Reparatie Primare P30 Processor
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Reparatie Primare P30 Processor
Doelde op de elco eigenlijk. Maarja wie weet, een ijverige reparateur 
Bij mij ligt er ook een soortgelijk ding te verstoffen CD303,speelde eerst mooi,maar kapte er af en toe mee.ds23man schreef:Of verrotte via's. De Philips CD104 cd speler stond er bekend om......
Via,s dus
Misschien kan ik er iemand anders blij mee maken
-
ds23man
- Ook commercieel actief
democles schreef:Bij mij ligt er ook een soortgelijk ding te verstoffen CD303,speelde eerst mooi,maar kapte er af en toe mee.ds23man schreef:Of verrotte via's. De Philips CD104 cd speler stond er bekend om......
Via,s dus![]()
Misschien kan ik er iemand anders blij mee maken
Ik had een cd 104 die pas functioneerde nadat ie een uur aan de stroom had gehangen ( en een plof gaf op de audio uitgangen). Lekker handig als cd speler op locatie om je PA mee af te regelen. Begin negentiger jaren, Opoe verteld....... Zucht....
Ik ken de originele herkomst/historie van t apparaat niet. Maar je krijgt wel langzaam t gevoel dat er al een beetje in geklust is...ds23man schreef:Dan zijn alle smd's vervangen.
En net zo veel gewicht als een tank,stoeptegelBarry2001 schreef:Gaaf ding, met die ENORME lade die naar buiten komt.
+1 is een klassieker.
Je zal er nog van schrikken wat er voor die dingen word neergelegd.
Je zal er nog van schrikken wat er voor die dingen word neergelegd.
Op deze foto (van een andere P30) van het voedingsdeel zie je andere condensatoren zitten, achter de voorste regelaars. T kan natuurlijk dat men niet altijd dezelfde onderdelen gebruikt, maar ik heb zo'n vermoeden...
Misschien is één of andere halve natte wel aan het upgraden naar audiophile-grade capacitors 
Dat zal voor de werking en specificaties niets uitmaken...satefan schreef:Op deze foto (van een andere P30) van het voedingsdeel zie je andere condensatoren zitten, achter de voorste regelaars. T kan natuurlijk dat men niet altijd dezelfde onderdelen gebruikt, maar ik heb zo'n vermoeden...
Screen Shot 2017-05-17 at 09.47.44.png
Zijn de nieuwe onderdelen al binnen ?
Dat snap ik. Als t goed is staat GLS straks op de stoep. Vandaag even strategisch een thuiswerkdag ingepland dus ik kan ze er vandaag nog in zetten.ray5150 schreef:Dat zal voor de werking en specificaties niets uitmaken...satefan schreef:Op deze foto (van een andere P30) van het voedingsdeel zie je andere condensatoren zitten, achter de voorste regelaars. T kan natuurlijk dat men niet altijd dezelfde onderdelen gebruikt, maar ik heb zo'n vermoeden...
Screen Shot 2017-05-17 at 09.47.44.png
Zijn de nieuwe onderdelen al binnen ?
Onderdelen binnen. Regelaars vervangen en t IC wat aangetipt om de verbindingen wellicht wat beter te krijgen. Zelfde resultaat en zelfde metingen. De regelaars worden binnen een paar tellen loeiheet. En aangezien het dat buiten ook is, ga ik even lekker aan de koffie en ga ik hier later weer eens naar kijken.
Jammer.Als het (te) grote verbruik verderop zit zouden de andere koelers eigenlijk ook flink warm moeten worden. De twee vlak achter de twee regel-IC's zijn transistors U56 en U59 voor de + en -15volt bijv.Daar worden een serie op-ampjes mee gevoed, hoeft er maar een kapot te zijn.
Als je verder wil meten zonder dat die regelaars zo gloeiend worden, één van de witte draden (naast de twee rode)die van de trafo komen onderbreken.Loopt de spanning vóór de regelaars minder hoog op.Klopt de rest mogelijk ook niet meer maar kun je wel zie waar het 't meest zakt.
Anne
Als je verder wil meten zonder dat die regelaars zo gloeiend worden, één van de witte draden (naast de twee rode)die van de trafo komen onderbreken.Loopt de spanning vóór de regelaars minder hoog op.Klopt de rest mogelijk ook niet meer maar kun je wel zie waar het 't meest zakt.
Anne
Als de spanning zo zakt dan moet er toch ergens een lek zitten.
Dit zou je met een weerstand meter toch moeten kunnen opsporen.
Als ik moet gokken verwacht ik ergens een elco met sluiting.
+1 ze hebben niet voor niks al lopen vervangen...Kappa7 schreef:Als de spanning zo zakt dan moet er toch ergens een lek zitten.
Nee, ik denk niet dat 't een elco is.Die zitten op de +15 of -15volt niet over het geheel.Maar wel zakken beide kanten in.
Een overzicht welke IC's over de 2x15volt zitten, zien of er een heet wordt.
Anne
Een overzicht welke IC's over de 2x15volt zitten, zien of er een heet wordt.
Anne