ikea hacks
Moderator: Beheerdersteam
- Bas Horneman
- Contacteer:
ikea hacks
Wist niet waar ik dit moest posten qua subforum. Omdat ik een buizenversterkertje aan het bouwen ben maar hier bij versterkers.
Ikea "lade" bak. Weet niet wat de juiste naam is. En pennen bakjes waar ik uitgangstrafo's ga inzetten...(Waar kopen jullie ingiet hars?) Heb maar klein beetje nodig voor de bodem om het trafo'tje vast te zetten.
Ikea "lade" bak. Weet niet wat de juiste naam is. En pennen bakjes waar ik uitgangstrafo's ga inzetten...(Waar kopen jullie ingiet hars?) Heb maar klein beetje nodig voor de bodem om het trafo'tje vast te zetten.
- Leeuwarden
- Bas Horneman
- Contacteer:
Re: ikea hacks
Thanks! Zo te zien wel: https://www.mrboat.nl/mrboat-epoxy/mr-b ... -375-gram/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
AE Europe verkoopt ingiet hars om trafo's in te gieten. http://www.aetransformatoren.nl
Staat denk ik niet op de site, even een mailtje sturen. Je krijgt dan 2 flessen, hars en een hardmaker in de juiste verhouding.
Staat denk ik niet op de site, even een mailtje sturen. Je krijgt dan 2 flessen, hars en een hardmaker in de juiste verhouding.
- Bas Horneman
- Contacteer:
Hoi democles,
RH84. Ik heb een paar jaar geleden heel snel houtje-touwtje een RH84 in elkaar gesoldeerd (En die beviel me wel). Dus deze is netjes en op een groter ladebakje.
Maar dit keer wil ik met wat andere stuurbuisjes aan de slag. Daarom heb ik niet gewoon 1 buisvoet voor een dubbeltriode. ...maar 2 buisvoetjes.
RH84. Ik heb een paar jaar geleden heel snel houtje-touwtje een RH84 in elkaar gesoldeerd (En die beviel me wel). Dus deze is netjes en op een groter ladebakje.
Maar dit keer wil ik met wat andere stuurbuisjes aan de slag. Daarom heb ik niet gewoon 1 buisvoet voor een dubbeltriode. ...maar 2 buisvoetjes.
Wel heeel ruim voor een RH84Bas Horneman schreef:Hoi democles,
Heet zo'n bak niet een bestekbak, voor messen vorken enz.?
Anne
- Bas Horneman
- Contacteer:
Dat is em!!bestekbak
Valt wel mee. Bak lijkt groter op de foto denk ik. Met 2 outgangstrafo's straks bovenop is er vrij weinig ruimte.Wel heeel ruim voor een RH84
- Bas Horneman
- Contacteer:
de voorganger van die inderdaad. (Heb ik jaren terug gekocht...)
maar heb ook al van die nieuwe bamboo types liggen voor toekomstige projecten.
- Bas Horneman
- Contacteer:
Bedankt voor de tip! Ik heb nog quad 5842 liggen. Nog nooit gebruikt. En ik lees ook goede dingen omtrent de 6S3P-EV.Liefst wel wat steile soort wegens lage anode impedantie (EC86 of zo)
- Bas Horneman
- Contacteer:
Mooie kastjesBas Horneman schreef:Klaar
Wel klaar, niet helder noch duidelijk, wat zit 'r nou in
Anne
- VintageHarry
- Bas Horneman
- Contacteer:
- Bas Horneman
- Contacteer:
Zoveel was wel duidelijk wat er onder zit, maar welke ?Bas Horneman schreef:Uitgangstrafo's idd
Impedatie, soort kern, UL, anti-brom, tegenkoppelwikkeling (kathode of andere), ...
Anne
- Bas Horneman
- Contacteer:
Jeetje...Nieuwsgierig zeg!Eén plaatje > 1000 woorden
Impedatie, soort kern, UL, anti-brom, tegenkoppelwikkeling (kathode of andere), ...
Het is een 10 dollar single ended 5k/8r uitgangstrafo'tje. Maar speelt verbluffend mooi...(had ik niet verwacht)
Dus je zou kunnen zeggen...veel te mooi kastje voor zo een prul uitgangstransformator. Of zoals de amerikanen zeggen: Polishing a turd.
Ja, ik wil graag ALLES wetenBas Horneman schreef:Jeetje...Nieuwsgierig zeg!Eén plaatje > 1000 woorden
Impedatie, soort kern, UL, anti-brom, tegenkoppelwikkeling (kathode of andere), ...![]()
Och, de prijs zegt ook niet allesHet is een 10 dollar single ended 5k/8r uitgangstrafo'tje. Maar speelt verbluffend mooi...(had ik niet verwacht)
Dus je zou kunnen zeggen...veel te mooi kastje voor zo een prul uitgangstransformator. Of zoals de amerikanen zeggen: Polishing a turd.
Anne
Was warempel "w" weg, werd wil "il"
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 23 jun 2017, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas Horneman
- Contacteer:
- Bas Horneman
- Contacteer:
Die kende ik nog niet. Blijkt echter Obama die het "verzonnen" heeft: http://www.slate.com/articles/news_and_ ... a_pig.html
Vermoedelijk verwijzend naar Sarah Palin.
Vermoedelijk verwijzend naar Sarah Palin.
Om weer 's bij de les te blijven,
Ook de voeding in de gaten houden met een max Va van 200volt.
De instelling kan wel's proefondervindelijk moeten.Wordt maar een heel lage kathodeweerstand en kleine afwijking, grote gevolgen.Soms wordt het rooster op een positieve spanning gelegd, krijg je een veel grotere kathode weerstand en is de stroom veel beter bepaald.
En de Rus heet nog steiler
, heeft soms ook gevolg voor microphonie, brom van trafo in geluid of met LS te dichtbij, rondzingen.
Anne
Die 5842 is wel een erg steil buisje, oppassen dat ie rustig blijft.Stopweerstanden aan de voet waarschijnlijk zowel bij rooster als anode nodig.Bas Horneman schreef:Ik heb nog quad 5842 liggen. Nog nooit gebruikt. En ik lees ook goede dingen omtrent de 6S3P-EV.
Ook de voeding in de gaten houden met een max Va van 200volt.
De instelling kan wel's proefondervindelijk moeten.Wordt maar een heel lage kathodeweerstand en kleine afwijking, grote gevolgen.Soms wordt het rooster op een positieve spanning gelegd, krijg je een veel grotere kathode weerstand en is de stroom veel beter bepaald.
En de Rus heet nog steiler
Anne