Nieuwe Hypex plate amps

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Zweitse »

Plaats dan ook gelijk even het PDF bestand waar alle types op staan.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Nice ds23man! Ik kan zelfs de lettertjes nog lezen haha. Ziet er goed uit! Alleen geen (gefilterde) sub-out meer.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door hsmeets »

https://lookaside.fbsbx.com/file/Hypex% ... xTmvq6-FE7

Url naar een pdf met de range aan plateamps
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Zweitse »

Nu nog de prijs voor dit moois!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door SSassen »

Q3 2017, dat wordt dus Q1 2018 voordat ze normaal beschikbaar zijn.

Hoe kun je als Hypex zijnde nu een complete serie plate-amps uit het assortiment nemen en dan pas dik een jaar later de nieuwe serie lanceren? Dan loop je dus een compleet jaar aan inkomsten en revenues mis dat je had kunnen vullen met de verkoop van de oude serie.

Iemand bij Hypex z'n opleiding product planning & business management misschien niet afgemaakt?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Die dingen kunnen heel snel in productie, de versterkermodule's met smps zijn al in productie. Kwestie van platen laten maken en de inputboard in productie nemen.
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Motorfret »

de highlights zijn net niet te lezen ... :)
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door hsmeets »

De FA253 lijkt mij wel wat voor later als ik weer eens aan de slag ga met nieuwe speakers bouwen.

Hebben de Multi-channel varianten geen volume regeling en geen IR ontvanger meer zoals de AS100 had?

Benieuwd wat er aan ADC, DAC en DSP op die plateamps zit.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Motorfret schreef:
de highlights zijn net niet te lezen ... :)
Ik moest de foto iets verkleinen ivm de 1mb grens, ik kan ze wel lezen. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Motorfret schreef:
de highlights zijn net niet te lezen ... :)
Ik moest de foto iets verkleinen ivm de 1mb grens, ik kan ze wel lezen. :mrgreen: :mrgreen:
Foto's in twee knippen ? :o
Anne
Gebruikersavatar
kuiperik
Berichten: 502
Lid geworden op: vr 05 nov 2004, 17:52
Locatie: Omg. Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door kuiperik »

hsmeets schreef:
https://lookaside.fbsbx.com/file/Hypex% ... xTmvq6-FE7

Url naar een pdf met de range aan plateamps
Krijg de link helaas niet geopend.
hsmeets schreef:
Benieuwd wat er aan ADC, DAC en DSP op die plateamps zit.
Ben hier ook wel benieuwd naar, gaat dit op het niveau van de dlcp zitten?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Hey! Die MiniDSP killer had ik nog niet gezien!
Laatst gewijzigd door dynamike op zo 16 apr 2017, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

Je bedoelt de 2 by 4? OEM only! Heeft overigens zijn eigen softwarepakket en is niet compatible met HFD.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

ds23man schreef:
Je bedoelt de 2 by 4? OEM only! Heeft overigens zijn eigen softwarepakket en is niet compatible met HFD.
Oepsie, iets te vroeg gejuicht :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

dynamike schreef:
ds23man schreef:
Je bedoelt de 2 by 4? OEM only! Heeft overigens zijn eigen softwarepakket en is niet compatible met HFD.
Oepsie, iets te vroeg gejuicht :lol:
Er zit wel een Sharc op...... Dus wie weet wat er nog in het vat zit voor de DIY. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

En hoe zit het nu met die volume control op de multichannel fusion amps? Want het lijkt erop dat er alleen een volume pot op de 1ch komt? Zijn ze niet meer standalone te gebruiken zoals de oude plate amps die ook een remote hadden, maar heb je nu altijd een pre nodig voor volume?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

De multichannels hebben geen volumeregeling, dus een pre analoog of digitaal is nodig.
Gebruikersavatar
dynamike
Berichten: 162
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 17:49

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door dynamike »

Hmm, op zich jammer. Ik zou genoeg hebben aan de inputs op de plate en nu moet er weer een extra kastje tussen. Liefst puur digitaal in/out, om geen extra DA-AD te hebben een digitale bron. Kan niet direct zo iets simpels vinden...

EDIT: MiniDSP nanoDIGI ertussen. Heb je alleen nog een DSP unit. Hoef je alleen de cross-overs in de plate te doen.
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door FritsK »

Zitten er nog sub-outs op de plates? Heb het idee dat ik dat mis (en absoluut ga missen). Of is er een andere manier om direct een (analoge) versterker op de plates aan te sluiten?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

De volumeregeling komt terug en bij de tweeweg is het derde kanaal beschikbaar op de print via een boxed header. Dit is een gebalanceerd signaal.
FritsK
Berichten: 315
Lid geworden op: do 07 mei 2009, 23:22

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door FritsK »

Ik ben niet bekend met boxed headers. Wat is het voordeel van een balanced boxed header t.o.v. balanced XLR? Compactheid? Kan je van een boxed header via een kabel naar balanced XLR of is dat een no-go? Kan het 3e kanaal gefilterd kan worden?

Ik ben heel serieus aan het kijken of ik wacht op deze plates of toch nog reden zie een AS2.100d te kopen. Het ontbreken van een gefilterde sub-out op de nieuwe amps zou echt zonde zijn.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door Shadow »

Boxed header is gewoon een uitgang op de print...
SBH-10S.jpg
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door hsmeets »

FritsK schreef:
Ik ben niet bekend met boxed headers. Wat is het voordeel van een balanced boxed header t.o.v. balanced XLR? Compactheid? Kan je van een boxed header via een kabel naar balanced XLR of is dat een no-go? Kan het 3e kanaal gefilterd kan worden?

Ik ben heel serieus aan het kijken of ik wacht op deze plates of toch nog reden zie een AS2.100d te kopen. Het ontbreken van een gefilterde sub-out op de nieuwe amps zou echt zonde zijn.
Zoals DS23Man al schreef:

De uitvoeringen met 2 versterkers: een derde kanaal, line-level gebalanceerd, is op een boxed pin-header beschikbaar.

Bij de uitvoeringen met 3 versterkers zit op dat derde kanaal nog een kleine 100W versterker aangesloten (in principe bedoelt voor de tweeter in een 3-weg).

Maar dit 3de kanaal, kan dus ook gebruikt worden om een sub aan te sturen als je de uitvoering met 2 versterkers koopt.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Bericht door ds23man »

De AS2.100 is inferieur t.o.v. de nieuwe serie. Toch echt wel een Dacia tegen een BMW. :lol:
Plaats reactie