Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Moderator: Beheerdersteam
Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Hallo iedereen,
Na een lange rustpauze nog eens mijn streamingprojectje opgenomen.
Ik sta op het punt onderstaande dac te bestellen.
In de specs staan echter dat deze 24bit /192kHz formaat ondersteunt.
Slaat dit op de maximum frequentie, of kan deze ook overweg met 96 kHz in deze opzet ?
In de datasheet van de ess9023 en het audiophonics forum is hier zeer weinig info over te vinden.
Ter info : op de rpi werkt reeds volumio, wel via de interne dac. Bedoeling is dit verder uit te breiden.
Alvast bedankt !
http://www.audiophonics.fr/en/diy-dac/a ... 10657.html
Na een lange rustpauze nog eens mijn streamingprojectje opgenomen.
Ik sta op het punt onderstaande dac te bestellen.
In de specs staan echter dat deze 24bit /192kHz formaat ondersteunt.
Slaat dit op de maximum frequentie, of kan deze ook overweg met 96 kHz in deze opzet ?
In de datasheet van de ess9023 en het audiophonics forum is hier zeer weinig info over te vinden.
Ter info : op de rpi werkt reeds volumio, wel via de interne dac. Bedoeling is dit verder uit te breiden.
Alvast bedankt !
http://www.audiophonics.fr/en/diy-dac/a ... 10657.html
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
dat is de maximale resolutie. alles daaronder doet hij ook gewoon.
ik luister nog steeds met veel plezier naar v1.
Edit: Ik heb versie 2.
ik luister nog steeds met veel plezier naar v1.
Edit: Ik heb versie 2.
Laatst gewijzigd door toetertje op di 20 jun 2017, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Je zou straks ook eens kunnen kijken naar moode audio.
deze vind ik erg lekker werken met de rpi streamer.
deze vind ik erg lekker werken met de rpi streamer.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Ik heb dit kaartje over.. Ik ben voor de 9018 gegaan dus de 9023 heb ik zo goed als nieuw liggen.
Pm anders even als je interesse hebt.
Pm anders even als je interesse hebt.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Ik zit zelf ook al een tijdje aan de 9018 te denken. Heb je echt verschillen gemerkt?
En, welke heb je precies?
En, welke heb je precies?
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Ik heb de isabre-dac es9018k2m gekocht omdat ik de 9023 niet echt lekker muzikaal vond klinken. Wel veel detail en op zich ook wel goede bas maar het geheel vond ik een achteruitgang ten opzichte van de squeezebox touch.
Van de 9018 ben ik eerlijk gezegd ook niet onder de indruk dus ik zit te kijken naar een externe dac.
Het streamen met de pi werkt mooi maar klankmatig wil ik er niet op achteruit gaan...
Ik zit nu met een schuin oog naar de soekris dam voor de rpi te kijken.
Van de 9018 ben ik eerlijk gezegd ook niet onder de indruk dus ik zit te kijken naar een externe dac.
Het streamen met de pi werkt mooi maar klankmatig wil ik er niet op achteruit gaan...
Ik zit nu met een schuin oog naar de soekris dam voor de rpi te kijken.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Zo zie je maar, ik ben juist wel gecharmeerd van de audiophonics esabre.
heb hem vergeleken met een paar andere dacs, en deze mocht blijven.
De soekris klinkt inderdaad veelbelovend, maar persoonlijk vind ik het nog
een aardig bedrag voor een addon boardje.
heb hem vergeleken met een paar andere dacs, en deze mocht blijven.
De soekris klinkt inderdaad veelbelovend, maar persoonlijk vind ik het nog
een aardig bedrag voor een addon boardje.
Re: Samplingfrequenties audiophonics dac9023-V3
Toch nog even inpikken. Heb het printje met de es9018 ook eerder bekeken. De twijfel doet opnieuw z'n intrede...
Ik heb als "nieuweling" in het streaming wereldje wel de indruk dat er geen handleidingen over de 9018 op het audiophonics forum te vinden is.
Dit in tegenstelling tot de 9023 die ook gebruikt wordt in de eigen kits van AP.
Met €119 + rpi,de nodige voeding(en), behuizing,... zit ik wel al gauw aan of over de prijs van een kant en klaar toestel.
Het wordt er niet makkelijker op.
Ik heb als "nieuweling" in het streaming wereldje wel de indruk dat er geen handleidingen over de 9018 op het audiophonics forum te vinden is.
Dit in tegenstelling tot de 9023 die ook gebruikt wordt in de eigen kits van AP.
Met €119 + rpi,de nodige voeding(en), behuizing,... zit ik wel al gauw aan of over de prijs van een kant en klaar toestel.
Het wordt er niet makkelijker op.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Of je neemt de 9023 van eric over. Er zijn genoeg mensen, waaronder ik dus, die hem
zeer goed vinden klinken. Dan is de prijs te overzien, en ben je weer een ervaring rijker.
zeer goed vinden klinken. Dan is de prijs te overzien, en ben je weer een ervaring rijker.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Ik heb idd ook nog een voedingsadapter voor het 9023 bordje. Is weer afwijkend van de normale voeding
Als je interesse hebt mag je wat mij betreft ook de 9018 overnemen, ik hoorde niet zoveel verschil.
Op zich kan ik dan net zo goed de 9023 weer inbouwen, met max2play kan ik dan ook video streamen met kodi.
Als je interesse hebt mag je wat mij betreft ook de 9018 overnemen, ik hoorde niet zoveel verschil.
Op zich kan ik dan net zo goed de 9023 weer inbouwen, met max2play kan ik dan ook video streamen met kodi.
Re: Samplingfreqenties audiophonics dac9023-V3
Heb je misschien een link naar het 9018 bordje die jij hebt?
