Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dat valt wel mee, 32°Celsius, er zit namelijk een thermostaat in het verwarmingselement.
Co, heb je ook nog een bepaalde afwering voor die bodemplaat in gedachte ?
Co, heb je ook nog een bepaalde afwering voor die bodemplaat in gedachte ?
Re: Extreem gewichtige klasse A
Voorlopig poets ik hem op tot alle krassen en bramen weg zijn. Later zie ik dan wel of het anodiseren, poedercoaten of gewoon blank laten gaat worden. Het is maar een bodemplaat.Co, heb je ook nog een bepaalde afwering voor die bodemplaat in gedachte ?
Re: Extreem gewichtige klasse A
"maar" zegt ie...er zijn slechts weinigen hier die zoveel tijd besteedden aan dit soort details...
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 08 mei 2017, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Extreem gewichtige klasse A
In de meeste gemeentes wordt dagbesteding vanuit de WMO gefinancierd........
Re: Extreem gewichtige klasse A
Volgens mij nachtbesteding niet hoor. Maar heb ook geen ervaring met dergelijke regelingen.ds23man schreef:In de meeste gemeentes wordt dagbesteding vanuit de WMO gefinancierd........
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zeker! En ik mis hem elke dag! Ken echt maar weinig versterkers met een dergelijke controle. Enorm veel detail, ook vooral in het laag. Waar het bij veel versterkers door gebrek aan controle een beetje versmeerd laag gerommel is, is het bij de Extrema (icm mijn mijn speakers) strak en denk je "oh nu hoor ik wat het daadwerkelijk is".Pjotr schreef:Is er eigenlijk ooit eerder een Extrema afgekomen Sander?SSassen schreef:Dit soorten projecten kan ik natuurlijk alleen maar waarderen
Ben voor een paar jaar woonachtig in buitenland met nogal brakke 110v stroom voorziening en tropisch klimaat. Geen fijne combi met de ExtremA. Staat nu voor paar jaar bij mijn broer waarmee ik hem heb gebouwd.
Nu voor de dagelijkse portie oorgasme een MrSpeakers koptelefoon (Ether Flow) en een Cavalli Audio Liquid Carbon versterkertje. Klinkt subliem. Maar kan niet wachten totdat ik weer mijn ExtremA en de rest van mijn set weer heb staan. Nog dik jaartje wachten.....
Aangezien het qua audio en electronica hier echt een waste-land is ook maar even geen nieuwe projectjes. Qua audio is dit een beetje wat hier wordt verkocht. Wel met 4800 watt (right...) dus knallen met die handel. Serieus lastig om iets zonder verlichting te krijgen... zonder overdrijving.
Scanspeakman
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zou Co zijn versterker hebben uitgezet?
Het is ineens een stuk koeler hier
Het is ineens een stuk koeler hier
Re: Extreem gewichtige klasse A
En wat is die nattigheid die naar beneden komt? Zou El-Co ontploft zijn?hannesie schreef:Zou Co zijn versterker hebben uitgezet?
Het is ineens een stuk koeler hier
Re: Extreem gewichtige klasse A
Niet te veel foto's aub, anders raak ik weer zo gefrustreerd...
Re: Extreem gewichtige klasse A
In dat geval, zou ie wat beter kunnen richten ?Pjotr schreef:En wat is die nattigheid die naar beneden komt? Zou El-Co ontploft zijn?hannesie schreef:Zou Co zijn versterker hebben uitgezet?
Het is ineens een stuk koeler hier
't Is hier nog steeds droog
Anne
Re: Extreem gewichtige klasse A
Veel te druk met gaatjes boren. Is verder niet zo interessant om foto's van te plaatsen. Er wordt stug doorgewerkt mannen.
Colomboor
Colomboor
Re: Extreem gewichtige klasse A
Had Albert Einstein daar niet een theorie over ?Pjotr schreef:Ok, gaten van gewicht dus...
Re: Extreem gewichtige klasse A
Pjotr schreef:Ok, gaten van gewicht dus...
Nee, gaten voor meer transparantie en zwart in het geluidsbeeld. De juiste plaatst luistert daarbij nogal nauw. In het ergste geval staat de zangeres straks achter het orkest, afgedekt met een gordijn.
Constructie
Re: Extreem gewichtige klasse A
Je bedoelt dus eigenlijk dat de zangeres voor het juiste gat moet staan om er een gat in te zien? Gaat wel een flinke doos worden dan...cve schreef:Pjotr schreef:Ok, gaten van gewicht dus...
Nee, gaten voor meer transparantie en zwart in het geluidsbeeld. De juiste plaatst luistert daarbij nogal nauw. In het ergste geval staat de zangeres straks achter het orkest, afgedekt met een gordijn.![]()
Constructie
P.s. Nooit zangeressen afdekken met een gordijn. Hooguit in nopdgevallen als zij het loodje heeft gelegd en er niets anders voorhanden is...
