welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
hier ligt nog een Raspberry Pi 2 model B met een Hifiberry Digi+ stof te vergaren.
Stond aanvankelijk openelec en kodi op maar na installatie van de Hifiberry is het geklungel begonnen en niet meer gebruikt.
Ben aan het overwegen om een abo te nemen op Tidal en dan komt de Raspberry terug te voorschijn.
Wil er dan ook nog Lossless bestanden van een HDD (geen NAS) mee streamen.
Welke software zouden jullie aanbevelen, en waarom?
Heb geen ervaring met streamen, noch met de Raspberry. Eenvoudige installatie en gebruik krijgt de voorkeur.
Ik zie verschillende software mogelijkheden zoals Volumio, Runeaudio, Pi Musicbox, Moode, Max2Play, ...
Stond aanvankelijk openelec en kodi op maar na installatie van de Hifiberry is het geklungel begonnen en niet meer gebruikt.
Ben aan het overwegen om een abo te nemen op Tidal en dan komt de Raspberry terug te voorschijn.
Wil er dan ook nog Lossless bestanden van een HDD (geen NAS) mee streamen.
Welke software zouden jullie aanbevelen, en waarom?
Heb geen ervaring met streamen, noch met de Raspberry. Eenvoudige installatie en gebruik krijgt de voorkeur.
Ik zie verschillende software mogelijkheden zoals Volumio, Runeaudio, Pi Musicbox, Moode, Max2Play, ...
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
Max2play
Het waarom is het beheer dat goed geregeld is.
Het waarom is het beheer dat goed geregeld is.
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
Ik vind Moode wel erg makkelijk in gebruik.
Ik push alles met jriver dan naar de Pi toe.
Ik push alles met jriver dan naar de Pi toe.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
bedankt, ziet er inderdaad goed uit, ga ik proberen.hannesie schreef:Max2play
Het waarom is het beheer dat goed geregeld is.
Ben nu de configuratie met Hifiberry aan het downloaden.
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
Let even op dat je in het begin van de Max2play installatie, waar je de mogelijkheid krijgt om het SD kaartje volledig te benutten.
Doe dit in het begin ,,zonder aangesloten usb schijf etc,dus kaal,, even opnieuw opstarten en dan pas kan de USB schijf er aan,
Dit om te voorkomen dat je Max2play weer opnieuw op de SD moet zetten,omdat de verdere installatie bv. van Logitech media server dan vast loopt. !
succes
Doe dit in het begin ,,zonder aangesloten usb schijf etc,dus kaal,, even opnieuw opstarten en dan pas kan de USB schijf er aan,
Dit om te voorkomen dat je Max2play weer opnieuw op de SD moet zetten,omdat de verdere installatie bv. van Logitech media server dan vast loopt. !
succes
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
Is in het menu van max2play inmiddels voorzien in een mogelijkheid om de cache e.d. naar een aangesloten SSD/HDD te verplaatsen?
Een paar jaar terug werkte "SD write protection" nog niet i.c.m. LMS. Behalve dat toen tijdens het spelen constant naar de SD-kaart werd geschreven (M2P draait niet vanuit ram), betekende dat een risico op dataverlies bij stroomuitval, of gewoon wanneer het SD-kaartje er genoeg van had. Er zou toen naar een oplossing worden gezocht om ook mét LMS de SD-kaart als readonly te mounten.
Een paar jaar terug werkte "SD write protection" nog niet i.c.m. LMS. Behalve dat toen tijdens het spelen constant naar de SD-kaart werd geschreven (M2P draait niet vanuit ram), betekende dat een risico op dataverlies bij stroomuitval, of gewoon wanneer het SD-kaartje er genoeg van had. Er zou toen naar een oplossing worden gezocht om ook mét LMS de SD-kaart als readonly te mounten.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
En Ed, al gelukt?asterduc schreef:bedankt, ziet er inderdaad goed uit, ga ik proberen.hannesie schreef:Max2play
Het waarom is het beheer dat goed geregeld is.
Ben nu de configuratie met Hifiberry aan het downloaden.
max2play hihiberry.jpg
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: welke software op Raspberry Pi 2 B met Hifiberry Digi +
nee Hans, ben constant met andere prioriteiten geconfronteerd geworden en die hebben nu eenmaal voorrang.Hans Nootdorp schreef:En Ed, al gelukt?asterduc schreef:bedankt, ziet er inderdaad goed uit, ga ik proberen.hannesie schreef:Max2play
Het waarom is het beheer dat goed geregeld is.
Ben nu de configuratie met Hifiberry aan het downloaden.
max2play hihiberry.jpg
