Bill maar dan iets anders PM.Bill
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Hoi Peter en Anne
Aha jij hebt er ook een
ikook
Ik zal het morgen ook eens proberen met een Elco in serie
Eerst de Elco gewoon testen de ESR misschien 10 ohm dan die weerstand in serie
Dan de ESR meten Gaat dat werken ? Kweettnie
Ik kan het niet los laten ben als een hond met een bot tussen zn tanden
Dus ik blijf goochelen tussen de advertenties om wat te vinden waar je iets mee kan.
Google wordt steeds commerciëler , en probeert je naar bedrijven te loodsen die door Hun betaald worden
denk ik
Maar zoekt en gij zult vinden
http://www.spiratronics.com/data/1360.pdf Kom ik op 37 uH is op 100 kc 22 ohm
Maar ze geven aan tot 10K
doe ik de de uitkomst toch maal 3 30K is 66 ohm
Daar lig ik nog niet echt wakker van
Maar ik heb geen idee of dat bling bling ding van mij daar enigszins mee te vergelijken is
Wat mij hoop geeft is dat geen grote verschillen meet tussen al die weerstanden die ik heb
Ze zijn allemaal eigsins inductief en meetbaar Boven de 100 KHz !
Dat is dan al een beetje het maximum wat je versterker kan versterken.
ik meet geen sterke stijging plots van iets alle veranderingen die ik meet gaan heel geleidelijk
Is dit wishfull thinking
Dat zal zeker een rol spelen
Maar wat ik ook verzin , geen waterdichte meting omdat ik geen referentie heb.
Anne heb jij misschien een test idee , waaruit je kan berekenen hoe of wat op een calculator ?
Ik ben vasthoudend , kon ik ook maar zo goed rekenen , dan was ik vast een stuk rijker
Aha jij hebt er ook een
Ik zal het morgen ook eens proberen met een Elco in serie
Eerst de Elco gewoon testen de ESR misschien 10 ohm dan die weerstand in serie
Dan de ESR meten Gaat dat werken ? Kweettnie
Ik kan het niet los laten ben als een hond met een bot tussen zn tanden
Dus ik blijf goochelen tussen de advertenties om wat te vinden waar je iets mee kan.
Google wordt steeds commerciëler , en probeert je naar bedrijven te loodsen die door Hun betaald worden
Maar zoekt en gij zult vinden
http://www.spiratronics.com/data/1360.pdf Kom ik op 37 uH is op 100 kc 22 ohm
Maar ze geven aan tot 10K
Daar lig ik nog niet echt wakker van
Maar ik heb geen idee of dat bling bling ding van mij daar enigszins mee te vergelijken is
Wat mij hoop geeft is dat geen grote verschillen meet tussen al die weerstanden die ik heb
Ze zijn allemaal eigsins inductief en meetbaar Boven de 100 KHz !
Dat is dan al een beetje het maximum wat je versterker kan versterken.
ik meet geen sterke stijging plots van iets alle veranderingen die ik meet gaan heel geleidelijk
Is dit wishfull thinking
Dat zal zeker een rol spelen
Maar wat ik ook verzin , geen waterdichte meting omdat ik geen referentie heb.
Anne heb jij misschien een test idee , waaruit je kan berekenen hoe of wat op een calculator ?
Ik ben vasthoudend , kon ik ook maar zo goed rekenen , dan was ik vast een stuk rijker
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Zoiets als Norbert Schmelzer de "teckel"Bert61 schreef:Ik kan het niet los laten ben als een hond met een bot tussen zn tanden![]()
In die lijst zit nog wel iets mis.Hogere weerstand meer zelfinduktie, maar bij de 25W duikt bij de hoogste weerstand de induktie weer naar beneden.Zal wel tikfout zijn.
Lastig zoiets te meten, je hebt zo storende capaciteiten die de boel in de war sturen.Het gaat om maar in verhouding kleine zelkinduktie.Laat maar zo, als de fasetrap oscilleert is de vermoedelijke dader bekendAnne heb jij misschien een test idee , waaruit je kan berekenen hoe of wat op een calculator ?
Ik ben vasthoudend , kon ik ook maar zo goed rekenen , dan was ik vast een stuk rijker
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Je kan een weerstand natuurlijk ook bipolair ........ nu twijfel ik was iets in de wisselstroom theorie met motoren en spoelen.
