Waar kopen jullie je draaitafel accessoires?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar kopen jullie je draaitafel accessoires?
Bij de Concept ligt dat juist anders.
http://clearaudio.de/en/products/turntables-concept.php
http://clearaudio.de/en/products/turntables-concept.php
Sterker nog: De handleiding vertelt niet veel ove hoe af te stellen en stuurt je naar de dealer. Als ik het zo lees verlies je het recht op garantie als je hem zelf gaat afstellen
Dat is wel heel bijzonder voor een dergelijke DT.
Op zich is dat toch niet zo vreemd, als je binnen de garantieperiode gaat sleutelen aan je eigen auto vervalt toch ook het recht op garantie bij een defect.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Tsja wat is sleutelen? Een element afstellen vergelijk ik met de bandenspanning controleren.
Ja, bij een auto moet je ook de spiegels, stuur, stoel, en radio instellen voor je de weg op kan.
Je mag ook zeker de pootjes van de DT verstellen, maar ik kan mij voorstellen als je wijziging aanbrengt aan de arm/lager dat het dan een ander verhaal is.
Jij hebt geen lager in je armZweitse schreef:als je wijziging aanbrengt aan de arm/lager
Ach ik zie snoekie nog wel een hydraulische krik aanschaffen als ie een DT koopt
Tuurlijk jongens maar een element is toch meer dan een spiegeltje. 'Tis meer de motor van het systeem.
Omdat de gemiddelde draaitafelaar er toch meestal een rommeltje van maakt met dat afstellen, heeft Clearaudio dit concept bedacht. Soort van Apple filosofie: Alle mag maar wij bepalen wat en hoe. En op zich is daar wel wat voor te zeggen vanuit oogpunt van gebruiksgemak.
Omdat de gemiddelde draaitafelaar er toch meestal een rommeltje van maakt met dat afstellen, heeft Clearaudio dit concept bedacht. Soort van Apple filosofie: Alle mag maar wij bepalen wat en hoe. En op zich is daar wel wat voor te zeggen vanuit oogpunt van gebruiksgemak.
Uit het oogpunt van gebruiksgemak kunnen ze beter een automatische afslag inbouwen.
Dus beter voorlopig niet van die slaapverwekkende platen draaien?John P schreef:Uit het oogpunt van gebruiksgemak kunnen ze beter een automatische afslag inbouwen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Had m'n Thorens TD160 net, nieuw element erin en de dwarsdrukcompensatie niet goed staan. Eind van de plaat, hoppakee zo het label op. Dan ben je wel wakker..... en was auto afslag handig geweest.
Zie je nou, dat concept van Clearaudio is nog niet zo gek 
Ik heb een Clearaudio Bluemotion, en dat is toch echt een Ikea bouwpakket. Vergt malletjes en weegschaaltjes en waterpasjes en zo. Inbus sleuteltjes en timmermansoog.
Het andere uiterste hebben ze dus ook.
In deze mag je dus waarschijnlijk niet eens zelf een ander element zetten....
Het andere uiterste hebben ze dus ook.
In deze mag je dus waarschijnlijk niet eens zelf een ander element zetten....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Voor mij half the fun van het plaatjes draaien; afstellen, afregelen, tunen, en hier dan ook nog verschil in horen 
Er ligt een fijn pakketje op mijn buro ... zondag besteld en vanmorgen ontvangen.
http://www.pickupnaalden.com (aangename prijzen
)
http://www.pickupnaalden.com (aangename prijzen
Genoeg junken in de binnenstad van 020 die een nieuwe/schone naald kunnen gebruiken hoor 
Laatst gewijzigd door SARK op wo 12 jul 2017, 9:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bekende doosjes, vroeger bij Stuut en Bruin hadden ze een presentatie wandje achter de toonbank met een Tonar lichtbakje erboven. Ik denk dat er wel een kleine 100 doosjes met naalden hingen.SARK schreef:Er ligt een fijn pakketje op mijn buro ... zondag besteld en vanmorgen ontvangen.
http://www.pickupnaalden.com (aangename prijzen)
Ja, en nummer 183 van 1000.SARK schreef:Is het wit vinyl?
Ik heb ook een paar witte platen en het blijft een vreemde gewaarwording als ik de naald in zo'n witte plas melk laat zakken ...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Kweetut. Vandaag weer eens een doosje nixies bij de post, wat MOET je ermeeSARK schreef:ps.
Je bent "hoarder" of niet
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Zag je posten in een ander topic, even nieuwschierig, al een vv gekocht en into vinyl