Jazeker, volop geluisterd van de week naar de DAC, van internet radio tot klassiek tot de betere metal

kan er kort over zijn, het verschil is groot. Heb niet alleen de AKG's beluisterd, maar ook de Sennheisers die ik ervoor gebruikte en dus goed ken.
2 zaken vallen me op: dynamiek is beter, echt mooier hoog en laag, en wat helemaal
naar voren komt is detaillering. Valt met name bij de 'echte muziek' op, klassiek en gitaarwerk, bij elektronische muziek wat minder. Ik vind de DAC echt wat toevoegen maar denk ook wel dat het per laptop zal verschillen, misschien hebben sommigen zelf al wel een goede DAC aan boord. Dus wat jij al voorstelde, vooraf luisteren als je twijfelt is een goede tip. Installeren was niet nodig, erin drukken en spelen (W10). Geluid gaat direkt van de speakers af, en hij komt op in de hoogste bitrate (ook te zien aan de kleur vd led achter het logo, wel geinig gedaan). Heb begrepen dat er nog iets van een app in de pijpleiding zit, nu nog niet beschikbaar. Geen idee wat die zou moeten doen, maar goed.
Output is meer dan 2v en meer dan zat, dat gaat
echt alle hoofdtelefoons probleemloos afspelen.
En in mijn geval, vanwege het vaak wisselen van werkplek is 'ie als stick ideaal, veel mobieler dan dit wordt het niet. Op de iPhone heb ik 'm niet geprobeerd, heb niet zo'n usb verloopje. Zie daar de noodzaak ook nog niet van om eerlijk te zijn, als ik daarnaar luister is het vaak onderweg met omgevingsherrie, minder interessant.
Samengevat, ben er echt over te spreken!
De AKG in ears zijn niet slecht maar heb beter gehoord, ook na inspelen blijft het geluid wat ielig. Ik weet niet goed hoe dit te omschrijven, het lijkt wel of het geluid wat inhoudt bij een flink stuk dynamiek. Ik blijf er wel naar luisteren maar blijf ook zeker kijken naar een alternatief, misschien dan geen in ears maar iets op de oren ofzo, wat toch redelijk compact is. Vind ook wel belangrijk dat diegene naast me er geen last van heeft, gesloten dus in elk geval.
Maar het valt wel op (werk in de elektronica ontwikkeling), best veel mensen herkennen de Dragonfly met het ledje achter het logo als DAC

zie wel meer mensen met een losse DAC op hun desk, maar dan vaak iets als een los kastje oid, niet echt portable.
Dus voor wie ook regelmatig naar een pc luistert, overweeg het eens en wellicht valt er stevig wat te verbeteren