Daarvoor is het forum er tochray5150 schreef:Oh, dat kan ik wel eens proberen, is niet zo'n heel moeilijke aanpassing.
Waarom zit dat RC gedeelte er eigenlijk in, als ik vragen mag ?
De plus-in gaat naar een spanningsdeler 6k8 -> 470 Ω.Voor de symetrie willen ze dat ook voor de min-in doen, maar de 470 Ω mag daar niet zomaar aan de massa (zit op 2,5volt).Dan maar een C ertussen, ziet het (wisselspannings)signaal wel de deler.
Alleen met een (te) kleine C houdt de nette deler er mee op onder de kantelfrequentie.
Eigenlijk altijd, kwestie van die frequentie laag genoeg te houden (= C dik genoeg) .
Anne
