Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Irritatie over andermans draadjes om zeep helpen door onzinposts

Bericht door metabaron »

Opmerking door mod: dit onderwerp is een afsplitsing van een ander onderwerp.
Hallo forumcipier...... nu is er weer een leuk draadje om zeep geholpen. Er zitten hier een hoop oudgediende met een heleboel kennis die echt wel iets toe kunnen voegen. Maar dit op een of andere manier soms niet willen , of berichten schrijven die helemaal niets toevoegen of iets negatiefs oproepen. Dit gebeurt soms onder het mom van ons kent ons. Dat begrijp ik allemaal maar de onderwerpen worden slecht leesbaar en irritant om te lezen. En sommige forumleden waarderen dat absoluut niet. De ene keer kan ik het wel hebben en soms niet. Dan vind ik het regelrecht irritant en wordt er dus weer iemand op stang gejaagd.
Om slap te ouwehoeren heb je de kantine of zandbak doe het lekker daar. En om dat slappe gelul niet te zien heb ik die juist uitgeschakeld.
Dit moest ik ff zeggen :boos: voor de rest is het hier harstikke leuk
Laatst gewijzigd door Marp op zo 16 jul 2017, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: opmerking toegevoegd ter verheldering van een eventueel merkwaardig verloop van de discussie.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Forumcipier?

Bericht door toetertje »

mee eens.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Forumcipier?

Bericht door pappaleo »

Nou ja, leuk draadje. :hide:

Hij vraagt zogenaamd om commentaar, maar als je ook maar enigszins afwijkt van zijn eigenwijze ideeën word je volledig afgebrand.

Ik heb me niet voor niets juist niet in de discussie gemengd.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Forumcipier?

Bericht door toetertje »

Misschien is dat ook juist het punt. Als een draadje je niet aanstaat, gewoon niet reageren.
Dat scheelt een hoop irritaties, en het houdt de topics een stuk leuker om te lezen. :proost:

edit: Dat wil niet zeggen dat ik de reacties van Ts goedkeur. Dat had ook best wat minder gemogen.
Maar, ik begrijp de frustratie wel.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Forumcipier?

Bericht door Shadow »

Sorry hoor, maar die kerel is volkomen borderline, alles behalve z'n reet likken is voer voor frustraties en hoon van hem over je heen krijgen. Dat ie ff lekker ophoepeld.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Forumcipier?

Bericht door John P »

Net zo lomp als zijn monitor, ik had niet het idee dat hij een vraag of suggestie van een persoonlijke aanval kon onderscheiden. Ik heb mij er ook buiten gehouden.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Forumcipier?

Bericht door metabaron »

Ik ben het ook wel eens met de reacties hierboven.
Maar dat zegt Leo ook al , je hoeft niet te reageren.
Hierdoor loopt het volledig uit de klauwen.
Dat is gewoon jammer.
Niet iedereen is hetzelfde.... :-k
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Forumcipier?

Bericht door Shadow »

Absoluut, daarom reageerde ik ook niet. Maar op een normale vraag komt een lollig bedoeld antwoordt, dan maakt er iemand een serieuze opmerking, kutantwoordt, iemand geeft een serieuze suggestie; kutantwoordt. Ja sorry blijf dan lekker in bunker zitten.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Forumcipier?

Bericht door FR_Aad »

Shadow schreef:
Absoluut, daarom reageerde ik ook niet. Maar op een normale vraag komt een lollig bedoeld antwoordt, dan maakt er iemand een serieuze opmerking, kutantwoordt, iemand geeft een serieuze suggestie; kutantwoordt. Ja sorry blijf dan lekker in bunker zitten.
Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".
Met je opmerkingen hierboven ben jij geen haar beter.

Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forumcipier?

Bericht door Ah!buis »

Luidsprekerbouw is niet zo m'n ding.Kom ik tot de ontdekking dat er daar een draadje is dat daar uiteindelijk niet meer over gaat, boeiend ! :D Houdt 't ineens op :cry: , kan ik niet eens mee komen doen :twisted: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Forumcipier?

Bericht door AatV »

FR_Aad schreef:
Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden"......

...Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.
Heb wat persoonlijk getinte opmerkingen niet gequote, maar verder is wat je schrijft over het algemeen ook mijn handelwijze.
Betekent wel dat sommigen -vooral diegenen met beperkte sociale vaardigheden- een grotere bewegingsvrijheid kunnen opeisen op dit forum dan anderen. Dat wringt voor mijn gevoel een beetje.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Forumcipier?

Bericht door Shadow »

FR_Aad schreef:
Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".
Met je opmerkingen hierboven ben jij geen haar beter.
Ik snap het al, we mogen gewoon helemaal niet meer reageren! =D>
FR_Aad schreef:
Gewoon schouders ophalen en laten gaan, en niet het laatste woord willen hebben.
Kijk en dan moet je dus zo reageren;
:goedzo: goeie reactie, daar hou ik van!

Serieus joh, vergelijk me ff niet met zo'n figuur :think:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forumcipier?

Bericht door Ah!buis »

Als je een bijdrage wil verwijderen, wegens dubbel of spijt, wil dat niet.Er is wel een vinkje maar dat werkt niet, komt daarna de mededeling dat 't niet mag.
De ene grap brengt de volgende grol aan, moeilijk je in te houden soms.
Stel daarom voor dat dat het verwijderen wel werkt en dat ook de starter van een draadje elke bijdrage kan weghalen.Een mopperaar moet dan maar z'n eigen draadje starten.
Als de moderators dat te ver vinden gaan dan desnoods een meldknop "haal dit aub weg".
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forumcipier?

