Gerrit
Project #2: Vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #2: Vloerstaander
Zeer mooi! Zowel vorm als kleur-combinatie zijn erg goed geslaagd 
Re: Project #2: Vloerstaander
Zo, de kasten zijn sinds vanmiddag weer terug in huis. Het spuitwerk ziet er, voor zo ver ik er verstand van heb, goed uit: geen sinaasappelhuid en de metallic is mooi egaal verdeeld.
De eerste kast staat al een uurtje in de klemmen om het klankbord er op vast te lijmen. Morgen nummer twee, te weinig sergeanten om beide tegelijk te doen.
De eerste kast staat al een uurtje in de klemmen om het klankbord er op vast te lijmen. Morgen nummer twee, te weinig sergeanten om beide tegelijk te doen.
Re: Project #2: Vloerstaander
Erg enthousiast ben jij JohnJohn P schreef:Geduld is voor een andere keer.
Morgen de rest van de units plaatsen en intern de bekabeling aansluiten.
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik wil je niet opjagen, maar als je opschiet kunnen ze nog in Hengelo zijn zaterdag a.s..
Re: Project #2: Vloerstaander
Hij is geboren, 80Kg en 1150mm
Vanmiddag de laatste units in de kasten gemonteerd en de nieuwe speakers aangesloten op mijn elektronica. Ondanks dat de units nog moeten inspelen, de demping wellicht nog aangepast moet worden en met een eerste op vermoeden ingestelde filtering klinkt het al best aangenaam tot mijn grote verrassing.
De 18W lijkt mij, eerste indruk, een heel fijne driver. De Seas Excel die hem voor ging kon wel eens een scherp randje hebben met stemmen en koren dat dan in mijn oor schalde. Ik schreef dat toe aan de tinnitus in een van mijn oren maar schijnbaar is dat niet de reden. Dat schallen heb ik met de W18 nog niet gehoord. Zet net eens Eva Cassidy op, ja ja, ik weet het, en haar stem is nu warmer en ronder. Mooi. Dus toch de driver denkelijk.
De constructie van de kast is geslaagd: zo dood als een pier, geen trilling te voelen, ook niet bij veel bas op wat hoger volume, denk aan Kraftwerk Elektro: Kardiogramm, Dead Can Dance: Children of the sun, dat soort werk.
Ik zit redelijk dicht op de speaker, geluid van de drie units moet integreren en dat is lastig op zo'n korte afstand, de filtering is dan ook meer richting 2-weg + subwoofer dan 'klassiek' 3-weg. De weergave is ruimtelijk, Sting's Live in Berlin: all would envy geeft een breed en diep geluidsbeeld als ik mijn ogen sluit, prachtig.
Zo, nu maar eens rustig laten inwapperen en dan de meetset er eens bij halen want er zal nog wel wat te fixen zijn
Alaaf? Ja! het is al af!
Vanmiddag de laatste units in de kasten gemonteerd en de nieuwe speakers aangesloten op mijn elektronica. Ondanks dat de units nog moeten inspelen, de demping wellicht nog aangepast moet worden en met een eerste op vermoeden ingestelde filtering klinkt het al best aangenaam tot mijn grote verrassing.
De 18W lijkt mij, eerste indruk, een heel fijne driver. De Seas Excel die hem voor ging kon wel eens een scherp randje hebben met stemmen en koren dat dan in mijn oor schalde. Ik schreef dat toe aan de tinnitus in een van mijn oren maar schijnbaar is dat niet de reden. Dat schallen heb ik met de W18 nog niet gehoord. Zet net eens Eva Cassidy op, ja ja, ik weet het, en haar stem is nu warmer en ronder. Mooi. Dus toch de driver denkelijk.
De constructie van de kast is geslaagd: zo dood als een pier, geen trilling te voelen, ook niet bij veel bas op wat hoger volume, denk aan Kraftwerk Elektro: Kardiogramm, Dead Can Dance: Children of the sun, dat soort werk.
Ik zit redelijk dicht op de speaker, geluid van de drie units moet integreren en dat is lastig op zo'n korte afstand, de filtering is dan ook meer richting 2-weg + subwoofer dan 'klassiek' 3-weg. De weergave is ruimtelijk, Sting's Live in Berlin: all would envy geeft een breed en diep geluidsbeeld als ik mijn ogen sluit, prachtig.
Zo, nu maar eens rustig laten inwapperen en dan de meetset er eens bij halen want er zal nog wel wat te fixen zijn
Alaaf? Ja! het is al af!
Re: Project #2: Vloerstaander
tsja, wat doe je na een paar maanden nadat ze klaar zijn, juist, nadenken over de volgende.....
Nieuw pakket van eisen: ze moeten "salonfähig" zijn, niet te buitenissig qua vorm, compacter, niet te complex om te bouwen. Wanneer: over een paar jaar, dus een XLT project
euh ja, ze moeten natuurlijk ook goed klinken....
De drivers hergebruiken van de speakers die dit jaar gereed zijn gekomen, versterkers in de kasten onderbrengen middels een zelfbouw plate amp, woofers aan de zijkanten als sub en aan de voorkant een MMT of MTM opzet. Rondom (massief) hout en de zijwanden met luidspreker doek.
Misschien dit najaar de bestaande 6 kanaals eindtrap al eens ombouwen naar 2 aparte plateamps.
Nog eens een tijd op broeden.
Nieuw pakket van eisen: ze moeten "salonfähig" zijn, niet te buitenissig qua vorm, compacter, niet te complex om te bouwen. Wanneer: over een paar jaar, dus een XLT project
De drivers hergebruiken van de speakers die dit jaar gereed zijn gekomen, versterkers in de kasten onderbrengen middels een zelfbouw plate amp, woofers aan de zijkanten als sub en aan de voorkant een MMT of MTM opzet. Rondom (massief) hout en de zijwanden met luidspreker doek.
Misschien dit najaar de bestaande 6 kanaals eindtrap al eens ombouwen naar 2 aparte plateamps.
Nog eens een tijd op broeden.
Re: Project #2: Vloerstaander
Nee, toch niet bovenstaande, toch iets heftigers voor in de toekomst bouwen, waarom? omdat het kan!
Re: Project #2: Vloerstaander
Hoe heb je de filtering nu staan? Uiteindelijk tevreden met resultaat van geluid?
Re: Project #2: Vloerstaander
Ik heb aan de filtering niet veel meer hoeven te doen. Zeer tevreden met het geluid. Zo tevreden dat je je kan afvragen waarom ik een project #3 opstart.
Re: Project #2: Vloerstaander
WAF?hsmeets schreef:Ik heb aan de filtering niet veel meer hoeven te doen. Zeer tevreden met het geluid. Zo tevreden dat je je kan afvragen waarom ik een project #3 opstart.
groet,
Aat
Re: Project #2: Vloerstaander
De speakers staan niet in de woonkamer, WAF is niet van toepassing 
