favoriete koptelefoon

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

favoriete koptelefoon

Bericht door toetertje »

Ik luister al een tijdje naar een akg k550. Dat is best een fijne koptelefoon.
Hij klinkt eigenlijk beter dan de grado allesandro die ik ook heb gehad.
Maar, hij is eigenlijk wat te ruim, of mijn kop te klein? In ieder geval ik zou
wel eens wat anders willen proberen.
Nu is het budget op het moment niet zo heel erg groot, dus wil ik naar een wat
ouder pareltje kijken.

Wat zijn nu eigenlijk een beetje DE favorieten hier onder de zba'ers?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door Zweitse »

Ik weet niet wat je budget is, maar dit is wel een mooie prijs.
AKG K712 PRO
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door Arno »

Erg origineel ben ik niet, maar ik ben toch heel blij met m'n Beyerdynamic DT-990
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door toetertje »

Dat ziet er wel goed uit, maar dat is niet het budget wat ik in gedachten had.
Ik denk dat er voor zo'n 100 euro wel een wat ouder, maar zeker goed exemplaar
te vinden moet zijn.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door toetertje »

Ik vraag mij alleen af of dat dan beter
Is dan de k550 reference die ik heb.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door architect »

DT880 vind ik fijn, zit ook lekker; via marktplaats zou 100 euro kunnen lukken
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door flamingbeatz »

Focal Spirit Pro op dit moment. Voor mij is het een allrounder, ik gebruik hem in live en mobiele studio omstandigheden voor het mixen van audio. Daarnaast ook thuis, onderweg, etc. Helaas begint de hoofdband wel te scheuren nu, wat een veelvoorkomend probleem is, toevallig wordt deze nu preventief onder garantie gerepareerd.

-Hij isoleert goed, weing vervuiling van omgevingsgeluid (bij mixen op/naast podium weinig last van podium geluid).
-Zit lekker, kan lang achter elkaar gedragen worden
-Is redelijk compact, past in pelicase
-Klinkt ''goed'', naar eigen zeggen neutraal
-32 Ohm, ook prima te gebruiken met bijvoorbeeld een telefoon.
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: favoriete koptelefoon

Bericht door Rody »

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1#p1623816

De mijne met modificatie.

Laatst bij een maat een Focal Elear gehoord, daar was ik wel HEEEEEEEEEEEL erg van onder de indruk...
Plaats reactie