Afijn twee draadjes 60 K dezelfde kant uit wikkelen en in tegen fase aan elkaar knopen
Dan heb je weliswaar twee weerstanden paralel is 30k ohm maar met in theorie geen zelfinductie.
Hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen
Waarom zouden ze dat doen als er niet speciaal een vraag naar is
Voor die SMPS misschien wel zomaar een gedachte
Leuk toch , dat bouwen van een versterker
Afijn twee draadjes 60 K dezelfde kant uit wikkelen en in tegen fase aan elkaar knopen
Dan heb je weliswaar twee weerstanden paralel is 30k ohm maar met in theorie geen zelfinductie.
Hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen
Waarom zouden ze dat doen als er niet speciaal een vraag naar is
Voor die SMPS misschien wel zomaar een gedachte
Leuk toch , dat bouwen van een versterker
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Gewoon tot de helft wikkelen en dan de andere helft terug.Er bestaan speciale induktie-arme draadgewonden weerstanden hoor.Bert61 schreef:Je kan een weerstand natuurlijk ook bipolair ........ nu twijfel ik was iets in de wisselstroom theorie met motoren en spoelen.
Afijn twee draadjes 60 K dezelfde kant uit wikkelen en in tegen fase aan elkaar knopen
Dan heb je weliswaar twee weerstanden paralel is 30k ohm maar met in theorie geen zelfinductie.
Hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen
Waarom zouden ze dat doen als er niet speciaal een vraag naar is
Voor die SMPS misschien wel zomaar een gedachte![]()
Leuk toch , dat bouwen van een versterker
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Ja weet ik 50 en 100ohm
Had er een doos vol van in TO220 en TO170 en de RFP250 uit GSM sites
Maar niet genoeg voor 30K
Had er een doos vol van in TO220 en TO170 en de RFP250 uit GSM sites
Maar niet genoeg voor 30K
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Dacht vanmorgen slim te zijn
Ik heb een 100 nF condensator in serie met een 30 k weerstand gezet en op dat chinees componenten testertj
Meet resultaat is ESR 15 ohm 100 nF
Daarna een elco 100uF en 30 k weerstand in serie Meet resultaat 2500 uF en ESR enige ohms
Ik heb een 100 nF condensator in serie met een 30 k weerstand gezet en op dat chinees componenten testertj
Meet resultaat is ESR 15 ohm 100 nF
Daarna een elco 100uF en 30 k weerstand in serie Meet resultaat 2500 uF en ESR enige ohms
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Het vertalen van meetwaardes naar oorzaak (onderdeel) laat blijkbaar nogal te wensen overBert61 schreef:Dacht vanmorgen slim te zijn
Ik heb een 100 nF condensator in serie met een 30 k weerstand gezet en op dat chinees componenten testertj
Meet resultaat is ESR 15 ohm 100 nF
Daarna een elco 100uF en 30 k weerstand in serie Meet resultaat 2500 uF en ESR enige ohms![]()
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Ja deze uitkomsten van de metingen met dat dingetje geef ik niks voor Anne
Een AC188 is volgens dat ding een N Chan J fet .
Ik bestel dat ding denk ik van Peak , dat is betrouwbaar
Een meter welke met sjoemel software werkt heb je niets aan ( in dit geval althans )
Ook de RDW niet
Een AC188 is volgens dat ding een N Chan J fet .
Ik bestel dat ding denk ik van Peak , dat is betrouwbaar
Een meter welke met sjoemel software werkt heb je niets aan ( in dit geval althans )
Ook de RDW niet
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Vandaag een 5 mtr kabel uit elkaar getrokken gesneden uitgeklaard getwist voor de losse draadjes
Heb voorlopig weer genoeg zwart en rood 1 mm en blauw en geel 0.8 mm
Ook de lcr meter van Peak is binnen, maar die doet geen inductie meten bij weerstanden meer dan 1000 ohm
Terwijl ik dat toch expliciet heb gevraagd bij Eleshop
Dat is een teleurstelling , kan het wel terugsturen , maar weet nog niks van die 30K
Capaciteit en Inductie meten met 200 KHz !
Nou alleen met Jensen 5000 pF Terug vinden. Ik heb volop vergelijkings materiaal
Tot dusver wint Wima het met 89% fase verschuiving
Anne laat die grijze massa is werken om een test opstelling te maken voor die 30k weerstanden
Ik heb een scoop 50 mhz 4 kan. , functie generator tot 30 mhz , multimeter ( in dit geval onbruikbaar den ik )
Moest eigenlijk een vector voltmeter hebben denk ik
Moet toch wat te verzinnen zijn ?
