Inschrijving luisterdag Breda 2017

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door FR_Aad »

Cop op :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Shadow »

Kunnen de jongens van Alphen ook al vast tegen de zaalverhuurder zeggen dat de kachel een dag van tevoren uit kan :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door pappaleo »

meiborg schreef:
Gister toevallig de heer F. den Broeder op bezoek gehad, oud AES ingenieur, zijdelings betrokken geweest bij allerlei mijlpalen in de audio ontwikkelingen in de jaren ~'70-'90.

Hij heeft me nog een leuke cd achtergelaten met orgelmuziek opgenomen op het orgel v.d. Martini kerk, pijpen van 32 voet lang, goede muziek om je set eens te laten werken / testen.

Mvg Reinder
Kan die CD ondanks jouw verhindering niet op de een of andere manier in Breda aanwezig zijn?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Walt »

Hebben we daar dan speakers die 16Hz op stevig niveau kunnen weergeven?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door pappaleo »

Oh, ik dacht dat er ook hogere noten in die muziek voorkwamen? Het is toch niet gecomponeerd door Klaus Schulze? :hide:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Walt »

Als je 32 voets in de opname heb zitten, dan wil je de lucht ook voelen vibreren op die 16 Hz nam ik aan...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door pappaleo »

Ja
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Walt »

Wellicht heeft Wowly die zizoklo mega sub nog staan? Die wil ik graag eens een keer horen!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Hebben we daar dan speakers die 16Hz op stevig niveau kunnen weergeven?
De Ultrazoooms komen niet!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Walt »

16Hz is ver onder de afstemming toch? Dan liever een lange TL zoals de zizoklo.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door hannesie »

Ik heb de Saint-Eustache Parijs dan wel op de server staan.
En nog wat meer van dat soort spul. :mrgreen:

http://vandenheuvel-orgelbouw.nl/nl/hom ... arijs.html
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Barry2001 »

Ik was iets van 2 jaar geleden in de grote kerk in Maassluis, waar ook een enorm pijporgel staat (Garrelsorgel). De reden was minder, een overlijden, maar het geluid uit het orgel is me ook zeker bijgebleven. Denk als het je lukt dit natuurgetrouw op een installatie weer te geven je heel aardig op de goede weg bent..
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:

Kan die CD ondanks jouw verhindering niet op de een of andere manier in Breda aanwezig zijn?
John Propitius - Martinikerk
Dat Hinsz orgel is zó mooi :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door hannesie »

De Bavo (Haarlem) en de Wester kerk (Amsterdam) die zijn ook best leuk, en de organist ook een paar keer ontmoet, staat er ook op, en de Pentatone opname met het De Rijckere orgel in de Oostkerk van Middelburg. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
meiborg schreef:
Gister toevallig de heer F. den Broeder op bezoek gehad, oud AES ingenieur, zijdelings betrokken geweest bij allerlei mijlpalen in de audio ontwikkelingen in de jaren ~'70-'90.

Hij heeft me nog een leuke cd achtergelaten met orgelmuziek opgenomen op het orgel v.d. Martini kerk, pijpen van 32 voet lang, goede muziek om je set eens te laten werken / testen.

Mvg Reinder
Kan die CD ondanks jouw verhindering niet op de een of andere manier in Breda aanwezig zijn?
Daar is https://wetransfer.com/ voor uitgevonden.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door pappaleo »

Ik wil dat wel eens op de Isobarix horen. Het is dan wel geen woofer met een oppervlakte van 5m2 op een open baffel aangestuurd met 20kW om de akoestische kortsluiting te compenseren en ook de 120dB wordt niet gehaald, maar toch komt er een mijns inziens respectabel laag uit.

Dus hoopte ik dat dat orgelplaatje even op die vintage(!) kastjes gedraaid mocht worden. 8-[
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door meiborg »

Ik denk het wel, copietje draaien en met de post?
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door floeper »

Ik moet me helaas van het aanwezige lijstje afstrepen. Volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Muug »

Ooit komt er wel weer eens een dag dat we die dag niets te doen hebben. :?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Marp »

Muug schreef:
Ooit komt er wel weer eens een dag dat we die dag niets te doen hebben. :?
Voor de komende jaren kan je In je agenda nu alvast de laatste 2 weekenden van mei incalculeren. Mits geen ongebruikelijke verschuiving of afgelasting plaatsvindt, zit je daarmee altijd goed.*
  • * Uiteraard onder voorbehoud dat niet de vrouw des huizes anders bepaalt. :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Wowly »

Shadow schreef:
Kunnen de jongens van Alphen ook al vast tegen de zaalverhuurder zeggen dat de kachel een dag van tevoren uit kan :rock:
Was de lijst aan het bijwerken en moest gniffelen bij deze opmerking. Een van de beheerders welke mij de ruimtes lieten zien vroeg of er nog bijzondere wensen waren mbt het stroomverbruik. Ik gaf aan dat dat niet nodig was omdat alles in gewone woonhuizen te beluisteren was.

Ik had echter niet aan de extrema gedacht.......
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Wowly »

Ik wil de zizoklo's wel meenemen op zich, maar dat vergt nogal wat aanpassingen aan het interieur en het vervoer in huis (staan in de kelder, weet je hoe zwaar en groot dat ding is??)

Maar als iemand hem in zijn set wil opnemen neem ik hem graag voor jullie mee, naast mijn refmons.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door cve »

Wowly schreef:
Shadow schreef:
Kunnen de jongens van Alphen ook al vast tegen de zaalverhuurder zeggen dat de kachel een dag van tevoren uit kan :rock:
Was de lijst aan het bijwerken en moest gniffelen bij deze opmerking. Een van de beheerders welke mij de ruimtes lieten zien vroeg of er nog bijzondere wensen waren mbt het stroomverbruik. Ik gaf aan dat dat niet nodig was omdat alles in gewone woonhuizen te beluisteren was.

Ik had echter niet aan de extrema gedacht.......
Poeh, wat een geluk dat die nog niet klaar is. Scheelt weer een probleem, minder stroomverbruik en warmte. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door Shadow »

2x100W ruststroom, ik denk dat ie in vol bedrijf niet meer als 500W pakt? Valt allemaal wel mee dus.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Inschrijving luisterdag Breda 2017

Bericht door cve »

Shadow schreef:
2x100W ruststroom, ik denk dat ie in vol bedrijf niet meer als 500W pakt? Valt allemaal wel mee dus.
Laat de EU het maar niet horen. :lol:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”