Mijn Bill.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Bert61 schreef:
De Folie , Mylar en Teflon zijn de twee die ik ken , Mylar is niet geschikt voor HF .Teflon wel.En dat de Coating eromheen bepaalde of ze pulsvast zijn.Maar in versterkers wat wij maken denk ik dat het niks uit maakt.Maar vraag ANNE of hij je kan vertellen waarom niet of toch wel.
Ik ga het gewoon maar proberen Bert. Ik heb voor de eerste en tweede trap van de Bill de Teflon en K75 condensatoren liggen. Als ik zover ben ga ik op mijn gemak eens uitproberen wat het lekkerst in het gehoor ligt. Dat is naast het meten toch het allerbelangrijkste :lol: .
Het wordt tijd dat de transformatoren binnen komen en ik kan gaan starten. Maak me nu alleen maar druk met als ik nu dit, en als ik nu dat. Wordt er gek van. :(
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Mijn Bill.

Bericht door Ah!buis »

Edwin68 schreef:
Wordt er gek van. :(
Kalmte kan u redden :bakkie: of :beer: :beer: :beer:
Liever zat dan stapelgek zegt 't liedje want zat is morgen over (je moet er wel de kater bijnemen :( )
Anne
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Ah!buis schreef:
Liever zat dan stapelgek zegt 't liedje want zat is morgen over (je moet er wel de kater bijnemen )
Dan zal ik proberen in plaats van gek, zat te worden. Dan ben ik er het snelste van af. :lol: Die kat jaag ik wel weg. :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn Bill.

Bericht door OpaBert »

Ja met een Kattenmepper :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn Bill.

Bericht door OpaBert »

Edwin68 schreef:
Bert61 schreef:
De Folie , Mylar en Teflon zijn de twee die ik ken , Mylar is niet geschikt voor HF .Teflon wel.En dat de Coating eromheen bepaalde of ze pulsvast zijn.Maar in versterkers wat wij maken denk ik dat het niks uit maakt.Maar vraag ANNE of hij je kan vertellen waarom niet of toch wel.
Ik ga het gewoon maar proberen Bert. Ik heb voor de eerste en tweede trap van de Bill de Teflon en K75 condensatoren liggen. Als ik zover ben ga ik op mijn gemak eens uitproberen wat het lekkerst in het gehoor ligt. Dat is naast het meten toch het allerbelangrijkste :lol: .
Het wordt tijd dat de transformatoren binnen komen en ik kan gaan starten. Maak me nu alleen maar druk met als ik nu dit, en als ik nu dat. Wordt er gek van. :(
En Heb je al test resultaten of te druk met tekenen van billen :hide:
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Bert61 schreef:
En Heb je al test resultaten of te druk met tekenen van billen
Nog niet Bert. Moet daar toch een werkende Bill voor hebben. Het testen van de brom instraling van bedrading op de condensatoren wil ik nog wel testen. Ik heb echter ook nog een aantal andere projectjes lopen, en het is druk op het werk. Kan dus niet al te veel tijd vrij maken.
Daarbij is het tekenen van Billen een nieuwe hobby aan het worden. :lol:
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Van de week de USB naar serieel kabel binnen gekregen, dussss weer verder met de uTracer. Ik was gestrand op het punt dat de communicatie tussen de uTracer en de software getest moest worden. De communicatie is in orde, en dit is het punt dat de door de uTracer gemeten voedingsspanning moet worden gecorrigeerd naar de door de multimeter gemeten waarde.
IMG_20170518_210552.jpg
IMG_20170518_211124.jpg
Inmiddels is ook het circuit rond de heatersupply opgebouwd en klaar om getest te worden met een 6/12V gloeilamp.
Is een klus voor later in het weekend. Ik heb ook nog een Johannes schema bij te werken. :lol:
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Beetje gas gegeven en de soldeerbout flink laten roken. :lol:
IMG_20170519_181501.jpg
Bijna klaar.
IMG_20170520_173219.jpg
Diverse spanningen afregelen.
IMG_20170520_181221.jpg
Klaar. :lol:
Nu nog een buisvoet aansluiten en een buis testen.
Als alles goed werkt in een definitieve behuizing plaatsen.
Is weer genoeg voor vandaag. :beer:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn Bill.

Bericht door OpaBert »

Prachtig Edwin , daar ga je nog veel plezier aan beleven , ik zie als nadeel dat je er een computer bij nodig hebt. :goedzo:
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Bert61 schreef:
Prachtig Edwin , daar ga je nog veel plezier aan beleven , ik zie als nadeel dat je er een computer bij nodig hebt. :goedzo:
Die bediening via de computer is een ontwerpkeuze van de ontwerper, en gedaan om de hardware eenvoudig te houden.
Zit eigenlijk wel iets in. Een computer is een uitgelezen apparaat voor bediening, programmering en uitlezen van data. Nadeel is inderdaad wel dat je er een extra apparaat naast moet hebben.
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Vandaag contact gehad met AE Europe........ Mijn trafo's zijn deze week klaar. Will moest de kernen nog monteren, en de voedingstransformatoren ingieten, en hij dacht woensdag gereed te zijn. :yeah: :yeah:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn Bill.

Bericht door OpaBert »

Kijk ik krijg ze morgen Edwin :D
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Toppie Bert.. ik zou zeggen, geen dag te vroeg. O:)
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Happy.gif
IMG_20170612_124859[605].jpg
IMG_20170612_125306[606].jpg
Eindelijk binnen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Mijn Bill.

