voorversterker/bronselecteerapparaat bouwen : ideetjes?
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Contacteer:
Re: voorversterker/bronselecteerapparaat bouwen : ideetjes?
Als je de tekst leest krijg je de indruk dat het schema belangrijker is dan de waarde van de componenten.Ah!buis schreef:Mooie uitleg, met "dit zit erin maar zet er in naar smaak en inzicht (of omgekeerd)"
Waarbij ze ook die 15000µ door bijv.1000µ voorstellen.Een voorzichtige manier om te zeggen rare boel.
De potmeter met 25k is in tegenspraak met de bedoeling een lichtere belasting aan de ingang te krijgen.Is in dezelfde orde als van veel versterkers, 100k is meer zinvol.
En zo zijn er meer onzinnige waarden aangegeven.Jammer, want de schakeling op zich is niet slecht.
Anne
Zei ik toch al "En zo zijn er meer onzinnige waarden aangegeven.Jammer, want de schakeling op zich is niet slecht"Muug schreef:Als je de tekst leest krijg je de indruk dat het schema belangrijker is dan de waarde van de componenten.
Wat ik liet zien is dan ook helemaal de B1 (niks AH!1
Anne
Het lijkt erop dat Reichelt de fets gewoon op voorraad heeft.
Ik lees ook dat ze met een adapter de BF862 gebruiken.
Die schijnt dan weer nog beter te zijn.
Ik lees ook dat ze met een adapter de BF862 gebruiken.
Die schijnt dan weer nog beter te zijn.
- Muug
- Contacteer:
Zeker, had ik gelezen, ik vind het gewoon een beetje gek klinken. Ik dacht dat schema en waarden hand in hand uitgemeten en ontwikkeld werden en dus onaanpasbaar waren zonder het eindresultaat dramatisch te veranderen.Ah!buis schreef:Zei ik toch al "En zo zijn er meer onzinnige waarden aangegeven.Jammer, want de schakeling op zich is niet slecht"![]()
Anne
Over 't algemeen is het eerst een idee en een of meerdere schema's.Soms ook omgekeerd, een interessant (of voordelig) onderdeel en zien of er wat leuks mee te doen is.
Daarna pas instelpunten toegelaten maxima en gevolgen voor de doorlaatband (frequentie) uit knobbelen waaruit de waardes van de onderdelen volgen.Als 't dan onuitvoerbaar blijkt, terug naar de tekentafel met
.(of opgeven
)
Er zijn vaak veel wegen naar Rome, soms ook kwestie van smaak gewoonte kosten beschikbaarheid.
Om 't over grappemakers met teflon en kurk maar te zwijgen.
Anne
Daarna pas instelpunten toegelaten maxima en gevolgen voor de doorlaatband (frequentie) uit knobbelen waaruit de waardes van de onderdelen volgen.Als 't dan onuitvoerbaar blijkt, terug naar de tekentafel met
Er zijn vaak veel wegen naar Rome, soms ook kwestie van smaak gewoonte kosten beschikbaarheid.
Om 't over grappemakers met teflon en kurk maar te zwijgen.
Anne
- Muug
- Contacteer:
hoe kan het dan dat jij met je scherp oog foute waarden ontdekt in een schema? Die Pass vraagt 1000$ voor zo'n afgewerkte B1!
Dat mag je een koopje noemen...de eindversterkers beginnen met het 5 voudige en lopen door tot boven een ton. 
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 23 mar 2017, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Muug
- Contacteer:
jazeg, als die dan allemaal schema's hebben waar Ah!Buis met één oogopslag tien anomaliën ziet ....
Laten we het smaakverschillen noemenMuug schreef:jazeg, als die dan allemaal schema's hebben waar Ah!Buis met één oogopslag tien anomaliën ziet ....
Anne
De plaatselijke electro handel heeft nog 2SK369 GR transistoren liggen.
Zijn alle transistoren in de schakeling hetzelfde? Ik kon geen bom vinden van de schakeling.
Zijn alle transistoren in de schakeling hetzelfde? Ik kon geen bom vinden van de schakeling.
Bill of materials of zo, onderdelenlijst dus.Muug schreef:bom?
Zijn allemaal dezelfde.Hoewel, als je naar m'n hertekening kijkt, is het beter dat de bovenste meer stroom kan trekken dan die vanoder (neg.kant).toetertje schreef:De plaatselijke electro handel heeft nog 2SK369 GR transistoren liggen.
Of vanoder de GR en boven (+kant) een BL.
Anne