Dalojan Silent Key
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Omdat ik redelijk dicht bij 'm woon (een kilometer of 5 verderop) kwam hij hier de laatste tijd regelmatig om weer wat voor hem te frezen (zo ook zijn laatste knutsel). per keer ging hij er slechter uit zien tot hij zelf niet meer kon komen.. dat is nu zo'n twee weken gelden, toen kwam zijn maatje Richard. Zijn echt laatste project heeft hij dus nog niet kunnen afmaken.
Het zat er aan te komen, daar was hij zich van bewust en hij hoopte het te rekken door nog veel te bouwen... Helaas. Drive om verder te leven had hij wel........
Dalojan, het geluid is verstomd.....
Kees
Het zat er aan te komen, daar was hij zich van bewust en hij hoopte het te rekken door nog veel te bouwen... Helaas. Drive om verder te leven had hij wel........
Dalojan, het geluid is verstomd.....
Kees
Re: Dalojan Silent Key
brrrrr, van zo'n verhaal moet ik nu toch even weer een brok in mijn keel wegslikken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Richard, het is kort erna, heb via Jan al eea gezien van jullie mooie project(en), zie je kans tzt hier op het forum eea te posten?Speedster2001 schreef:Ik kan me niet evenaren met hem, zeker niet in de buizen (ik doe mijn best), maar hij heeft nagenoeg alle schema's, printjes, ideeën, instrumenten, apparaten aan me nagelaten. We hebben Jan beloofd dat zijn ideeën niet verloren gaan. Dus vragen mag altijd.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op do 08 jun 2017, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Jan had wat dat betreft een ingebouwde energiecentrale, ging er altijd vol voor, mails van tot diep in de nacht. Hij was niet zo van de voorgrond en het viel niet altijd op, maar hij heeft veel betekend voor de diy community. Hij was ook een echte zelfbouwer. Heb altijd geprobeerd 'm aan de China printjes te krijgen, maar hij bleef trouw aan z'n Sprint Layout (met licentie uit de oudheid!) met gefreesde printenaudiomanics schreef:Drive om verder te leven had hij wel........
Dalojan, het geluid is verstomd.....
- Speedster2001
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 jun 2017, 21:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Hi Barry,Barry2001 schreef:Richard, het is kort erna, heb via Jan al eea gezien van jullie mooie project(en), zie je kans tzt hier op het forum eea te posten?Speedster2001 schreef:Ik kan me niet evenaren met hem, zeker niet in de buizen (ik doe mijn best), maar hij heeft nagenoeg alle schema's, printjes, ideeën, instrumenten, apparaten aan me nagelaten. We hebben Jan beloofd dat zijn ideeën niet verloren gaan. Dus vragen mag altijd.
Gisteren was een "mooie" dag, afscheid van Jan, heel erg mooie woorden, erg veel emoties en dat houd je niet droog, Jan was gewoon buitengewoon en buitengewoon gewoon. Meer zeg ik er niet over.....
Ik ga proberen af en toe wat te posten, er zijn zeker mooie dingen uitgekomen. Op dit moment draait de AK4497 DAC goed en ik ben vol in de PreAmp van Jan gedoken, om in ieder geval een monkyproof software ervoor te hebben, RC-5/LCD/ingangselectie/volumeregeling/RT clock ? in Arduino of Altera FPGA/EPLD (ik ben al een eindje) en een ander "moederbord", daarnaast ga ik eens goed kijken naar het PGA bord en naar de voedingen, ik ben zelf wel gecharmeerd geraakt van de 0.8uV ultra low noise LT3042 voedingen van DIYINHK in de DAC. Mijn TriodeDick/Dalojan Bill (mixje) was al erg stil, maar met de DAC en een set nieuwe EH KT88's klinkt het, op standje blazen, tussen de muziek door erg stil en met muziek bizar mooi. Straks maar eens proberen met de pre-amp en 2A3's.
