het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic....
Rond de 275 
Volgens mij kan hij daar prima mee adverteren.
Volgens mij kan hij daar prima mee adverteren.
Re: het "te koop gezien" topic....
Dit zijn ook flinkerds. Maar zijn ze nu echt gratis?
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=1
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=1
Re: het "te koop gezien" topic....
Als je komt luisteren ben je niet verplicht ze ook mee te nementoetertje schreef:Dit zijn ook flinkerds. Maar zijn ze nu echt gratis?
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... e=lr&pos=1
Weer 's wat anders dan "nieuwsgierigen zich onthouden"
Anne
Re: het "te koop gezien" topic....
Het lijken mij wel leuke speakers. Maar om ze nu bij de andere, af en toe te pakken
sets op zolder te zetten? Misschien toch maar eens kijken voor een bouwliftje.
sets op zolder te zetten? Misschien toch maar eens kijken voor een bouwliftje.
Re: het "te koop gezien" topic....
Seas woofers, tweeters € 25,-
Utrecht
2x onderstaande seas luidsprekers, gebruikt. Totaalprijs voor 6 is 25 euro.
Seas 27tffc tweeter (H0881)
Seas W171 EX-XP woofer (H1013, T17 REX/P-IT)
Seas SP17R passive radiator (H9928)
https://link.marktplaats.nl/m1189002713
Utrecht
2x onderstaande seas luidsprekers, gebruikt. Totaalprijs voor 6 is 25 euro.
Seas 27tffc tweeter (H0881)
Seas W171 EX-XP woofer (H1013, T17 REX/P-IT)
Seas SP17R passive radiator (H9928)
https://link.marktplaats.nl/m1189002713
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic....
Leuk buitenkansje voor wie nog een 384kHz DAC wilde aanschaffen. Het vlaggeschip van Sabre wordt momenteel geruimd wegens de komst van 768kHz.
DIYINHK
DIYINHK
- DAC 384kHz met Sabre ES9018K2M met DSD/I2S en S/PDIF
- DXIO Pro2, jittervrije USB-uitbreiding met XMOS 384KHz
- boardje dat de samplereet toont
USD 39,95
- I-Sabre DAC ES9018K2M voor Raspberry Pi 3 / Pi 2 / Pi A+ / Pi B+
EUR 79,95
Re: het "te koop gezien" topic....
Als AKM er mee adverteert dat zijn spullen dat kunnen.
Dan moet je wel eens wat gaan stoeien met een wedstrijdje ver-plassen, want die fabrikanten en en doelgroepen moeten dan ook tevreden zijn, want je weet maar nooit wat beter klinkt.

De info over pin - compatibiliteit e.d. is er ook wel
http://www.esstech.com/index.php/en/pro ... hile-dacs/
http://www.audioxpress.com/article/ESS- ... amic-Range
Het gaat ook dezelfde kant op als de Processor chips voor de computer, nog sneller nog beter, en de software gecompliceerder.
Dan moet je wel eens wat gaan stoeien met een wedstrijdje ver-plassen, want die fabrikanten en en doelgroepen moeten dan ook tevreden zijn, want je weet maar nooit wat beter klinkt.
De info over pin - compatibiliteit e.d. is er ook wel
http://www.esstech.com/index.php/en/pro ... hile-dacs/
http://www.audioxpress.com/article/ESS- ... amic-Range
Het gaat ook dezelfde kant op als de Processor chips voor de computer, nog sneller nog beter, en de software gecompliceerder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic....
Marp schreef:[*]boardje dat de samplereet toont
Anne
Re: het "te koop gezien" topic....
Maar toch wel op een nachtzuster met kaliber 768?Ah!buis schreef:Marp schreef:[*]boardje dat de samplereet toontDaar zit ik echt niet op te wachten !
![]()
![]()
Anne
Er is wel iets mafs aan die samplerace: Qua ruis ga je theoretisch bij lange na al niet meer niet de 24 bits halen bij die bandbreedte.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic....
Het enige voordeel dat ik in die ontwikkeling zie, is dat het de prijs van de huidige top-dacs sterk drukt.
Neem nou de Audiophonics i-Sabre ES9018K2M. Die nam ik kortgeleden over voor minder dan bovenstaande dumpprijs, terwijl de vorige eigenaar er enkele weken eerder nog 119,- voor betaalde. Nu ik uitkeek naar een reclocker o.i.d., stuitte ik dus op de ES9018K2M mét XMOS voor een bedrag waarvoor ik niet eens een los XMOS-, Amanero- of reclock-boardje koop.
