Toonregeling boven 10.000hz

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Toonregeling boven 10.000hz

Bericht door carbon »

Ik zoek een zo simpel mogelijk schematje van een toonregeling voor het hoog boven de 10.000hz
ik kom wel een schema tegen op google maar met de waardes van de onderdelen welke waarde ik moet veranderen in dit schema dat weet ik dan weer niet.

Het gaat dus allleen om een hoog toonregeling, het laag heb ik niet nodig.

Wie kan mij hier mee helpen?
Bijlagen
Schema.png
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Bericht door Aaad »

Ik denk alleen de rechter helft maken.
Er is hier vast wel iemand die de condensatoren en weerstanden kan berekenen om boven de 10000Hz te komen.

Wat leeswerk

http://www.nvhr.nl/frameset.htm?http:// ... ntentFrame
http://www.learnabout-electronics.org/A ... iers42.php

Aad
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Bericht door MarcelvdG »

Van de linkerkant alleen de weerstanden van 10 kohm en 1 kohm behouden, horizontaal weerstandje ook behouden, rechts de waarden van de twee condensatoren met een gelijke factor terugschalen. Ik weet alleen niet wat de goede factor is.
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Bericht door carbon »

Ok dank u, hier ga ik even mee verder )
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Bericht door ray5150 »

Google eens op "baxandall calculator" ,daar kun je ook de juiste waardes mee uitrekenenen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”