Doe eens je best Anne
Heb voorlopig weer genoeg zwart en rood 1 mm en blauw en geel 0.8 mm
Ook de lcr meter van Peak is binnen, maar die doet geen inductie meten bij weerstanden meer dan 1000 ohm
Terwijl ik dat toch expliciet heb gevraagd bij Eleshop
Dat is een teleurstelling , kan het wel terugsturen , maar weet nog niks van die 30K
Capaciteit en Inductie meten met 200 KHz !
Nou alleen met Jensen 5000 pF Terug vinden. Ik heb volop vergelijkings materiaal
Tot dusver wint Wima het met 89% fase verschuiving
Anne laat die grijze massa is werken om een test opstelling te maken voor die 30k weerstanden
Ik heb een scoop 50 mhz 4 kan. , functie generator tot 30 mhz , multimeter ( in dit geval onbruikbaar den ik )
Moest eigenlijk een vector voltmeter hebben denk ik
Moet toch wat te verzinnen zijn ?
Doe eens je best Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Misschien lukt 't zo.
Bij serie resonantie een piek bij 1/f = 2π √ L x 10^-8
Anne
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Ga het morgen ochtend direct proberen
Ik had zoiets met een paralel C geprobeerd en 330 k als isol tussen de functie generator in
Maar dit geeft weer hoop
Met de Koffie witte ge da
Ik had zoiets met een paralel C geprobeerd en 330 k als isol tussen de functie generator in
Maar dit geeft weer hoop
Met de Koffie witte ge da
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Goedemorgen
Ik hoop dat je koffie erbij hebt
Ik hoop dat je het snapt wat ik heb gedaan
Ik heb eerst het maximum spanning gezocht daarna de halve spannings waarden
De ondergrens F bij 1/2 U max wordt natuurlijk door die 10 nF bepaald
Is bij alle 81 hz +/- 1 hz
Je kan er i.i.g. aanzie dat het herhaalbaar is en niet random
F bij 1/2 U max ligt ook alle drie bij +/- 110 kHz
Het klopt naar mijn zin te goed Anne.
Dan vertrouw ik het ook niet
Straks nog eens doen met een echt ouderwets draadgewonden weerstand
De test opstelling met de 27 k weerstand onder test 100 k kool en 10 nF keramisch. Condensator
Ohja
30 K Alie is die 10 Watt weerstand met Aluminium huis
Ik hoop dat je koffie erbij hebt
Ik heb eerst het maximum spanning gezocht daarna de halve spannings waarden
De ondergrens F bij 1/2 U max wordt natuurlijk door die 10 nF bepaald
Is bij alle 81 hz +/- 1 hz
Je kan er i.i.g. aanzie dat het herhaalbaar is en niet random
F bij 1/2 U max ligt ook alle drie bij +/- 110 kHz
Het klopt naar mijn zin te goed Anne.
Dan vertrouw ik het ook niet
Straks nog eens doen met een echt ouderwets draadgewonden weerstand
De test opstelling met de 27 k weerstand onder test 100 k kool en 10 nF keramisch. Condensator
Ohja
30 K Alie is die 10 Watt weerstand met Aluminium huis
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
De piek zit tussen 7 en 10 kHz Anne.
Als je van een piek kan spreken als op 110 kHz de spanning pas de helft is gezakt
Bedankt nog voor je huiswerk.Anne
Wat denk jij hier van nog eens een andere condensator proberen 100 nF ?
Als je van een piek kan spreken als op 110 kHz de spanning pas de helft is gezakt
Bedankt nog voor je huiswerk.Anne
Wat denk jij hier van nog eens een andere condensator proberen 100 nF ?
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Die 10nF wat uit de duim gezogen, leek makkelijk rekenen.Je zou 't eerder met veel kleiner C kunnen proberen, denk dat het een wat duidelijker piek zou kunnen geven.Wel stuk hogere frequentie.100pF lijkt wel wat, ook een even exponent, makkelijk worteltrekken.Bert61 schreef:Wat denk jij hier van nog eens een andere condensator proberen 100 nF ?
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Komt voor de Bakker Anne 100 pf
De LCR45
daar zijn mijn vragen en antwoorden met filmpje foto,s wat het display laat zien opgestuurd naar Peak.
Wacht dat even af, anders retour.
De LCR45
daar zijn mijn vragen en antwoorden met filmpje foto,s wat het display laat zien opgestuurd naar Peak.