Bericht door democles »

WOW

Dat is heel mooi koperwerk :kwijl:
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

democles schreef:
Dat is heel mooi koperwerk
Dank je, ben dan ook serieus blij dat ze nu eindelijk op tafel staan en ik kan gaan starten. Alhoewel er wel één en misschien twee verhuizingen binnen de kennissenkring op stapel staan. Mijn aanwezigheid wordt ook daar verwacht, dus zal allemaal wel langer gaan duren dan verwacht vrees ik. :roll:

Toch om een indruk te krijgen hoe het er straks in de praktijk uit gaat zien de spulletjes even op een alu plaatje gezet. :D
IMG_20170612_1902391.jpg
IMG_20170612_1858231.jpg
:shock: :shock: Biggg Billl :lol:

Enne Peter. Deze buisvoeten voor de KT88 worden het niet hoor, ik heb degene besteld die je hebt aanbevolen. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Mijn Bill.

Bericht door democles »

Ziet er mooi uit,maar of het niet te zwaar wordt :think:

Bij mij is 1 Monoblock al flink aan gewicht.

Even gemeten, 18kg :shock:

Dus met die ingegoten trafo,s zul je dan op +- 38kg zitten ,schat ik :oops:

Niet dat je er elke dag mee rond sleept :lol: maar als het eenmaal staat verankerd het zichzelf............. :mrgreen:

Hou daar rekening mee met je bekisting.

Je eerste opstelling vind ik het mooiste ,foto 1.
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

democles schreef:
Ziet er mooi uit,maar of het niet te zwaar wordt Bij mij is 1 Monoblock al flink aan gewicht.Even gemeten, 18kg Dus met die ingegoten trafo,s zul je dan op +- 38kg zitten ,schat ik
Ik ben bang dat je daar helemaal gelijk in hebt. :shock: Als ik plaats had gehad voor een voorversterker, had ik hem gewoon als twee monoblokken opgebouwd.
Ik zal straks ook mijn TV meubel moeten voorzien van extra steunpoten om doorzakken te voorkomen.
democles schreef:
Je eerste opstelling vind ik het mooiste ,foto 1.
Ben ik het mee eens. :goedzo:

Ik heb een tijdje terug een hoofdtelefoonversterker aangeschaft via Alie. Het is een versie van de JLH klasse A uit 1969.
IMG_20170612_194733.jpg
Het was eigenlijk gewoon een probeersel, en ik had er gezien de prijs niet veel van verwacht.
Dat maffe ding speelt echter de sterren van de hemel en bevalt zo goed dat ik wil proberen hem in mijn Bill te integreren. Weer een kilo erbij :rofl:
Mocht dat niet lukken, dan komt er een aparte behuizing voor.
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Wat doe je als het buiten eigenlijk te warm is om uit je luie stoel te komen... Lekker op een terrasje gaan zitten met een potje :beer:? Lekker naar het strand???

Nee natuurlijk niet... je pakt je gereedschap, zet je gehoorbeschermers en stofmasker op en je gaat lekker zagen, frezen en lijmen.
IMG_20170618_1200251.jpg
IMG_20170618_1313591.jpg
IMG_20170618_1351291.jpg
IMG_20170618_1547031.jpg
Bijlagen
IMG_20170618_1411551.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Mijn Bill.

Bericht door democles »

Dat ziet er wel stevig uit,mooi werk :goedzo:
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

democles schreef:
Dat ziet er wel stevig uit,mooi werk :goedzo:
Dank je. 27mm meranti moet wel een stootje kunnen hebben.
Toch vind ik het geen fijn spul om te frezen. Zelfs met een nieuwe frees van goede kwaliteit hoor je het hout soms splinteren tijdens het frezen.

Nog ff verder gegaan met het achterpaneel. O:)
IMG_20170618_1714401.jpg
IMG_20170618_1739041.jpg
Alles even gemonteerd om de passing te controleren. Het paneel krijgt dezelfde kleur als het bovenpaneel.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn Bill.

Bericht door OpaBert »

Edwin68 schreef:
democles schreef:
Dat ziet er wel stevig uit,mooi werk :goedzo:
Dank je. 27mm meranti moet wel een stootje kunnen hebben.
Toch vind ik het geen fijn spul om te frezen. Zelfs met een nieuwe frees van goede kwaliteit hoor je het hout soms splinteren tijdens het frezen.

Nog ff verder gegaan met het achterpaneel. O:)
IMG_20170618_1714401.jpg
IMG_20170618_1739041.jpg
Alles even gemonteerd om de passing te controleren. Het paneel krijgt dezelfde kleur als het bovenpaneel.
:goedzo:
Kleur is ook al precies hetzelfde jo :D
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Bert61 schreef:
Kleur is ook al precies hetzelfde jo
Verrek je hebt gelijk, maar er moet toch nog een kleverig goedje in een bepaalde tint op worden gesmeerd. :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn Bill.

Bericht door OpaBert »

Ja Morgen ga ik op pad voor verf speciale Motip Primer k1 Speciaal voor aluminium Nummer van Motip is 190278
er zijn meerdere grijze primers van Motip , maar die 190278 moeten wij hebben Edwin
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Mijn Bill.

Bericht door Edwin68 »

Bert61 schreef:
Ja Morgen ga ik op pad voor verf speciale Motip Primer k1 Speciaal voor aluminium Nummer van Motip is 190278er zijn meerdere grijze primers van Motip , maar die 190278 moeten wij hebben Edwin
Top, wat voor kleur ga je hem geven?
Ik denk zelf nog steeds aan zilvergrijs hamerslag. Ik houd wel van een industriele look.
Plaats reactie