En er belandde 2 weken geleden van Jan nog een MC/MM add-on schema voor de pre-amp in mijn mailbox. Dus het zou zo maar kunnen dat er iets als een Dalojan special komt onder hobbymerknaam "HMR audio" (Hammer), met OhmJohn aan het brainfarten.
Genoeg te doen dus !
En lach niet Sprint draait gewoon door en de freesmachine freest nog steeds printplaatjes, met vereende krachten heeft Jan het weten over te dragen. Maar de Chineesjes weet ik voor pcb's ook wel te vinden, zeker voor het smd gebeuren.

- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Tot slot, Jan mailed ook gewoon de vraag "wat is je huisnummer ook weer? Ivm versturen rouwkaart, alhoewel ik nog niet van plan ben dit ten uitvoer te brengen"
Typisch voor de man... ik sluit dit topic, nogmaals iedereen bedankt voor de reacties, take care.
Edit: dat sluiten gaat niet vanaf de tlf merk ik, wordt later.
Typisch voor de man... ik sluit dit topic, nogmaals iedereen bedankt voor de reacties, take care.
Edit: dat sluiten gaat niet vanaf de tlf merk ik, wordt later.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Ik kom echt te weinig op het forum zie ik, wat een triest nieuws. Ik heb meerdere keren met Jan gesproken en ook gemaild over zijn leuke set met de Audax tweeter en de transmissielijn, aangestuurd met een minidsp/gainclone bi-amp combinatie. Telkens opnieuw was ik onder de indruk van de klank en de rust die dat systeem uitstraalde. Dat Jan ziek was wist ik niet. Veel sterkte voor eenieder die dichtbij hem stond.
Re: Dalojan Silent Key
Treurig om dit te moeten lezen, veel sterkte voor de nabestaanden toegewenst.
- Speedster2001
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 jun 2017, 21:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Even een kleine update na al de maanden. Ik ben doorgegaan en heb ook dan veel energie gestoken in de legacy van Jan (Dalojan) en mijn spullenboel. De Preamp met nieuwe controller en RC5 afstandsbediening is een feit. Het Dalojan tweeweg luidspreker systeem VISE is een feit. De Dalojan/HMR 2A3/300B in combi met de 6H30 werkt supergoed, maar krijgt nog wat leuke digitale add-ons en sets printen zijn in de maak (Active loads, rawdc, biasregeling, voltage regulator, arduino monitoring, Nextion display etc). De MoOde Audio RPI3 Mediaplayer met display en nette shutdown (arduino&Python), met of zonder XMOS PCM/DSD AK4497 DAC, de LM3886 versterker vordert ook.Barry2001 schreef:Richard, het is kort erna, heb via Jan al eea gezien van jullie mooie project(en), zie je kans tzt hier op het forum eea te posten?Speedster2001 schreef:Ik kan me niet evenaren met hem, zeker niet in de buizen (ik doe mijn best), maar hij heeft nagenoeg alle schema's, printjes, ideeën, instrumenten, apparaten aan me nagelaten. We hebben Jan beloofd dat zijn ideeën niet verloren gaan. Dus vragen mag altijd.
Daarnaast nog bezig met Opentherm, auto elektronica. Als er interesse is wil ik best wat meer uitleggen. To Be Continued.
gr, Richard
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Dalojan Silent Key
Fijn dat je er de tijd en moeite insteekt om Dalojan zijn werk voort te zetten.
Interesse heb ik zeker.
Interesse heb ik zeker.
- Speedster2001
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 jun 2017, 21:29
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Dalojan Silent Key
Het framework van de site is op !
http://www.hmr-audio.nl
De site is in nog verder aanbouw, producten knopjes komen er nog aan en knopjes voor de aankomende ontwikkelingen.
groetjes, Richard en OhmJohn
http://www.hmr-audio.nl
De site is in nog verder aanbouw, producten knopjes komen er nog aan en knopjes voor de aankomende ontwikkelingen.
groetjes, Richard en OhmJohn