--
Ik werd trouwens even op het verkeerde been gezet door de prijs in Hannesie's plaatje, maar dat was dus voor een kaal printje. Ik schrok al hoe hard het ging.
Het valt nogal mee:
Neem nou de Audiophonics i-Sabre ES9018K2M. Die nam ik kortgeleden over voor minder dan bovenstaande dumpprijs, terwijl de vorige eigenaar er enkele weken eerder nog 119,- voor betaalde. Nu ik uitkeek naar een reclocker o.i.d., stuitte ik dus op de ES9018K2M mét XMOS voor een bedrag waarvoor ik niet eens een los XMOS-, Amanero- of reclock-boardje koop.
--
Ik werd trouwens even op het verkeerde been gezet door de prijs in Hannesie's plaatje, maar dat was dus voor een kaal printje. Ik schrok al hoe hard het ging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic....
Valt niet zo opPjotr schreef:Maar toch wel op een nachtzuster met kaliber 768?
Meer is beter, als de klant maar tevreden is.De ladder-dac klinkt ook goed (klinkt 't hier)Er is wel iets mafs aan die samplerace: Qua ruis ga je theoretisch bij lange na al niet meer niet de 24 bits halen bij die bandbreedte.
Anne
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Set Visaton Skyline te koop https://link.marktplaats.nl/m1191272328. Heeft er iemand hier toevallig luister-ervaring met deze boxen?
Re: het "te koop gezien" topic....
Het is wel verbazingwekkend dat dat soort bedrijven mij blijkbaar iedere keer weer een goedkopere oplossing aanbieden dan ik dan verwachtte.Marp schreef:Het enige voordeel dat ik in die ontwikkeling zie, is dat het de prijs van de huidige top-dacs sterk drukt.
Neem nou de Audiophonics i-Sabre ES9018K2M. Die nam ik kortgeleden over voor minder dan bovenstaande dumpprijs, terwijl de vorige eigenaar er enkele weken eerder nog 119,- voor betaalde. Nu ik uitkeek naar een reclocker o.i.d., stuitte ik dus op de ES9018K2M mét XMOS voor een bedrag waarvoor ik niet eens een los XMOS-, Amanero- of reclock-boardje koop.
Ik werd trouwens even op het verkeerde been gezet door de prijs in Hannesie's plaatje, maar dat was dus voor een kaal printje. Ik schrok al hoe hard het ging.Het valt nogal mee:
AK4497EQ.jpg
Zo is er een boardje met een PCM 1704, helemaal compleet, Nou ja, je moet zelf wel even ergens anders een Dac chip voor de correcte werking scoren. Ook de Soekris site, die toch iedere keer mij de verkoopprijs aanbied, zonder de BTW, en ik ook iedere keer weer verbaast ben hoe veel BTW in Denemarken wordt geheven.
Scheelt dan echt wel een jas, maar nog net niet zo hoog als in Hongarije b.v.
http://btwinformatie.nl/achtergronden/8 ... rschillen/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: het "te koop gezien" topic....
Ik heb een paar decennia geleden de Skylines gebouwd, ze staan nu bij telg nummer 1 op zijn kamer, en zijn dus nog steeds in gebruik.VintageHarry schreef:Set Visaton Skyline te koop https://link.marktplaats.nl/m1191272328. Heeft er iemand hier toevallig luister-ervaring met deze boxen?
Ik heb er altijd met plezier naar geluisterd. Het bijgeleverde Visaton filter is niet echt geweldig, dat zou je dus opnieuw moeten doen. Een kennis heeft dat met zijn versie gedaan, was een behoorlijke verbetering. Ik was toen al bezig met een nieuw project, heb het zelf dus nooit gedaan.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic....
Mmm, dat had ik niet verwacht eigenlijk, is blijkbaar toch wat teveel op bezuinigd? In ieder geval bedankt voor je recensie!anonamemouse schreef:Het bijgeleverde Visaton filter is niet echt geweldig, dat zou je dus opnieuw moeten doen
Re: het "te koop gezien" topic....
Misschien wel interessant, Hypex N-Core versterkers.
Hypex N-Core
Hypex N-Core
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
