Zoals ik in mijn even voorstellen topic heb aangegeven, ben ik gestart met het bouwen van een Mono Bill classic.
Aangezien het mijn eerste serieuze versterkerproject wordt, is het voor mij een uitdaging om het tot een goed einde te brengen.
Dit mag echter de pret niet drukken.
Tot nu toe beperken mijn bouwactiviteiten zich tot het bestellen van onderdelen, en het in 3D modelleren van de versterker.
Beide monoblokken komen in een enkele behuizing.
Ik heb mij laten vertellen dat hier graag naar plaatjes gekeken wordt, en dus heb ik een aantal afbeeldingen toegevoegd.
Ik twijfel tussen de compacte (twee condensatoren bovendeks) en de grotere versie (vier condensatoren bovendeks).
Deze condensatoren zijn Icar 50uF welke worden gepolijst voor de looks.
Laatste afbeelding laat vanaf de onderzijde de binnenzijde zien.
De groene componenten zijn de koppelcondensatoren voor de 6N6P.
Aan de onderzijde zijn de eerste twee condensatoren van de voeding te vinden, net als de printjes voor de inschakelvertraging.
Mijn idee is om de gloeispanning vanaf de transformatoren aan de linker en rechter zijkant van de behuizing naar de buizen aan te leggen.
Het pad van het in en uitgangssignaal moet in het midden van de versterker worden aangelegd.
Volumeregeling en ingangskeuze moet worden gerealiseerd via een relaixed passieve voorversterker.
Dit is het even voor nu, later meer.
Edwin.