Overigens is mijn ervaring met Fluke zelf al 20 jaar erg slecht qua serviceverlening. Dat is dus nog wel als vanouds...
nieuwe multimeter aanschaffen
Moderator: Beheerdersteam
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Life time warranty is gewoon garantie zolang ie het goed blijft doen
Gaat ie stuk dan is de life time voorbij, simpel toch.
Overigens is mijn ervaring met Fluke zelf al 20 jaar erg slecht qua serviceverlening. Dat is dus nog wel als vanouds...
Overigens is mijn ervaring met Fluke zelf al 20 jaar erg slecht qua serviceverlening. Dat is dus nog wel als vanouds...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Als je je laatste adem uitblaast, is je life time warranty ook afgelopen. 
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Jij hebt ook overààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààààl ervaring mee zeg! Was dat met een van je koeien?ds23man schreef:Als je je laatste adem uitblaast, is je life time warranty ook afgelopen.
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Voor een paar tientjes heb je een nieuwe multimeter, ja goed, er staat dan geen Fluke op. en wat dan nog nog ?
Voor gewoon hobbywerk zoals het meten van spanningen en stromen is zo'n simpel ding (die trouwens tegenwoordig ook een heleboel mogelijkheden hebben) meer dan voldoende. en als ie stuk is flikker je hem weg en koop je een andere.
Moet je met zo'n ding op karwei voor je werk dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Voor gewoon hobbywerk zoals het meten van spanningen en stromen is zo'n simpel ding (die trouwens tegenwoordig ook een heleboel mogelijkheden hebben) meer dan voldoende. en als ie stuk is flikker je hem weg en koop je een andere.
Moet je met zo'n ding op karwei voor je werk dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Nope, dat is geen manier van doen Ray en zeker niet voor jouw doen! Zo'n multimeter reanimeer je totdat ie echt totaal instort. Misschien is er een nieuw plaatje te klussen en doet ie het gewoon weer. Of is het gescheurd en is het met wat aceton wel weer te lassen. Van mijn oude meter heb ik ook wel tig keer het displayraampje gelijmd na een valpartij. Totdat uiteindelijk de stukkjes niet meer aan elkaar wilden passen. Maar echt helemaal stuk was ie nog niet.ray5150 schreef:Voor een paar tientjes heb je een nieuwe multimeter, ja goed, er staat dan geen Fluke op. en wat dan nog nog ?
Voor gewoon hobbywerk zoals het meten van spanningen en stromen is zo'n simpel ding (die trouwens tegenwoordig ook een heleboel mogelijkheden hebben) meer dan voldoende. en als ie stuk is flikker je hem weg en koop je een andere.
Moet je met zo'n ding op karwei voor je werk dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ik heb er een liggen van de Aldi geen auto Range dus je draait een keer verkeerd en WAF
Weer wachten op een nieuwe aanbieding bij de Lidl dan ?
Nee ik wil gewoon iets hebben wat minstens 20 jaar mee gaat
Maar ja dat bestaat niet meer
Weer wachten op een nieuwe aanbieding bij de Lidl dan ?
Nee ik wil gewoon iets hebben wat minstens 20 jaar mee gaat
Maar ja dat bestaat niet meer
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Als jij nou ff een schone lolbroek gaat aantrekkends23man schreef:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Die Bryman 257s is wel van dat kaliber vind ik. En anders de Brymen BM235, die is 19 euries goedkoper. Kan hetzelfde maar heeft geen PC interface. Dus als je die interface niet nodig hebt kun je net zo goed die nemen.Bert61 schreef:Nee ik wil gewoon iets hebben wat minstens 20 jaar mee gaat
Maar ja dat bestaat niet meer
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ik wilde eigenlijk een bench meter voorstellen, en dan met wat langere kabels eraan.
En dan de meter het liefst vastklemmen ergens op de werkbank...
Dan weet je ook zeker dat hij niet op de grond gaat vallen.
En dan de meter het liefst vastklemmen ergens op de werkbank...
Dan weet je ook zeker dat hij niet op de grond gaat vallen.
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Inderdaad en rondomafkitten , zodat er niets onder kan rollenray5150 schreef:Ik wilde eigenlijk een bench meter voorstellen, en dan met wat langere kabels eraan.
En dan de meter het liefst vastklemmen ergens op de werkbank...
Dan weet je ook zeker dat hij niet op de grond gaat vallen.
Wat denken we hiervan VOLTCRAFT VC611BT Bench multimeter
Een van de goedkoopste , wel autorange , en RMS
Als dit kapot gaat
is Voltcraft iredelijk klantvriendelijk. .?
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ik neem aan dat je deze bedoelt ?Bert61 schreef:Inderdaad en rondomafkitten , zodat er niets onder kan rollenray5150 schreef:Ik wilde eigenlijk een bench meter voorstellen, en dan met wat langere kabels eraan.
En dan de meter het liefst vastklemmen ergens op de werkbank...
Dan weet je ook zeker dat hij niet op de grond gaat vallen.![]()
Wat denken we hiervan VOLTCRAFT VC611BT Bench multimeter
Een van de goedkoopste , wel autorange , en RMS
Als dit kapot gaat![]()
is Voltcraft iredelijk klantvriendelijk. .?
https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-vc61 ... 48450.html
Geen idee, want geen ervaring mee. is van de Conrad, natuurlijk chinees spul dat ingekocht is.
