Bouwtopic: Precision Audio Eindtrap

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

satefan

Re: Bouwtopic: Precision Audio Eindtrap

Bericht door satefan »

En....we hebben een trafo voor het 2e voedingsprintje voor de input stage :rock:
IMG_7550.JPG
Dat word van t weekend even passen en meten etc. Hoop m volgende week ergens operationeel te hebben. Ik ben lekker een weekje vrij dus hopelijk is er tijd tussen de sociale activiteiten door :-)

Satefan
satefan

Bericht door satefan »

Dat moment dat je, als je eindelijk even een uurtje hebt gevonden om aan je amp te werken, er achter komt dat t laatste afstandsbusje dat je nog hebt (en dus nodig hebt), geen tapdraad aan de binnenkant heeft... ](*,)

T goede nieuws is dat de nieuwe printjes netjes in de kast gaan passen.

Wat dan weer jammer is, is dat de kabels kris-kras door de kast gaan lopen omdat de + en - van voor de versterkermodules niet naast elkaar op de printjes zitten maar aan de weerszijden...maar goed...ook dat komt wel weer goed...
Grasmusen

Bericht door Grasmusen »

goeienavond

Leuk topic, hoop dat het niet abrupt stopt. Dat zou zonde zijn.

Groetels Gras

:proost:
satefan

Bericht door satefan »

Grasmusen schreef:
goeienavond

Leuk topic, hoop dat het niet abrupt stopt. Dat zou zonde zijn.

Groetels Gras

:proost:
Zeker niet, ik ben nu even met de preamp in de weer, maar dat gaat allemaal weer langer duren. Dus, ik ga van de week aan de slag met de nieuwe mains-controller en de extra voeding.

Ik zat wat te dubben hoe ik de momentary-switch in t front zou maken. Ik kan maar niets vinden wat een beetje smoelt. Maar...op de P30 processor van Primare hebben ze de aan/uit schakelaar aan de onderkant van de kast gemaakt, zo dat je er vanaf de voorkant prima bij kan. Op de een of andere manier vind ik t wel wat hebben...dus dat gaat m worden denk ik. Functioneel en je ziet er niets van...
satefan

Bericht door satefan »

Zo, net even de nieuwe mains-controller ingebouwd. Is echt recht-toe-recht aan. 220 ingang op t board aansluiten en vervolgens de trafo. Via een momentary switch aan de achterkant van de kast kan ik m aan/uit schakelen. Voor nu prima. Ik ga ook de 12V trigger ingang morgen aansluiten, de 2e trafo en voedingsboard er in...en dan eens horen of er verschillen zijn...

Ploatje voor de liefhebbert:
IMG_2176.JPG
satefan

Bericht door satefan »

En er dan achter komen dat je per abuis een 2 x 35 volt ipv 2 x 65 volt trafo hebt besteld... ](*,)

Het goede nieuws is wel dat alles in de kast past en al het voorbereidende werk gedaan is. Dus straks de trafo er in, aansluiten op de VoltOne, laatste stukje bedrading doen en dan is t klaar. Eigenlijk is deze hobby een grote test inzake geduldigheid...
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

:?
satefan

Bericht door satefan »

Vraag aan Leeuwarden, heb jij de VoltOne aangesloten op VCC1 of op VCC2?

In de manuals van Holton staat een conflict zeg maar. In de manual van de VoltOne staat dat de outputs op VCC2 aangesloten moeten worden, maar in de manual van de poweramp boards staat t andersom. Dus de VoltOne op VCC1 en de andere PSU (voor de output stage) op VCC2.
Screen Shot 2017-06-24 at 16.39.18.png
Screen Shot 2017-06-24 at 16.38.24.png
Hoe zit t bij jou?

groet,

Stefan
satefan

Bericht door satefan »

Okay. Ik had de negative supply rail net verkeerd om op het amp-board. Hij speelt perfect nu.

Straks even 'gas' er op.

Satefan
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

satefan schreef:
Vraag aan Leeuwarden, heb jij de VoltOne aangesloten op VCC1 of op VCC2?

In de manuals van Holton staat een conflict zeg maar. In de manual van de VoltOne staat dat de outputs op VCC2 aangesloten moeten worden, maar in de manual van de poweramp boards staat t andersom. Dus de VoltOne op VCC1 en de andere PSU (voor de output stage) op VCC2.

Screen Shot 2017-06-24 at 16.39.18.png

Screen Shot 2017-06-24 at 16.38.24.png

Hoe zit t bij jou?

groet,

Stefan
Het zijn wel twee verschillende versterker modules hierboven.Bij de een de aansluitingen naast elkaar, de ander getrapt.
Vermoedelijk maakt VCC1 of VCC2 hier niks uit, zullen wel aan elkaar zitten met de draadbrug ertussen.
De bedoeling was, denk ik, dat de stuurtrap en eindtrap, zonder de draadbrug, elk een eigen voeding hebben.Kunnen ze een verschillende spanning krijgen.
Anne
satefan

Bericht door satefan »

Klopt Anne, de draadbruggen heb ik verwijderd en de modules hebben nu een eigen voeding voor de stuurtrap en de eindtrap. Dit is de VoltOne die de stuurtrap nu van eigen sap voorziet:
Screen Shot 2017-06-24 at 19.32.12.png
Leeuwarden

Ben ik nog nodig?
satefan

Bericht door satefan »

Leeuwarden schreef:
Ben ik nog nodig?
OP dit moment niet :yeah:

De VoltOne is geïnstalleerd en draait nu dus prima. Het verschil? beetje vroeg om wat van te zeggen, maar t lijkt of er meer rust in t geluidsbeeld zit. Je kent t wel, de bekende 'zwarte achtergrond' of 'ik kan de instrumenten zo aanwijzen' en dat soort geneuzel.

Morgen eens flink wat muziek luisteren :rock:

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op za 24 jun 2017, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Leeuwarden

Bij de 500 was het verschil behoorlijk groot en ook gelijk duidelijk. Even voor de zekerhed: je hebt hem aangesloten zoals op het plaatje van de Volt one?
satefan

Bericht door satefan »

Yep, aangesloten als op t plaatje van de Volt one. Hij speelt prima.

Ik zit nu een uurtje te luisteren en t verschil is inderdaad duidelijk. Meer rust, een duidelijker geluidsbeeld, met name stemmen en achtergrondzaken (achtergrond vocals, instrumenten), klinken nu beter afgetekend. Op de CD 'Old Ideas' van Leonard Cohen is het verschil goed te horen. De kids liggen al te pitten dus t moet even zachtjes nu. Morgen even gas geven.

Grt,

Satefan
Plaats reactie