dit forum volg en de luisterdagen bezoek, de kwaliteit van de eigen ontwerpen alleen maar toeneemt.
Hopelijk zijn er volgend jaar weer wat meer projecten te bewonderen.
Na afloop heb ik samen met Sander, Dan en Joris (Molekuul) nog een lekker hapje gegeten bij 'de Lelie' en daarmee een leuke dag gezellig afgesloten.
Ik vond het weer erg leuk dat iedereen naar mijn woonplaats is afgereisd om dingen te showen, te beluisteren en te bekijken.
De credits voor de organisatie gaan echt naar Michael, ik heb alleen maar jullie geld hoeven aanpakken en aan Michael te geven.
De ruimte 9, die we nu voor het eerst hadden, was wel een prettige ruimte om in te luisteren.
Zelfs mijn kleine Fostexjes speelden er nog aardig (beter dan thuis) en met het filtertje erbij was ik al best tevreden.
De speakers (Cheap Trick) van Corto Maltese vond ik prachtig afgewerkt. Ik denk wel dat dit ontwerp een betere tweeter verdient.
Ik heb geprobeerd alle aanwezige bouwsels te beluisteren. De meest opvallende prestatie werd wat mij betreft neergezet door de Philips D'Appolito's van Sander. Echt leuk wat je met een goed filter kunt maken met zulke oude drivers. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat van de Vintage Wedstrijd. We hebben de Philipsen aan het eind van de middag nog even beluisterd op mijn 807SE buizenversterker in de ruimte 9, en daar kwam het setje echt goed uit de verf. De kleurstelling van Sander's boxen sluit ook goed aan op die van mijn versterker. Echt geinig om te zien.
De kleine monitors van Ouwebok waren favoriet bij mijn vriendin die inderdaad ook even kwam kijken. Zoiets wilde zij ook wel, totdat ze het benodigde budget hoorde
De Avalon kasten met de Accuton drivers aangestuurd door de immer weer machtige OTL versterkers waren ook heel fraai.
Het systeem van Dan met de JBL Hoorn was het systeem waar ik het prettigst naar luisterde. Kwestie van smaak waarschijnlijk, ofschoon het mij in de ochtend meer kon bekoren dan in de middag. (Andere bron?)
Ik heb ook de nieuwe luidsprekers van Ray gehoord in combinatie met de versterker van Pjotr, erg leuk, maar ruimte 10 is niet ideaal. Het klonk wat schreeuwerig naar mijn smaak, maar dat kon ook nog aan AC/DC hebben gelegen.
De monitors van Dre blonken als een spiegel en blonken daarmee uit in afwerking en ook in luisterplezier. Uiteindelijk was de grote Crescendo plank(jes) versterker van Ray weer aan de praat nadat er eerst 11VDC uit de uitgang kwam. De speakers van Dre werden hier heel prettig door aangestuurd.
Ik heb ook nog even naar de Tabaqs van FredM geluisterd, jammer dat je die niet even hebt laten horen zonder de subwoofer. Wat een vervelende druk gaf dat ding in die ruimte. Vooral achterin de zaal was het of er iets op je hoofd drukte. Ik heb daar dus niet zo lang naar geluisterd.
Het valt mij wel op dat door de jaren dat ik nu dit forum volg en de luisterdagen bezoek, de kwaliteit van de eigen ontwerpen alleen maar toeneemt.
Hopelijk zijn er volgend jaar weer wat meer projecten te bewonderen.
Na afloop heb ik samen met Sander, Dan en Joris (Molekuul) nog een lekker hapje gegeten bij 'de Lelie' en daarmee een leuke dag gezellig afgesloten.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Gebruik dit topic maar even, maar de vraag is;
komt er weer een luisterdag in Alphen en zo ja, wanneer?
groet,
Aat
komt er weer een luisterdag in Alphen en zo ja, wanneer?
groet,
Aat
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Zal toch wel? Wordt meestal aangekondigd als de luisterdag vh noorden geweest is he?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Alleen is november wel een onmogelijke tijd vind ik. Dat is eigenlijk meer de tijd voor het Noorden 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Goh, laten we die discussie maar weer eens opstarten.......
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
AatV schreef:Gebruik dit topic maar even, maar de vraag is;
komt er weer een luisterdag in Alphen en zo ja, wanneer?
groet,
Aat
Ja! En inderdaad!Shadow schreef:Zal toch wel? Wordt meestal aangekondigd als de luisterdag vh noorden geweest is he?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Goed bezig, Mike ! 