Re: Extreem gewichtige klasse A
Oneindig veel gaatjes later is het eindelijk tijd om de spanning nog iets op te voeren. Aanvankelijk wilde slechts 2 van de 4 groene leds oplichten. Maar na een aantal malen opnieuw in- en uitschakelen functioneert het geheel naar behoren. Hoewel de trafo geeft nu een flinke brom.
Nog niet kunnen achterhalen wat hier de oorzaak van is. Met alleen de voeding treedt het probleem niet op. Misschien dat de lange bekabeling van de voeding naar de versterker hier de oorzaak van is.
Ook ben ik er nog niet achter hoe de dc-offset het beste ingesteld moet worden. Met de ingang kortgesloten blijft het een beetje fluctueren. Met een onbelaste ingang is het keurig op 0 te regelen en blijft het stabiel. Veel verschil tussen beide manieren van instellen is er overigens niet. Komt vrijwel op hetzelfde neer.
Nog wat prutsen en dan kan het frame definitief in elkaar gezet worden en zit ik er warmpjes bij.
Co
Ook ben ik er nog niet achter hoe de dc-offset het beste ingesteld moet worden. Met de ingang kortgesloten blijft het een beetje fluctueren. Met een onbelaste ingang is het keurig op 0 te regelen en blijft het stabiel. Veel verschil tussen beide manieren van instellen is er overigens niet. Komt vrijwel op hetzelfde neer.
Nog wat prutsen en dan kan het frame definitief in elkaar gezet worden en zit ik er warmpjes bij.
Co
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
@Co,
Proficiat! Een flink stuk onderweg zie ik! Om de DC drift wat te beteugelen graag de ingangstransistoren thermisch koppelen, dat kan met een tie-wrap, maar ook met een stuk krimpkous etc. Let ook op dat je PCB een fout bevat, waarbij L1 en R6 zijn omgedraaid op de silkscreen van de PCB.
Proficiat! Een flink stuk onderweg zie ik! Om de DC drift wat te beteugelen graag de ingangstransistoren thermisch koppelen, dat kan met een tie-wrap, maar ook met een stuk krimpkous etc. Let ook op dat je PCB een fout bevat, waarbij L1 en R6 zijn omgedraaid op de silkscreen van de PCB.
Wat het brommen van de trafo's betreft kunnen d'r een aantal oorzaken zijn, hoe heb je de gelijkrichtbrug(gen) aangesloten en heb je gelet op de fases van de trafo wikkelingen? Het opstarten met maar een deel van de LEDs die oplichten is een power-supply sequencing iets, ik heb daar ooit eens iets over uitgezocht en in een forum ergens gepost, maar weet nu niet meer exact hoe of wat.***Update 10-12-2014: Updated stuffing guide***
The silkscreen for the amplifier PCB contains an error where the labeling of L1/R6 is swapped, this is corrected in the attached stuffing guide with the _001.pdf revision number. Please use this for stuffing and disregard the previous version. New version is in post #510. If you've already built the amplifier, please swap L1/R6 around as the amplifier will see a large(r) DC offset and reduced performance due to this error.
Re: Extreem gewichtige klasse A
De fases van de trafo wikkelingen heb ik vooraf en achteraf gecheckt, die zijn correct. Het brommen treedt alleen op als de versterkermodule is aangesloten. Alleen de gelijkrichters en de voeding geven geen brom.
De L1/R6 zitten correct zoals je in je update liet weten!
Co
De L1/R6 zitten correct zoals je in je update liet weten!
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dank je! Ik zal ze van krimpkous voorzien.SSassen schreef:P.s. ingangstransistoren zijn T1 en T2 (BC550C).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Heb je wat dikke (10W) oid. laagohmige weerstanden liggen? Denk aan 10R ofzo? Sluit die eens aan ipv. de eindtrap, dan zouden de trafo's ook moeten brommen. Immers uit R=V/I volgt voor 10=pakweg 25/10=2.5A, vrijwel gelijk aan de ruststroom van de versterker. Dus per voedingsrail één 10R weerstand gebruiken.cve schreef:De fases van de trafo wikkelingen heb ik vooraf en achteraf gecheckt, die zijn correct. Het brommen treedt alleen op als de versterkermodule is aangesloten. Alleen de gelijkrichters en de voeding geven geen brom.
De L1/R6 zitten correct zoals je in je update liet weten!
Co
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28476
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Extreem gewichtige klasse A
Als ik de foto zo bekijk, ga je het niet met een tierappie redden.SSassen schreef:P.s. ingangstransistoren zijn T1 en T2 (BC550C).
