高 GAO line array (langdurig)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Pjotr »

Die truss van Bax is trouwens geen geld voor een alu gelaste truss. Vind zelf blank gelast alu er erg fraai uitzien. Je zit denk wel met de dwars spijlen aan de kant van de speakers. Of steken die speakers niet zover door de baffle?

[Edit]

Ehm ja, toch wel ver door de baffle:

Afbeelding
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

Moet met de opstelling nog wat "spelen".
Moet echter wel zeggen dat de prijs van ca. 125 á 130 euro me enorm mee valt voor een stevige truss van 200 cm.
Voorlopige kandidaten: de Prolyte bij Bax of een Global truss variant bij Thomann.
Denk dat ik te zijner tijd gewoon twee trusses bestel en dan uitvogel wat de beste opstelling is.
Als het tegenvalt kan ik er altijd nog twee wat groot uitgevallen staande schemerlampen van maken, misschien is er wel een markt voor dergelijk designspul. :lol:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

它是如何用它去?

:mrgreen:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door John P »

Et quomodo vadit ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ds23man »

هن منصوبي کي مئل آهي
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
هن منصوبي کي مئل آهي
:shock: :(

Is dat zo, Aat ? dat zou spijtig zijn...
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
ds23man schreef:
هن منصوبي کي مئل آهي
:shock: :(

Is dat zo, Aat ? dat zou spijtig zijn...
Kom nou, dit project is nog springlevend hoor! Al veel te veel tijd, moeite en geld ingestoken!
Heb even wat moeten temporiseren, mijn financiële middelen zijn ook niet onuitputtelijk.
Waar ik op dit moment mee verder ga is de versterker voor de laag/middentoners.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Shadow »

Mooi project! Had deze even gemist eigenlijk :-&
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

Even wat stof van dit project wegblazen! :mrgreen:
Had door omstandigheden de energie niet om hiermee verder te gaan, maar hoop in de komende weken toch wat te kunnen doen.
Eerste actie; het bestellen van een tweetal truss met couplers om deze aan de plank te kunnen bevestigen.

Had eerst het idee om driehoeks-truss te gebruiken, maar heb besloten toch maar om twee laddertruss' te bestellen.
Haaks bevestigd aan de plank hoeft het een beweging in éen richting op te vangen.
Ben dan bovendien wat flexibeler in de plaats van de bevestiging en heb geen last van de door de baffle naar achter stekende luidsprekers.
Nog wat plaatjes van de twee truss' en het een en ander aan bevestigingsmateriaal:

groet,
Aat
Bijlagen
truss.jpg
couplers.jpg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door SARK »

Hahaha,
Dit is het belangrijkste stukje van de hele doos :!:
Bijlagen
Belangrijk.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ds23man »

Truss van Prolyte?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Truss van Prolyte?
Global truss (via Thomann).

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

De Tangband laag/middentoners gaan het wat de bas betreft niet redden in een betrekkelijk smalle open baffle.
Er zal dus iets moeten komen om het laag weer te geven. Voor versterking hiervan zal ik hier geen buizen versterkers gebruiken maar "iets" van Hypex.

De gedachten gaan op dit moment twee kanten uit;
Twee lange luidsprekers (gesloten/pijp o.id) met per stuk een twaalftal Reckhorn D-165 6,5 inch subwoofers.
Hier het plaatje en de link:
D165 Reckhorn.jpg
https://www.reckhorn.net/pages/speaker- ... hassis.php

Of iets totaal anders, een tweetal 18 inch luidsprekers van Precision Devices, de PD184C01 in een open baffle/ripole of iets dergelijks.
Een dergelijke luidspreker heeft genoeg reserves zodat elektronische correctie geen probleem is. (ik neig naar deze luidspreker :-" )
Het plaatje en de link:
PD184C01.jpg
http://precision-devices.com/Product-De ... ass-Driver

Het is misschien allemaal wat prematuur, maar op dit moment is de PD184C01 een stuk goedkoper dan normaal, € 289 i.p.v. € 435, wat mij een aantrekkelijke prijs lijkt.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door dre »

Gewoon een losse sub er bij met een plate amp.
Dan blijft het ook het mooiste.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Shadow »

Sander heeft nog mooie basdrivers in de uitverkoop toch?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ds23man »

AatV schreef:
De Tangband laag/middentoners gaan het wat de bas betreft niet redden in een betrekkelijk smalle open baffle.
Er zal dus iets moeten komen om het laag weer te geven. Voor versterking hiervan zal ik hier geen buizen versterkers gebruiken maar "iets" van Hypex.

De gedachten gaan op dit moment twee kanten uit;
Twee lange luidsprekers (gesloten/pijp o.id) met per stuk een twaalftal Reckhorn D-165 6,5 inch subwoofers.
Hier het plaatje en de link:

D165 Reckhorn.jpg
https://www.reckhorn.net/pages/speaker- ... hassis.php

Of iets totaal anders, een tweetal 18 inch luidsprekers van Precision Devices, de PD184C01 in een open baffle/ripole of iets dergelijks.
Een dergelijke luidspreker heeft genoeg reserves zodat elektronische correctie geen probleem is. (ik neig naar deze luidspreker :-" )
Het plaatje en de link:

PD184C01.jpg
http://precision-devices.com/Product-De ... ass-Driver

Het is misschien allemaal wat prematuur, maar op dit moment is de PD184C01 een stuk goedkoper dan normaal, € 289 i.p.v. € 435, wat mij een aantrekkelijke prijs lijkt.

groet,
Aat
Misschien heb ik zondag wel wat leuks bij me....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Shadow »

Ga je morgen al?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door dre »

trekker.jpg
:rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ds23man »

28 mei eikels.....
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Misschien heb ik zondag wel wat leuks bij me....
Een Mola Mola Plate amp/dsp voor beta testers? :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

Ben bezig geweest met aluminium om de truss aan de MDF plank te bevestigen.
Heb daartoe 14 stukken van een aluminium staf van 7x7 cm. met een dikte van 20mm. aangeschaft.
Besteld bij "Aluminium op maat".

De ruwe "plakken" zagen er als volgt uit :
ruw.jpg
Ben vervolgens aan de gang gegaan met schuren, boren, soevereinen, normaals boren, tappen en nog wat schuren.
Een plaatje hiervan :
bewerkt.jpg
Ben van plan om er 7 te gebruiken per plank. De couplers in de plakken geschroefd en toen zag het er zo uit :
rijtje.jpg
Dit waren de eerste zeven stuks, nu de volgende zeven nog, uitkijken met droogschuren dat ik een handschoen gebruik. Hou anders geen vingerafdrukken meer over.. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door dre »

Goed bezig! 8)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Shadow »

Mooi!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

Hint, maak van je boorkolom een schuurmasjien ! :idea: :rock:
20170610_212830.jpg
Doe ik ook regelmatig met het schuren van koelprofielen, hoeklijn en dergelijke. gaat heerlijk vlot.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door cve »

Mooi werk! :goedzo:

Co
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”