Stekkerdoos DIY?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door beijert »

Het hout zorgt voor een natuurlijke klank..
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door FR_Aad »

Peter!!
Wat zeg je nu!!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door rikpost »

Die hogere frequenties hebben op een voeding al helemaal geen effect schijnt het.
De trafo filtert die hoge frequenties er al uit .
Als er al energie achter zit ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door hannesie »

Zij zeggen (van LessLoss) dat het een groot, zo niet alle kromme voltjes er uit gefilterd worden, doe dat maar eens na in een houten doosje, krijg jij niet voor elkaar. :rofl:


En om dan de trillingen die het veroorzaakt tegen te gaan hebben ze ook een oplossing.
ll.JPG
Dus dan moet er een hoop geld op tafel komen. :sure:


Een firewall is een begrip wat ik dan wel ken uit de PC/Netwerk omgeving, en zorgt ervoor dat er alleen die info die door een/het filter komt, er ongeschonden door komt.

Tja :think: :think: :think:

Een beetje kurk, en dit blokje venijn, zit volgens mij in de zelfde categorie als de ChipPlakker.
De Akiko Audio Power Tuning Chip 3D, ook zo een pracht product.
Naast de Furetech toch wel een Chipsticker. Hij moet ook zijn geld verdienen.
tc.JPG
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door rikpost »

Hocus spocus pilatus pas :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Zij zeggen (van LessLoss) dat het een groot, zo niet alle kromme voltjes er uit gefilterd worden, doe dat maar eens na in een houten doosje, krijg jij niet voor elkaar. :rofl:
Wat is mis met kromme volten? Die zij toch juist het lekkerst?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door hannesie »

:rock: Als ze gerookt zijn in Gelderland, dan zeker. :kwijl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
:rock: Als ze gerookt zijn in Gelderland, dan zeker. :kwijl:
Hé hé we zijn er: En dan: Gerookt op eikenhout! Dat is nog eens heel wat anders dan "Opgerold in eikenhout" :)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ds23man »

Roken doe je op beukenhout....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Roken doe je op beukenhout....
Ja jou wel maar kromme volten niet hoor... :relax:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
Roken doe je op beukenhout....
Ja jou wel maar kromme volten niet hoor... :relax:
Ga die eerst maar eens vangen voordat je ze kan roken. :mrgreen:
Rowdy
Berichten: 11
Lid geworden op: za 24 jul 2021, 15:15

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Rowdy »

Was al een tijd van plan om het stroom toevoer wat opgeruimd uit te laten zien. Ben wezen kijken naar verschillende manieren, zoals b.v. een 6-voudige stekkerblok. Maar de oplossing van Essential Audio Tools met de Spyder en de Naim powerblok vind ik een mooie oplossing. Daarom heb ik een aantal jaren geleden onderstaande stekkerblok gemaakt:

Via allekabels.nl heb ik het volgende besteld:
- ABS kastje van 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm.
- PG13,6 wartels
Afbeelding

Via Jouwhifi.nl heb ik het volgende besteld:
- Belden 19364 netsnoer
- Audio Grade IEC connectoren
- Hifi-Tuning haakse schuko gold
- Furutech FI-E30 WCD gold
- Kleinmateriaal zoals adereindhulzen en klemsteek lasdoppen

Heb de netsnoer, wat naar de apparatuur gaat, een lengte gegeven van 80 cm. De rest van het netsnoer wordt gebruikt voor de voeding vanaf de WCD aan de muur. Het mantel is in het kastje 10 cm gestript.
Afbeelding

De aders zijn gelast met klemsteek lasdoppen, deze zijn geschikt voor soepele aders. Het snoer naar de schuko WCD heeft een lengte van 20 cm.
Bij de IEC connectoren zijn de mantels op 4 cm gestript.
Afbeelding

Het nieuwe stekkerblok naast het oude:
Afbeelding

Het nieuwe stekkerblok gemonteerd aan de wand:
Afbeelding

Op dit moment zijn er nog maar 2 i.p.v. 4 aansluitsnoeren nodig. De niet gebruikte heb ik gedemonteerd.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door albertk »

Ik heb een goedkope stekkerdoos gekocht met USB aansluiting. Dat USB deel eruitgesloopt. Twee RF-filters van verschillend formaat en soort erin. Het werkt natuurlijk (maar ik ga niet het frequentieverloop meten). Ik ben zo dom 8-[ geen aarde in de woonkamer te hebben, en ga ook geen aarde op de verwarming leggen. Het zweeft dus allemaal.
Ik hoor geen storingen of plops. Dit gebruik ik voor alle lijn en bronnen.

Oh ja, ik heb ook een doosje waarop in een wanddoos heb gepllaatst, 4 stekkers zonder randaarde, dus voor lampen.
In het doosje een relais
De voorversterker levert de 18V voor het relais. Werkt erg leuk voor eindversterkerblokken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door hannesie »

Fotootje?
Plaats reactie