Nabespreking luisterdag Breda 2017

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luisterdag Breda 2017 ZONDAG 28 MEI UPDATE!!

Bericht door Leeuwarden »

rdv300b833 schreef:
Zojuist de boel weer de trappen opgesjouwd.....en gelijk maar in het zwembadje geplonsd.....even afkoelen.
Met muzikale groet, Reinout
Reinout,

Jouw audio bouwsels de laatste jaren enigszins gevolgd te hebben, verbaas ik me over die Klipsch speakers. Vanwaar die keuze?

Afbeelding
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door rdv300b833 »

Ha Leeuwarden,

da's simpel: mijn grote speakers wegen tegen de 100 kg/stuk en daar had ik effe geen zin in. Laat staan dat ik die OB's van 120 cm hoogte mee kan nemen in de auto. Zelfs aan een Skoda stationbak zitten grenzen......
Thuis heb ik dus grote speakers met een heerlijk rendement van 99 db......prima voor deze versterker.

Voor muziek demonstreren zocht ik een setje hoog rendement speakers die ook nog eens betaalbaar zijn. Bedenk dat deze "demoset" alleen maar dienst doet op luisterdagen......
Qua rendement kom je snel op Klipsch uit. En inderdaad zijn de types uit de Heritage-lijn (Heresy, Cornwall, etc) geweldig. MAAR die setjes zijn voor gebruik als demosetje wel erg prijzig.

Dus ik kwam uit in de meer commerciële instapmodellen zoals deze Klipsch RB-81. Gescoord voor € 200 op Marktplaats; gezonde prijs/kwaliteitsverhouding. En nu denk ik dat ik maar eens het wisselfilter ga opleuken.......

Hopelijk heb ik daarmee je vraag beantwoord ?
Met muzikale groet,
Reinout
Bijlagen
Deze OB kwam effe niet mee.....
Deze OB kwam effe niet mee.....
Combi Feastrex + Fertin
Combi Feastrex + Fertin
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door Leeuwarden »

Ja, vraag beantwoord! Duidelijk en dank!
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door cool »

Ik heb het ook prima naar mijn zin gehad op deze perfecte locatie binnen en buiten. Mooie variatie van audio spullen in de diverse ruimten.
Als afsluiter bij Reinout zijn meesterwerken kunnen bewonderen in de meegebrachte fotboeken. Indrukwekkend!!!
Jan bedankt voor het realiseren op korte termijn van deze dag, petje af! :rock:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door jeroen_d »

Voor mij was het een perfecte locatie, fijn dat we al het bericht hebben dat dit volgend jaar weer kan!
Dank aan Wowly die me de gelegenheid gaf mee te doen ondanks het commerciële tintje dat onvermijdelijk kleeft aan mijn bijdrage. Maar ik stond daar niet om te verkopen, gewoon om mee te genieten en jullie te laten horen wat je kan bereiken met open baffle en goede drivers. Jullie weten dat ik nog altijd bereikbaar ben voor vragen over je eigen projecten.
Ik hoop ook dat sommige hebben meegekregen van hoe de bron van de toekomst eruit ziet: een computer die streamt en via een netwerk interface direct de dac in gaat. Je ziet dit steeds meer verschijnen, dat een mini streamer (raspberry PI) direct ingebouwd wordt in de DAC en via de kortste signaalweg op de PCM of DSD interface van de DAC chip wordt gekoppeld. Daarmee ben je bijna terug bij de CD-speler, met het verschil dat de CD/SACD transport is vervanger door een netwerkstreamer endpoint.
Ook ik heb genoten van de presentatie van Reinout, die van Guido, de jongens van MFB (mooi product dat langzaamaan steeds meer volwassen wordt), het kunnen bewonderen van de nieuwe ncore plate amps van ds23man en natuurlijk het gezelschap van alle andere aanwezigen en de zoute pizza's :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door hannesie »

Ik had ook een ROON server met een klein computertje dat het zelfde traject pakt.
En het stond bij je in de buurt. :mrgreen:
M3.JPG
Draait ook Roon bridge /Endpoint, en kan als USB uit of I²S naar de DAC, werkt subliem.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door Ivo »

Wowly, het was een toplocatie. En ik zag aan Nadia dat ze het ook leuk vond. :-)

Ontzettend leuk weer om een aantal verschillende dingen vlak naast/vlak na elkaar te horen. Ik was erg onder de indruk, van alles eigenlijk. Niet alles was mijn smaak, maar ik begrijp wel waar het accent is gelegd door de bouwer en waarom. En dat gaat dan borrelen en daar doe je dan je eigen ding mee. :-)

Helaas was ik maar kort aanwezig, zo gaat dat wel eens met gezinsleven etc. Op naar de volgende keer, en dan regel ik een oppas. ;-)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door democles »

Leuk Hans om te lezen hoeveel tijd mensen nodig hebben om afscheid te nemen van hun spiegelplaatjes............ :mrgreen:

Maar ja streamen, dat is allemaal digitaal :( en daar snappen we geen reet van :? Mooi, sommige mensen wel. :D
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door jeroen_d »

Ja Hans, helemaal gelijk hoor! Ben benieuwd wanneer meer ZBA-ers het oppakken. En het speelt ook prima op een buisje en breedbander, voor mensen die toch ook vintage willen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door dre »

Een buizen dacje kan ook nog door de beugel trouwens.
Streamen is fantastisch! 8)
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door VintageHarry »

Spiegelplaatjes? Wat zijn dat? Mijn toch keurig gepoetste LP's spiegelen niet hoor :wink: :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door dre »

Nee,lp´s zijn voor mensen die het begrijpen. :sure:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door cve »

dre schreef:
Nee,lp´s zijn voor mensen die het begrijpen. :sure:
Nee, eerder voor mensen die zijn blijven hangen. :roll:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door SARK »

cve schreef:
Nee, eerder voor mensen die zijn blijven hangen. :roll:
Ach vent, krijg de Co..... [-(
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door SARK »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door dre »

cve schreef:
dre schreef:
Nee,lp´s zijn voor mensen die het begrijpen. :sure:
Nee, eerder voor mensen die zijn blijven hangen. :roll:
Nope,een mooie tafel is echt fantastisch!

En je kan er speakers mee mollen eb ik wel eens vernomen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door cve »

Als ik maar niet hoef. [-(

Codern
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door ray5150 »

Eensch met Co...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door Leeuwarden »

Ook nog steeds heel blij met mijn Rega p5-je.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door ds23man »

jeroen_d schreef:
Ja Hans, helemaal gelijk hoor! Ben benieuwd wanneer meer ZBA-ers het oppakken. En het speelt ook prima op een buisje en breedbander, voor mensen die toch ook vintage willen. :mrgreen:
Ik stream al sinds 2006........

https://en.wikipedia.org/wiki/Sonos
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Nabespreking luisterdag Breda 2017

Bericht door cve »

Plaatjes draaien: moeilijk doen met een soort homeopathische verdunning van het origineel.

Co, draait er geen doekjes om
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen

Bericht door knuisje »

Vroegâh draaide er vinyl, (cassette)band of cd. Nu draait de harddisk. Pas bij een SSD gaan we over op een ander werkingsprincipe :mrgreen:

knuisje, streamt zich de striemen op z'n duimen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen

Bericht door ray5150 »

Help, de titel van het topic is ineens veranderd ! [-X [-( :-&
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen

Bericht door dre »

Ze zijn voor dummies nog vergeten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Luisterdag Breda 2017; de ontdekking van het streamen

Bericht door knuisje »

Dat komt in 2018 :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”