Wacht dat even af, anders retour.
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Nu de metingen zijn gedaan ik heb een Zilver mica 100 pf verder alles hetzelfde gelaten
En nogmaals gedaan met een Wima FKP1 , daar heb ik op HF in Pifilters heel goede ervaringen . De middelste is de 10 Watt bling bling Weerstand waar enige twijfel aan was of hij wel geschikt was in deze schakeling
Dan alleen nog een herhaling van de 2 Watt 30K en de 10Watt 30K
Dan nogmaals dus met de FKP1 Wima alleen de 10 Watt en een 30K metaal film 2Watt
F0 is de resonantie Frequentie
U 1/2 is de frequentie wanneer de spanning is gehalveerd
Beetje om de Q van de meetopstelling te kunnen zien
Anne ik ben zeer benieuwd wat je hier uit kan concluderen
Ik zie geen grote verschillen onderling
Als je nog enige twijfel hebt aan de meet resultaten verbeteringen aan de meet opstelling
Twijfel aan de geschiktheid van die 10 Watt weerstand.
We hebben ons best gedaan om het uit te zoeken Zelfs op een tropisc warme dag
Dus Motivatie genoeg
Bij enige twijfel maak ik er wel wat anders mee , liever als dat ik straks in de versterker moet gaan uitzoeken waarom er iets fout gaat of dat het de doorlaat verkleind en vervorming vergroot
Alvast bedankt Anne

En nogmaals gedaan met een Wima FKP1 , daar heb ik op HF in Pifilters heel goede ervaringen . De middelste is de 10 Watt bling bling Weerstand waar enige twijfel aan was of hij wel geschikt was in deze schakeling
Dan alleen nog een herhaling van de 2 Watt 30K en de 10Watt 30K
Dan nogmaals dus met de FKP1 Wima alleen de 10 Watt en een 30K metaal film 2Watt
F0 is de resonantie Frequentie
U 1/2 is de frequentie wanneer de spanning is gehalveerd
Beetje om de Q van de meetopstelling te kunnen zien
Anne ik ben zeer benieuwd wat je hier uit kan concluderen
Ik zie geen grote verschillen onderling
Als je nog enige twijfel hebt aan de meet resultaten verbeteringen aan de meet opstelling
Twijfel aan de geschiktheid van die 10 Watt weerstand.
We hebben ons best gedaan om het uit te zoeken Zelfs op een tropisc warme dag
Dus Motivatie genoeg
Bij enige twijfel maak ik er wel wat anders mee , liever als dat ik straks in de versterker moet gaan uitzoeken waarom er iets fout gaat of dat het de doorlaat verkleind en vervorming vergroot
Alvast bedankt Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Dat zijn wel eigenaardige resultaten.Blijkbaar is er vanalles wat de boel verstoord.
Met 30k en 10k in serie met 100pF komt er in 't laag weinig door.Halverwege het max bereik je dan als Xc= 1/(2πf.C) gelijk wordt aan 40kΩ. Dat is dus f = 1/(2π.40kΩ.100pF) = 10^6/8π =40kHz.
Waar dan die 3,9kHz vandaan komt ?
Aan de andere kant heb je terug naar de helft bij iets van 200kHz.Als dat door de serie zelfinduktie van de weerstand zou komen geldt, met Xl = 2πf.L ofwel L = 40kΩ/2π.200kHz = 1/π.10 =32mH
Dat is onwaarschijnlijk veel (100x te groot ?)
Het enige wat nog zou kunnen lijkt me, is dat er nog een piekje te vinden is op veel hoger frequentie (boven de 1MHz).
Anne
Met 30k en 10k in serie met 100pF komt er in 't laag weinig door.Halverwege het max bereik je dan als Xc= 1/(2πf.C) gelijk wordt aan 40kΩ. Dat is dus f = 1/(2π.40kΩ.100pF) = 10^6/8π =40kHz.
Waar dan die 3,9kHz vandaan komt ?
Aan de andere kant heb je terug naar de helft bij iets van 200kHz.Als dat door de serie zelfinduktie van de weerstand zou komen geldt, met Xl = 2πf.L ofwel L = 40kΩ/2π.200kHz = 1/π.10 =32mH
Dat is onwaarschijnlijk veel (100x te groot ?)
Het enige wat nog zou kunnen lijkt me, is dat er nog een piekje te vinden is op veel hoger frequentie (boven de 1MHz).
