LM3886 Chipamp (upgrade succes)
Moderator: Beheerdersteam
LM3886 Chipamp (upgrade succes)
Mijn zelfbouw avontuur begon met de bouw van een "Gainclone", dat leek het simpelste...
Ik bestelde de "kit" bij Chipamp.com/BrianGT en ben gaan bouwen. Ik zal jullie de misstappen besparen maar uit eindelijk speelde hij (dual mono LM3886) na tevredenheid. Later bouwde ik een dual mono LM4780 van Audio Sector/Peter Daniel. Dit ging beduidend vlotter door enige ervaring (en goede hulp van het DIY forum).
Door allerlei omwegen kwam ik op de Topic over de Composiet LM4780 versterker van Knuisje terecht....zeer interessant....
Door dit topic kwam ik weer terecht op DiyAudio en het Topic Modulus 86. 1 van de reacties kwam van PhilFr. Deze Phil heeft met hulp van een indrukwekkend aantal "senior members" zijn LM3886 (ook van ChipAmp.com) aangepast danwel een upgrade gegeven.
Ik heb enige tijd geleden deze veranderingen toegepast op mijn versterker.... Conclusie?...Wow!, Schokkend, oh kan dat ook, had ik eerder moeten doen...etc. etc.
Op dit forum zal de LM3886 vast behandeld zijn dus wellicht breng ik "oud" nieuws... Maar ik wilde mijn positieve ervaring hier graag delen.
Wat ik misschien nog wel het leukste vind is dat de wijzigingen Ultra simpel zijn..(ik wou dat alles zo simpel was).
(bijgaand het "nieuwe" schema)
Ik bestelde de "kit" bij Chipamp.com/BrianGT en ben gaan bouwen. Ik zal jullie de misstappen besparen maar uit eindelijk speelde hij (dual mono LM3886) na tevredenheid. Later bouwde ik een dual mono LM4780 van Audio Sector/Peter Daniel. Dit ging beduidend vlotter door enige ervaring (en goede hulp van het DIY forum).
Door allerlei omwegen kwam ik op de Topic over de Composiet LM4780 versterker van Knuisje terecht....zeer interessant....
Door dit topic kwam ik weer terecht op DiyAudio en het Topic Modulus 86. 1 van de reacties kwam van PhilFr. Deze Phil heeft met hulp van een indrukwekkend aantal "senior members" zijn LM3886 (ook van ChipAmp.com) aangepast danwel een upgrade gegeven.
Ik heb enige tijd geleden deze veranderingen toegepast op mijn versterker.... Conclusie?...Wow!, Schokkend, oh kan dat ook, had ik eerder moeten doen...etc. etc.
Op dit forum zal de LM3886 vast behandeld zijn dus wellicht breng ik "oud" nieuws... Maar ik wilde mijn positieve ervaring hier graag delen.
Wat ik misschien nog wel het leukste vind is dat de wijzigingen Ultra simpel zijn..(ik wou dat alles zo simpel was).
(bijgaand het "nieuwe" schema)
Re: LM3886 Chipamp (upgrade succes)
Heel handig van mij om niet even "voor" en "na" te vermelden. Naast de veranderingen van de versterker is er ook per kanaal een "loopbreak circuit" toegevoegd.knuisje schreef:Wat zijn nou de veranderingen?
R.
Leuk dat je nog zo'n geweldige verbetering hebt bereikt. Kun je ook wat meer in detail beschrijven wat je precies hebt aangepast en ons ook een linkje geven naar hoe meneer PhilFr en senior members al die verbeteringen gedaan hebben. Daar zijn hier denk ik wel meer mensen nieuwsgierig naar.Xeres schreef:Door dit topic kwam ik weer terecht op DiyAudio en het Topic Modulus 86. 1 van de reacties kwam van PhilFr. Deze Phil heeft met hulp van een indrukwekkend aantal "senior members" zijn LM3886 (ook van ChipAmp.com) aangepast danwel een upgrade gegeven.
Dat is al weer even geleden dus ik moest even graven naar de thread op DIYaudio.
De veranderingen ten op lichte van het "origineel" staan in het schema. Ik heb het originele schema even niet bij de hand..(de wijzigingen zijn klein).
Link naar de thread:http://www.diyaudio.com/forums/chip-amp ... range.html
Ik zal de LM3886 weer eens aanslingeren dat is alweer een tijd geleden.
R.
De veranderingen ten op lichte van het "origineel" staan in het schema. Ik heb het originele schema even niet bij de hand..(de wijzigingen zijn klein).
Link naar de thread:http://www.diyaudio.com/forums/chip-amp ... range.html
Ik zal de LM3886 weer eens aanslingeren dat is alweer een tijd geleden.
R.
Leuke (toepasselijke ?) verschrijvingXeres schreef:De veranderingen ten op lichte van het "origineel" staan in het schema. Ik heb het originele schema even niet bij de hand..(de wijzigingen zijn klein).
Anne
Ach het is al een oud draadje Anne 
Yup, dat klopt. Verder is het een kwestie van netjes bouwen en de voedingsverbindingen zo kort mogelijk houden. Zie ook dat linkje naar diyaudio.com van Xeresaudiofilosoof schreef:
dus mij enigszins verdiept in de verschillende chipamp modules die er te koop zijn op internet. en nu vraag ik mij af wat en waar kan ik de beste chipamp modules kan kopen. Ik lees in deze topic dat de modules bij chipamp.com wel betrouwbaar en goed zijnen ook nog eens gemodificeerd kunnen worden. Dus dat lijkt mij wel een goede keuze kan iemand mij hier over adviseren?
groet
Audiofilosoof
Ik vraag me af wat die diode blokken nog doen bij je versterker printen. Ik zie dat je voedingskast al een afvlakking en gelijkrichting hebben... Kun je dat misschien toelichten?
Ik denk dat het te maken heeft met de versterker/kastaarding.