Stekkerdoos DIY?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Stekkerdoos DIY?
Die hogere frequenties hebben op een voeding al helemaal geen effect schijnt het.
De trafo filtert die hoge frequenties er al uit .
Als er al energie achter zit ?
De trafo filtert die hoge frequenties er al uit .
Als er al energie achter zit ?
Re: Stekkerdoos DIY?
Zij zeggen (van LessLoss) dat het een groot, zo niet alle kromme voltjes er uit gefilterd worden, doe dat maar eens na in een houten doosje, krijg jij niet voor elkaar.
En om dan de trillingen die het veroorzaakt tegen te gaan hebben ze ook een oplossing.
Dus dan moet er een hoop geld op tafel komen.
Een firewall is een begrip wat ik dan wel ken uit de PC/Netwerk omgeving, en zorgt ervoor dat er alleen die info die door een/het filter komt, er ongeschonden door komt.
Tja
Een beetje kurk, en dit blokje venijn, zit volgens mij in de zelfde categorie als de ChipPlakker.
De Akiko Audio Power Tuning Chip 3D, ook zo een pracht product.
Naast de Furetech toch wel een Chipsticker. Hij moet ook zijn geld verdienen.
En om dan de trillingen die het veroorzaakt tegen te gaan hebben ze ook een oplossing.
Dus dan moet er een hoop geld op tafel komen.
Een firewall is een begrip wat ik dan wel ken uit de PC/Netwerk omgeving, en zorgt ervoor dat er alleen die info die door een/het filter komt, er ongeschonden door komt.
Tja
Een beetje kurk, en dit blokje venijn, zit volgens mij in de zelfde categorie als de ChipPlakker.
De Akiko Audio Power Tuning Chip 3D, ook zo een pracht product.
Naast de Furetech toch wel een Chipsticker. Hij moet ook zijn geld verdienen.
Re: Stekkerdoos DIY?
Wat is mis met kromme volten? Die zij toch juist het lekkerst?hannesie schreef:Zij zeggen (van LessLoss) dat het een groot, zo niet alle kromme voltjes er uit gefilterd worden, doe dat maar eens na in een houten doosje, krijg jij niet voor elkaar.![]()
Re: Stekkerdoos DIY?
Hé hé we zijn er: En dan: Gerookt op eikenhout! Dat is nog eens heel wat anders dan "Opgerold in eikenhout"hannesie schreef:Als ze gerookt zijn in Gelderland, dan zeker.
Re: Stekkerdoos DIY?
Ja jou wel maar kromme volten niet hoor...ds23man schreef:Roken doe je op beukenhout....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Stekkerdoos DIY?
Ga die eerst maar eens vangen voordat je ze kan roken.Pjotr schreef:Ja jou wel maar kromme volten niet hoor...ds23man schreef:Roken doe je op beukenhout....
Re: Stekkerdoos DIY?
Was al een tijd van plan om het stroom toevoer wat opgeruimd uit te laten zien. Ben wezen kijken naar verschillende manieren, zoals b.v. een 6-voudige stekkerblok. Maar de oplossing van Essential Audio Tools met de Spyder en de Naim powerblok vind ik een mooie oplossing. Daarom heb ik een aantal jaren geleden onderstaande stekkerblok gemaakt:
Via allekabels.nl heb ik het volgende besteld:
- ABS kastje van 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm.
- PG13,6 wartels

Via Jouwhifi.nl heb ik het volgende besteld:
- Belden 19364 netsnoer
- Audio Grade IEC connectoren
- Hifi-Tuning haakse schuko gold
- Furutech FI-E30 WCD gold
- Kleinmateriaal zoals adereindhulzen en klemsteek lasdoppen
Heb de netsnoer, wat naar de apparatuur gaat, een lengte gegeven van 80 cm. De rest van het netsnoer wordt gebruikt voor de voeding vanaf de WCD aan de muur. Het mantel is in het kastje 10 cm gestript.

De aders zijn gelast met klemsteek lasdoppen, deze zijn geschikt voor soepele aders. Het snoer naar de schuko WCD heeft een lengte van 20 cm.
Bij de IEC connectoren zijn de mantels op 4 cm gestript.

Het nieuwe stekkerblok naast het oude:

Het nieuwe stekkerblok gemonteerd aan de wand:

Op dit moment zijn er nog maar 2 i.p.v. 4 aansluitsnoeren nodig. De niet gebruikte heb ik gedemonteerd.
Via allekabels.nl heb ik het volgende besteld:
- ABS kastje van 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm.
- PG13,6 wartels

Via Jouwhifi.nl heb ik het volgende besteld:
- Belden 19364 netsnoer
- Audio Grade IEC connectoren
- Hifi-Tuning haakse schuko gold
- Furutech FI-E30 WCD gold
- Kleinmateriaal zoals adereindhulzen en klemsteek lasdoppen
Heb de netsnoer, wat naar de apparatuur gaat, een lengte gegeven van 80 cm. De rest van het netsnoer wordt gebruikt voor de voeding vanaf de WCD aan de muur. Het mantel is in het kastje 10 cm gestript.

De aders zijn gelast met klemsteek lasdoppen, deze zijn geschikt voor soepele aders. Het snoer naar de schuko WCD heeft een lengte van 20 cm.
Bij de IEC connectoren zijn de mantels op 4 cm gestript.

Het nieuwe stekkerblok naast het oude:

Het nieuwe stekkerblok gemonteerd aan de wand:

Op dit moment zijn er nog maar 2 i.p.v. 4 aansluitsnoeren nodig. De niet gebruikte heb ik gedemonteerd.
Re: Stekkerdoos DIY?
Ik heb een goedkope stekkerdoos gekocht met USB aansluiting. Dat USB deel eruitgesloopt. Twee RF-filters van verschillend formaat en soort erin. Het werkt natuurlijk (maar ik ga niet het frequentieverloop meten). Ik ben zo dom
geen aarde in de woonkamer te hebben, en ga ook geen aarde op de verwarming leggen. Het zweeft dus allemaal.
Ik hoor geen storingen of plops. Dit gebruik ik voor alle lijn en bronnen.
Oh ja, ik heb ook een doosje waarop in een wanddoos heb gepllaatst, 4 stekkers zonder randaarde, dus voor lampen.
In het doosje een relais
De voorversterker levert de 18V voor het relais. Werkt erg leuk voor eindversterkerblokken.
Ik hoor geen storingen of plops. Dit gebruik ik voor alle lijn en bronnen.
Oh ja, ik heb ook een doosje waarop in een wanddoos heb gepllaatst, 4 stekkers zonder randaarde, dus voor lampen.
In het doosje een relais
De voorversterker levert de 18V voor het relais. Werkt erg leuk voor eindversterkerblokken.