Bericht door Henkjan »

Diw meldknop is er hoor
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forumcipier?

Bericht door Ah!buis »

Henkjan schreef:
Diw meldknop is er hoor
Aha, ik dacht dat die voor noodgevallen was :sure:
Nu nog dat het verwijdervinkje werkt (desnoods met een tijdlimiet)
Anne

Zie ik ineens een verwijder X bovenaan het bericht, benieuwd voor hoelang :?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Forumcipier?

Bericht door SARK »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het kruisje nu is verdwenen ... zolang jouw post de laatste is in het draadje, kun je hem/haar/het (gender neutral blijven Sarkie!) verwijderen, zodra iemand een nieuwe post plaatst kun je alleen nog de post wijzigen.
Bijlagen
Kruis.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Forumcipier?

Bericht door Walt »

Ik denk dat er een goed ban systeem op dit forum moet worden ingevoerd, ban voor een dag, week, maand, 6 maanden, voor altijd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forumcipier?

Bericht door Henkjan »

Bansysteem is t probleem niet, de discussie is en blijft (zowel in het mod team als met alle leden) wat nou heldere criteria zijn voor een ban. zet je die wat ruim (bv uitlokken of sfeer verzieken), dan kom je snel dat het aanvoelt als censuur, zet je die te strak (bv alleen bij persoonlijke aanvallen) dan is het effect mogelijk te weinig omdat dat erg weinig voorkomt.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Forumcipier?

Bericht door pappaleo »

toetertje schreef:
Ik vind het taalgebruik hier, het nivo van het forum behoorlijk naar beneden trekken.
En dan ook nog onder het kopje, forumcipier. Hier zou nu een moderator best wat van mogen zeggen.
Ik vind het taalgebruik best nog wel meevallen hier, als je het vergelijkt met het taalgebruik in het eerder aangehaalde "interessante" draadje.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Forumcipier?

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
FR_Aad schreef:
Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".
Met je opmerkingen hierboven ben jij geen haar beter.
Serieus joh, vergelijk me ff niet met zo'n figuur :think:
Maar nu doe je het zelf :lol:
En wat 't taalgebruik van de Hollanders betreft, breek me de bek niet open :twisted:
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Forumcipier?

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
toetertje schreef:
Ik vind het taalgebruik hier, het nivo van het forum behoorlijk naar beneden trekken.
En dan ook nog onder het kopje, forumcipier. Hier zou nu een moderator best wat van mogen zeggen.
Ik vind het taalgebruik best nog wel meevallen hier, als je het vergelijkt met het taalgebruik in het eerder aangehaalde "interessante" draadje.
Op welk taalgebruik doel je dan Leo? Heb het nog eens nagelezen maar kom daar eigenlijk niet veel onvertogen tegen. TS geeft in de laatste post blijk van wat frustratie niet verder te komen, maar dat is het dan ook.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Forumcipier?

Bericht door pappaleo »

Je hebt gelijk. Als je het woord voor woord bekijkt valt het wel mee. Ik heb er één keer in gereageerd (waarbij ik niets onvertogens gezegd heb) en heb me verder afzijdig gehouden. De geest van de reacties is voor mijn gevoel heel erg vijandig. Ik zou TS ook niet graag irl tegenkomen. Dat heb ik nog met geen ander forumlid gehad.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Forumcipier?

Bericht door ds23man »

Ah!buis schreef:
Shadow schreef:
FR_Aad schreef:
Je kan op zulke momenten ook de wijste zijn en "je mond houden".
Met je opmerkingen hierboven ben jij geen haar beter.
Serieus joh, vergelijk me ff niet met zo'n figuur :think:
Maar nu doe je het zelf :lol:
En wat 't taalgebruik van de Hollanders betreft, breek me de bek niet open :twisted:
Anne
Je bent zelf een Hollander van komaf , je zus woont hier in Appingedam. :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Forumcipier?

Bericht door Marp »

Andere forumleden enorme eikel noemen en bij herhaling bevelen op te rotten getuigen van een weinig respectvolle omgang met elkaar.

Dat geldt ook voor scheldtermen als borderliner. En wat mij betreft ook voor iemand uitmaken voor forumcipier en negatief in de schijnwerpers zetten om een totaal misplaatst vermoeden. Een goed bedoeld advies: het kost niets om even na te vragen of er wellicht iets aan de hand was, alvorens ergens heisa over te maken. Voortaan dus gewoon even doen. Normaal communiceren komt niet alleen minder onsympathiek over: het is zoveel prettiger voor de algehele sfeer en het had de topicstarter in dit geval een blunder bespaard.

Los hiervan geldt onderstaande voor en tegenover ELK forumlid. Een volgende keer dat een topic met beledigende titel of ondertoon wordt geopend, haal ik het zonder kennisgeving weg.
ZBA schreef:
Een ieder die op dit forum actief wil zijn, zal RESPECT moeten opbrengen voor mede forum leden, ongeacht de onzin die ze misschien uitkramen. Ben je het niet met iemand eens, dan op het onderwerp ingaan en niet gaan schelden, beledigen, etc. Speel de bal, niet de man. Er zal streng worden gemoderate, posts worden rücksichtlos gecensureerd of verwijderd en gebruikers die blijven schelden worden gebanned.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Forumcipier?

Bericht door Walt »

Hallo Peter,

Zie de laatste pagina in het topic van Hondasnl, hier gaat Hondasnl helemaal los richting ds23man...
Gesloten

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”