Er zit minimaal 2 jaar garantie op, misschien meer, staat niet helemaal duidelijk aangegeven.
Vergelijkbare modellen staan voor ongeveer dezelfde prijs op Ebay, maar daar is de garantie natuurlijk een stuk moeilijker...
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Ray ik ben geholpen door Joram vwb een Fluke multimeter ,
Conrad is natuurlijk geen producent , maar een web winkel waar je ( bijna ) alles kunt kopen
Niet de goedkoopste .
Maar die Voltcraft VC611BT Bench multimeter ligt niet op je werkblad onder en tussen gereedschap kabels etc.
Dat is wel eens vervelend Dan is een bench meter wel makkelijker
En als hij ook nog op een batterij werkt , en de meet snoeren passen erin , kan je hem ook nog eens op een andere plaats gebruiken.
Wel oppassen
1 je hem niet van tafel laat vallen.
2 maximale spanning 600 volt AC DC
dat is raar immers 600 volt AC heeft een piek waarde van 840 volt
Misschien begrijp ik dat verkeerd en kan hij niet meer uitlezen dan 600 Volt
Maar wel bestand tegen 840 Volt
Dat is voor buizenwerk toch link als je aan een trafo meet van 2x330 volt
Dus dat is een dikke min voor mij als buizengek.
Verder is wel op alle bereiken beveiligd tot 600 volt
Plus punten de prijs 139€ Autorange , Nederlandse handleiding , en betrouwbare webwinkel
Conrad is natuurlijk geen producent , maar een web winkel waar je ( bijna ) alles kunt kopen
Niet de goedkoopste .
Maar die Voltcraft VC611BT Bench multimeter ligt niet op je werkblad onder en tussen gereedschap kabels etc.
Dat is wel eens vervelend Dan is een bench meter wel makkelijker
En als hij ook nog op een batterij werkt , en de meet snoeren passen erin , kan je hem ook nog eens op een andere plaats gebruiken.
Wel oppassen
1 je hem niet van tafel laat vallen.
2 maximale spanning 600 volt AC DC
dat is raar immers 600 volt AC heeft een piek waarde van 840 volt
Misschien begrijp ik dat verkeerd en kan hij niet meer uitlezen dan 600 Volt
Maar wel bestand tegen 840 Volt
Dat is voor buizenwerk toch link als je aan een trafo meet van 2x330 volt
Dus dat is een dikke min voor mij als buizengek.
Verder is wel op alle bereiken beveiligd tot 600 volt
Plus punten de prijs 139€ Autorange , Nederlandse handleiding , en betrouwbare webwinkel
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Voor een buizenman is een set 1:10 hoogspanning probes sowieso noot weg
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Misschien wel Peter , Kan er niet over oordelen tot nu toe niet nodig gehad.
maar
als je een meter koopt tot 600volt is het misschien wel aan te bevelen
maar
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Als je niet al te wild doet en onder de paar KV blijft met je buizen, is dat nog redelijk zelf te maken ook: https://pa0fri.home.xs4all.nl/Diversen/ ... eetkop.htm
I.p.v. zo'n ingewikkelde handgreep als daar gebruikt kun je natuurlijk ook een stukje PVC waterleiding of elektriciteitsbuis gebruiken. Let wel, zoiets alleen gebruiken met laag-vermogen circuits als buizenversterkers e.d.!
I.p.v. zo'n ingewikkelde handgreep als daar gebruikt kun je natuurlijk ook een stukje PVC waterleiding of elektriciteitsbuis gebruiken. Let wel, zoiets alleen gebruiken met laag-vermogen circuits als buizenversterkers e.d.!
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Het kan aan mij liggen maar ik vind die maximale spanningen vrij laag ?
Nu heb ik 2 stuks (hand) multimeters, eentje is een gele Metex 3630 van 30 jaar oud, en de ander een Skytronic
van een paar jaar terug.
Beide kunnen tot 1kV in DC en 750 Volt in AC hebben. da's toch aanmerkelijk hoger dan die Voltcraft.
Mogelijk heeft het er mee te maken dat die een autoranging is, dat ze dan express de maximale ingangsspanning beperkt hebben ?
Nu heb ik 2 stuks (hand) multimeters, eentje is een gele Metex 3630 van 30 jaar oud, en de ander een Skytronic
Beide kunnen tot 1kV in DC en 750 Volt in AC hebben. da's toch aanmerkelijk hoger dan die Voltcraft.
Mogelijk heeft het er mee te maken dat die een autoranging is, dat ze dan express de maximale ingangsspanning beperkt hebben ?
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Misschien het is maar raden natuurlijk ligt het aan de gebruikte AD converter , normaal als je tot 600 vac kunt meten kan je in DC tot die piek waarde ( meten) in ieder geval verdragen
Is 1.414 x600=840 Volt DC
Is 1.414 x600=840 Volt DC
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Tja, de WAF kun je niet meten blijkt maar weerBert61 schreef:TestShadow schreef:En kannie dat?WAF
![]()
Eh nee
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
Neepappaleo schreef:Tja, de WAF kun je niet meten blijkt maar weerBert61 schreef:TestShadow schreef:En kannie dat?WAF
![]()
Eh nee
Gelukkig heb ik iets wat wel goed is
Dankzij een schaduw
Re: nieuwe multimeter aanschaffen
In de aanbieding bij Reichelt https://www.reichelt.com/FLUKE-175-PROM ... +175+PROMO
