Vorig jaar hadden we droge worst, al opgevreten door HJ voordat wij een kans kregen.......Leeuwarden schreef:Doe dat maar niet als je in Fryslân bent. Bij de koffie is oranjekoek gebruikelijk.beijert schreef:Daar heb ik geen verstand van, laat ik wel aan de Groningers over..ds23man schreef:Het gebruik is droge worst,........
12e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 30 september 2017
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Tegen die tijd is de uitslag van de wedstrijd "beste oranjekoek van Friesland" toch wel bekend?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Tja, ik wilde alleen m'n dankbaarheid tonen...ds23man schreef:Vorig jaar hadden we droge worst, al opgevreten door HJ voordat wij een kans kregen.......Leeuwarden schreef:Doe dat maar niet als je in Fryslân bent. Bij de koffie is oranjekoek gebruikelijk.beijert schreef:Daar heb ik geen verstand van, laat ik wel aan de Groningers over..
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Die wedstrijd heb ik even gemist. Er was een tijd terug wel een fotoserie in het Fries Museum over oranjekoek.Henkjan schreef:Tegen die tijd is de uitslag van de wedstrijd "beste oranjekoek van Friesland" toch wel bekend?
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Nee, Groninger worst is prima net als Knol kruidkoek, maar in Fryslân heb je oranjekoek, sûkerbôle en Friese droge worst. In Beetsterzwaag zelfs de plaatselijke variant.Leeuwarden schreef:Doe dat maar niet als je in Fryslân bent.beijert schreef:Daar heb ik geen verstand van, laat ik wel aan de Groningers over..ds23man schreef:Het gebruik is droge worst,........
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Nou, whatever de plaatselijke folklore voorschrijft, ik vind koffie met worst erbij geen smakelijke combi...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
De Groningse variant van de droge worst staat vooral bekend vanwege het gebruik van de kruidnagel:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Droge_worst
Maar deze kennen jullie vast niet:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Molleboon
https://nl.wikipedia.org/wiki/Droge_worst
Maar deze kennen jullie vast niet:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Molleboon
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Daarom zien we je ook nooit op een luisterdag!Leeuwarden schreef:Nou, whatever de plaatselijke folklore voorschrijft, ik vind koffie met worst erbij geen smakelijke combi...
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Kunnen we naast de worst proeverij nog wat op gebied van audio verwachten? 
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Dat is wel erg veel gevraagd! 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Het blijft angstig stil bij de aanmeldingen...
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Er zijn er heel veel op vakantie hoop ik! 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
hmmm op vakantie kan je ook internetten...
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Het lijkt nu wel "de bende van 9"
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Datum is ongelukkig gekozen, tegelijkertijd met de grootste audio show van NL. Dan ga je toch zondag? Nou, weinigen hebben een heel weekend voor de hobby ter beschikking, gezin, thuis, etc.
Nou weet ik niet hoe het met de beschikbare data op de locatie zit, maar ik zou een andere datum hebben gekozen.
Nou weet ik niet hoe het met de beschikbare data op de locatie zit, maar ik zou een andere datum hebben gekozen.
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Volgens mij was het vorig jaar ook zo gekozen........
Best een vol weekend!
Best een vol weekend!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
De Schotland trip is verzet, dus ik zal me weer over de worst ontfermenHenkjan schreef:Nou, zo hypothetisch is dat niet, ik heb al een weekeind Schotland staan dat weekeinde, gaat dat niet door dan ben ik er in Beetsterzwaag uiteraard gewoon bijpappaleo schreef:Prima, ik ben van de partij.dre schreef:Ik kom ook als Henkjan en Leo mee gaan!
Mits we op zondag naar de X-fi gaan.
Nu HJ nog
Maar in het hypothetische geval dat hij niet kan, kun je ook gewoon met mij meerijden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Misschien valt het ook wel mee. Maar als er een oorzaak voor weinig aanmeldingen moet worden gezocht zou het in die hoek kunnen zittendre schreef:Volgens mij was het vorig jaar ook zo gekozen........
Best een vol weekend!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Denk eerder dat het komt omdat we momenteel een ernstig gebrek aan nieuwe ontwerpen/projecten hebben.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
nu je t er over hebt, hoe is t met die Italianen van jou?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Hoe zou het toch komen dat er geen projecten meer worden gepost...
Hier even wat hints...
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 11&t=25359
Hier even wat hints...
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 11&t=25359
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op wo 09 aug 2017, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Ligt al een tijd stil vanwege de aardbevingsperikelen. Maar deze week ga ik er weer mee aan de gang, eerst de nieuwe laagkasten uit ontwikkelen. Krijg daar deze week wat onderdelen voor binnen. Maar iets definitiefs gaat pas Breda volgend jaar worden.
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Ik kijk wel uitLeeuwarden schreef:Hoe zou het toch komen dat er geen projecten meer worden gepost...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Jij verwoord het gevoel dat velen hebben...FR_Aad schreef:Ik kijk wel uitLeeuwarden schreef:Hoe zou het toch komen dat er geen projecten meer worden gepost...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: ZBA luisterdag v/h Noorden
Als je nou eens realistisch kijkt met wat de actieve leden hier momenteel aan projecten hebben lopen is dat gewoon bar weinig. Als je het lijstje met aanmeldingen bekijkt is eigenlijk Rudy de enige met wat lopende projecten.Leeuwarden schreef:Hoe zou het toch komen dat er geen projecten meer worden gepost...
Hier even wat hints...
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 11&t=25359
Maar wanneer gaan jij en je kompaan eens wat bouwen en op de luisterdag showen?
