WoW dat is Snel DankjeAh!buis schreef:Tekeningetje !![]()
Anne
Mag ook een 6SN7 op voor Damocles
Moderator: Beheerdersteam
WoW dat is Snel DankjeAh!buis schreef:Tekeningetje !![]()
Anne
Nog 1democles schreef:Ik bedoelde deze.
Dat 't laatste schema bekend zou moeten voorkomen is omdat 't sprekend de EL34 PP isBert61 schreef:Nou doe ik ook nog een stukje antwoord geven op Mn eigen opmerking![]()
http://www.diyaudio.com/forums/attachme ... c-dbij.jpg
Anne die 1N4148Ah!buis schreef:'tIs nog niet donker, kan er nog een![]()
Bill-2007-&StroomB.jpg
Komt bekend voor zeker![]()
Anne
Ik meen me te herinneren dat AE nu een MB trafoset heeft met CFB. Dat zou een goede optie kunnen zijn.democles schreef:Om het nog even ingewikkelder te maken..............![]()
Draai al een paar jaar met de Monobil 2,klinkt goed,alleen het laag kon beter,is goed maar kon beter.
Mocht ik de Bil,s een keer opnieuw bouwen dan overweeg ik het schema van de Classic Monobil ,waarbij een beetje tegenkoppeling het laag wat strakker maakt. Ik denk dat het verlies aan vermogen dan verwaarloosbaar is,want de Bil,s gaan rete hard
Zoals je bij m'n diyaudio bijdrage al kunt zien (en ook waarom) kan 't ook met een Ne-lampje.Hadden we ook al in de EL12 versterker !Bert61 schreef:Anne die 1N4148waar is die voor
en sneuvelen dat niet met die halfgeleiders BD179 met BC547 en als er geen buizen in zitten ?
Edwin68 schreef:Ik ben benieuwd of de set die ik heb besteld deze CFB mogelijkheid heeft. Wat ik op de website heb gezien worden er twee sets aangeboden. De Bill, en de MonoBill. Er wordt echter geen melding gemaakt van de CFB. Ik hoop mijn set rond het einde van deze maand binnen te hebben dan weet ik meer.
Wat is eigenlijk het verschil tussen NFB en CFB?
Ja inderdaad dat neon lampje werkt perfect AnneAh!buis schreef:Zoals je bij m'n diyaudio bijdrage al kunt zien (en ook waarom) kan 't ook met een Ne-lampje.Hadden we ook al in de EL12 versterker !Bert61 schreef:Anne die 1N4148waar is die voor
en sneuvelen dat niet met die halfgeleiders BD179 met BC547 en als er geen buizen in zitten ?
Die BD179 is een stroomtrekker van rond 15mA, is veel meer als wat die weerstanden aan de andere kant van de diode naar de + trekken, blijft de spanning laag totdat de ECC99 (6N6) begint te trekken.
Anne
Begrepen Anne , dan toch maar die stroombron in een donkerhoekje verstoppen ,Ah!buis schreef:Niet zo rassistisch, die zwarte dingen zijn heel handig![]()
Het laatste schema klopt niet, met een stroombrom moeten beide anodeweerstanden gelijk zijn![]()
Daar zit 'm net het verschil.Met een weerstand ipv stroombron komt er niet hetzelfde uit de triodes.De een krijgt het signaal binnen via 't rooster en de ander via de kathode vanuit de eerste en dat is iets minder (je weet wel, kathodevolger versterking kleiner dan 1x).Moet, zo goed mogelijk (klopt eigenlijk maar op een punt en dat verschuift steeds), bijgespijkerd met de anodeweerstanden verschillend te maken.
Met een stroombron zijn de buizen verplicht eerlijk te delen, wat er bij de een afgaat komt er evenveel bij de ander bij, onafhankelijk van de buiseigenschappen.Je zou zelfs twee verschillende buizen kunnen gebruiken.
Anne
Neem je toch gwoon een BD139democles schreef:Had meer problemen de BD179 te vinden![]()
Dat is Super Peterdemocles schreef:Nooit geen problemen gehad met die stroombron.
En zo ingewikkeld is de schakeling niet![]()
Heb er toen een klein printje voor gemaakt.
Had meer problemen de BD179 te vinden
Voor de NRS had ik ook een apart printje gemaakt,dus totaal 2 printjes (per Monoblock) en de rest los bedraad.
Mocht je de NRS en de potmeter regeling net zo willen hebben als bij je EL34 project,PB me dan even,printje maken geen moeite