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
OK Morgen gewoon de meting opnieuwAh!buis schreef:Dat zijn wel eigenaardige resultaten.Blijkbaar is er vanalles wat de boel verstoord.
Met 30k en 10k in serie met 100pF komt er in 't laag weinig door.Halverwege het max bereik je dan als Xc= 1/(2πf.C) gelijk wordt aan 40kΩ. Dat is dus f = 1/(2π.40kΩ.100pF) = 10^6/8π =40kHz.
Waar dan die 3,9kHz vandaan komt ?
Aan de andere kant heb je terug naar de helft bij iets van 200kHz.Als dat door de serie zelfinduktie van de weerstand zou komen geldt, met Xl = 2πf.L ofwel L = 40kΩ/2π.200kHz = 1/π.10 =32mH
Dat is onwaarschijnlijk veel (100x te groot ?)
Het enige wat nog zou kunnen lijkt me, is dat er nog een piekje te vinden is op veel hoger frequentie (boven de 1MHz).
Anne
Zou ook zo maar kunnen dat ik een notitie fout maak , ik ben slordig terwijl ik daar geconcentreerd bezig ben
Tunnel visie dat overkomt me steeds meer
Een ding viel mij steeds op de lage F0 en de zeer hooge F bij 1/2 U Anne
Jij denkt dat er nog een hogere resonantie is
Morgen opnieuw
Anne Bedankt voor al het gereken.
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Anne
Ik zat om 7:30 al te meten
De generator heeft een Sweep functie , makkelijker als aan die draaiknop draaien van 1hz tot 10 mhz
Ik heb hem laten sweepen in 60 sec van 1 Hz tot 10 mhz
Geen enkele piek zichtbaar
In kleiner stappen traag laten zwiepen
VAN 1 hz tot 10 kHz 10 kHz tot 50 kHz 50khz tot 200khz
dan is daar het maximum bij die 30 kHz ongeveer Verder NIKS NADA
Andere condensator genomen van 10 nF Zilver Mica andere 100 pf andere 100K weerstand
Probe omgezet van 1-10
Capaciteit gemeten van het metalen huis naar de aansluitdraden beide kanten 6.4 Pf
Dat ging niet met die Chinees Componenten tester van 10 euro
Dat heb ik nog met die LCR45 gedaan.
De test schakeling werkt niet
Of we zoeken iets wat er gewoon niet is
Het enige wat nadelig is voor deze weerstand tov een normale weerstand is de kapaciteit t.o.v. het chassis
Dat is waarschijnlijk een paar pF meer dan van een gewone weerstand
Mijn soldeerbout Weller Magnetostaat begaf het ook nog
Draadbreuk
Die heb ik ook nog gerepareerd . Maar het snoer wordt steeds korter.
Het is pas 36 jaar oud
En ik ben door Mn reserve onderdelen heen ook
Ik hoor van je
Alvast weer bedankt voor het lezen van mijn gekrabbel
Ik zat om 7:30 al te meten
De generator heeft een Sweep functie , makkelijker als aan die draaiknop draaien van 1hz tot 10 mhz
Ik heb hem laten sweepen in 60 sec van 1 Hz tot 10 mhz
Geen enkele piek zichtbaar
In kleiner stappen traag laten zwiepen
VAN 1 hz tot 10 kHz 10 kHz tot 50 kHz 50khz tot 200khz
dan is daar het maximum bij die 30 kHz ongeveer Verder NIKS NADA
Andere condensator genomen van 10 nF Zilver Mica andere 100 pf andere 100K weerstand
Probe omgezet van 1-10
Capaciteit gemeten van het metalen huis naar de aansluitdraden beide kanten 6.4 Pf
Dat ging niet met die Chinees Componenten tester van 10 euro
Dat heb ik nog met die LCR45 gedaan.
De test schakeling werkt niet
Of we zoeken iets wat er gewoon niet is
Het enige wat nadelig is voor deze weerstand tov een normale weerstand is de kapaciteit t.o.v. het chassis
Dat is waarschijnlijk een paar pF meer dan van een gewone weerstand
Mijn soldeerbout Weller Magnetostaat begaf het ook nog
Draadbreuk
Die heb ik ook nog gerepareerd . Maar het snoer wordt steeds korter.
Het is pas 36 jaar oud
En ik ben door Mn reserve onderdelen heen ook
Ik hoor van je
Alvast weer bedankt voor het lezen van mijn gekrabbel
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Het is ookmaar een heelkleine zelfinduktie vergeleken met de 30k, moet de frequentie al heel hoog zijn wil de XL in de buurt van de 30k komen.Al veel eerder blijken allerhande (niet welkome) capaciteiten roet in 't eten te gooien (al bij 200kHz).
