Mobiel speakertje / Lithium laden?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

kerwin
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 0:25

Mobiel speakertje / Lithium laden?

Bericht door kerwin »

Hey allen,

Ik trok van de week een oude doos open en vond hierin een aantal oude versterkerprojectjes en wat autospeakertjes.
Nu met dit lekkere weer dacht ik hier eens wat leuks van te maken en een klein radiotje voor in het park te fabriceren.

De basis zal zijn een TDA2020 boardje (2x25w) met voedingsspanning in volt (DC): 9~15 volt
Nu dacht ik dat het wel fijn zou zijn om gebruik te maken van een lithiumaccu, maar hier heb ik niet eerder mee gewerkt.
Ik vind op e-bay diverse laad/ontladingsprintjes die de cellen moeten beschermen tegen misbruik, al zoek ik nog even hulp met de aansluiting hiervan.

Kan ik bijvoorbeeld gewoon een normale 12v dc lader gebruiken (eventueel met step up naar 14,8v?) wanneer ik hem wil opladen?
En klopt de volgende bedrading dan?

Afbeelding

p.s. Met vier 3,7v batterijen zit ik op 14,8v, wellicht veiliger om naar drie te gaan?
Plaats reactie