Faseverschil tussen spanning en stroom zou ook nog kunnen, ware het niet dat die nogal klein uitvalt(moeilijk te zien op de scoop) tenzij heel hoge frequentie en dan komen de stoor C's weer meedoen.
In een regelbare terugkoppeling met een opamp (meekoppeling) tot die gaat oscilleren waarbij de frequentie dan de zelfinduktie geeft (samen met een serie-C) ??
Of gewoon in de versterker zetten en zien wat 't doet, dan gaat het tenminste weer vooruit
Per slot blijkt die zelfinduktie erg klein tov de weerstand.
Anne
Faseverschil tussen spanning en stroom zou ook nog kunnen, ware het niet dat die nogal klein uitvalt(moeilijk te zien op de scoop) tenzij heel hoge frequentie en dan komen de stoor C's weer meedoen.
In een regelbare terugkoppeling met een opamp (meekoppeling) tot die gaat oscilleren waarbij de frequentie dan de zelfinduktie geeft (samen met een serie-C) ??
Of gewoon in de versterker zetten en zien wat 't doet, dan gaat het tenminste weer vooruit
Per slot blijkt die zelfinduktie erg klein tov de weerstand.
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Hoi AnneAh!buis schreef:Het is ookmaar een heelkleine zelfinduktie vergeleken met de 30k, moet de frequentie al heel hoog zijn wil de XL in de buurt van de 30k komen.Al veel eerder blijken allerhande (niet welkome) capaciteiten roet in 't eten te gooien (al bij 200kHz).
Faseverschil tussen spanning en stroom zou ook nog kunnen, ware het niet dat die nogal klein uitvalt(moeilijk te zien op de scoop) tenzij heel hoge frequentie en dan komen de stoor C's weer meedoen.
In een regelbare terugkoppeling met een opamp (meekoppeling) tot die gaat oscilleren waarbij de frequentie dan de zelfinduktie geeft (samen met een serie-C) ??
Of gewoon in de versterker zetten en zien wat 't doet, dan gaat het tenminste weer vooruit![]()
Per slot blijkt die zelfinduktie erg klein tov de weerstand.
Anne
Ik stop ze wel ergens anders in.
Anders heb ik straks 4 gaatjes in die bovenplaat dat vind ik niks Anne ,
Jammer maar helaas, in totaal op 2 versterkers 10 weerstanden weggooien totaal €8.32 incl porto
Als je dat uitsmeert over de kosten van de hele versterker,
Ga andere er in stoppen 2 Watt of 4 Watt.
Even na zoeken wat er in moet , zo druk bezig met dit , dat ik het helemaal kwijt ben
Voorlopig ff bijkomen ,ben er even klaar mee.
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Het gaat toch om 4 weerstandenBert61 schreef:Jammer maar helaas, in totaal op 2 versterkers 10 weerstanden weggooien totaal €8.32 incl porto![]()
Groot gelijk, al die inspanningen bij dit weerVoorlopig ff bijkomen ,ben er even klaar mee.
Anne
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Ja was een lot in China 10 weerstanden voor 8.32€
De 3 Watt koolweerstande 15 k heb ik er 8 nodig en opsturen ben ik bijna net zoveel kwijt
Met die metalen heb ik meteen een draadsteun en is gewoon mooi om te zien
Maar het gaat misschien nog een vervolg krijgen , gewoon uit belangstelling Anne
Moest even een kennis helpen met zijn lichten van de Aanhanger
Had de oude lampen vv door nieuwe maar niets opgeschreven ook geen foto
Het lukte hem niet om de lampjes te laten branden
Eerst geprobeerd wijs te worden uit de spaghetti bolognes
Zwart is Wit bruin wordt blauw groen en geel ging ik er van zien
Maar helaas, het werkte niet , De accu was leeg ,
Bij deze dan
Draad gewonden Kool Metaalfilm Serie Paralel de uitkomst is binnen wat % hetzelfde
De Tolerantie weerstanden Temp van dat 100pF condensatortje aansluitdraden
Droge keel
Re: Bill maar dan iets anders PM.Bill
Ter illustratie
De Grote Weerstand is 50mm Lang 9 mm diameter 3Watt
De Grote Weerstand is 50mm Lang 9 mm diameter 3Watt
