Stekkerdoos DIY?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Stekkerdoos DIY?
Zou het?Walt schreef:De orientatie voor de stekkers die gigawatt heeft gekozen is denk ik zo gedaan omdat ze nu makkelijk kunnen doorkoppelen met dikke koperen strippen
Re: Stekkerdoos DIY?
Ik dacht daar ook net aan. Je bedoelt ivm de juiste fase aansluiting neem ik aan?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stekkerdoos DIY?
jammer dat hij blijft hangen in redenatie, lijkt me dat hij toch wel de kennis en spullen heeft om ff te meten aan wat het "onder de streep" verschil is tussen een gewoon snoer en een duur afgeschermd exemplaar.Jordi schreef:
Re: Stekkerdoos DIY?
Niets. Maar in het Engels staat het veel interessanter...Henkjan schreef:Walt: wat is er mis met het gewone Nederlandse woord "netsnoer"?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stekkerdoos DIY?
in dit stekkerblok zit ook nog wat aan filtering:Jordi schreef:Zelfbouwers,
Ik ben op zoek naar een mooi stekkerdoosje. Tijdens mijn zoektocht kwam ik van alles tegen maar onlangs kwam ik dit tegen in een ander topic:
Linkje: Gigawatt powerstrip
Is zoiets zelf te fabriceren mbv bestaande componenten die via internet te verkrijgen zijn? Zonder nu weer een discussie te starten over de zin cq onzin mbt dit soort apparaten. Wat zou ik nodig hebben om een kwalitatief hoogstaand stekkerdoos te maken? Het gaat dan uiteraard om de inhoud![]()
Thanks
hier zie je t printje en in de omschrijving noemen ze het "enkele geavanceerde stroom zuivering circuits"
ook te zien dat het doorkoppelen per paar met koperen strip gaat, maar verder met gewoon draad
Re: Stekkerdoos DIY?
Zoals ik al aangaf via marktplaat voor 350 euro in huis te halen, wordt lastig om zelf iets vergelijkbaars te bouwen voor dat geld, bovendien houdt dit blok zijn waarde, bevalt het niet dan verkoop je het door zonder noemenswaardig verlies. Je kan het dus 'gratis' proberen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Stekkerdoos DIY?
@ Walter. Ik had gelijk op Marktplaats gekeken en de opties opgeslagen. Ik kan daar idd naar uitwijken
Thanks.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stekkerdoos DIY?
dat als je een kloon van dat blok wil maken, zal je ook een netfilter er in moeten zetten; gaat het alleen om een mooi & stevig stekkerblok dan kan je met wat genoemd is hier toch wel aan de slag? btw: heb je al op http://www.jouwhifi.nl gekeken, daar hebben ze redelijk wat onderdelen voor schappelijke prijzen. gaat het puur om de prijs laag te houden, dan is de Walt methode lastig te verslaanJordi schreef:Conclusie?![]()
Re: Stekkerdoos DIY?
Toevallig heb ik net e-mailcontact met dat bedrijf over speaker spikes. Ik zal eens naar de rest kijken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Stekkerdoos DIY?
Spikes? Ik zou eerder dit onder die Discovery 4 zetten:Jordi schreef:Toevallig heb ik net e-mailcontact met dat bedrijf over speaker spikes. Ik zal eens naar de rest kijken.
https://www.zelfbouwcase.nl/volledige-p ... ielen.html
Re: Stekkerdoos DIY?
Jij zou een mooie makelaar zijn zeg. Verkoopt een huis voor 780K. Blijkt het toch niet te bevallen. Ok, geen probleem gooi ik het zonder verlies weer voor je in de verkoop voor 350K. Het is een rare wereld die stekkerblokkenwereldWalt schreef:Zoals ik al aangaf via marktplaat voor 350 euro in huis te halen, wordt lastig om zelf iets vergelijkbaars te bouwen voor dat geld, bovendien houdt dit blok zijn waarde, bevalt het niet dan verkoop je het door zonder noemenswaardig verlies. Je kan het dus 'gratis' proberen.
Groetjes Walter
Jongens, een stekkerblok moet goed en deugdelijk zijn. De rest is echt geldklopperij waarbij je voor die honderden euries extra echt niet op de eerste rang zit. Period.
Re: Stekkerdoos DIY?
Hallo Pjotr,
Als je slim tweedehands inkoopt, dan kun je doorgaans weer doorverkopen met minimaal verlies, of soms zelfs een kleine winst. Dus dan kun je zo'n gigawatt stekkerblok echt (bijna) gratis een tijd in huis halen.
Groetjes Walter
Als je slim tweedehands inkoopt, dan kun je doorgaans weer doorverkopen met minimaal verlies, of soms zelfs een kleine winst. Dus dan kun je zo'n gigawatt stekkerblok echt (bijna) gratis een tijd in huis halen.
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Stekkerdoos DIY?
Ik doe het op dezelfde manier.Walt schreef:Hallo Pjotr,
Als je slim tweedehands inkoopt, dan kun je doorgaans weer doorverkopen met minimaal verlies, of soms zelfs een kleine winst. Dus dan kun je zo'n gigawatt stekkerblok echt (bijna) gratis een tijd in huis halen.
Groetjes Walter
Proberen scherp te kopen,dan kun je daarna zonder problemen verder zonder veel te verliezen en een ervaring rijker.
Re: Stekkerdoos DIY?
Jongens er werd gevraagd naar een dhz stekkerdoos. Niet naar het reilen en zeilen van de handel in 2e hands ervaringen van die dingen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Stekkerdoos DIY?
Ik bouwde eind 80 begin 90 stekkerblokken voor PA toepassingen. Het waren mini flightcases met hoeklijn, sluitstrippen, platte hoeken en skinplate. Netentree: een mooie, blauwe campingstekker. Onverwoestbaar, je kon ze zo door dubbelglas heen keilen. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Stekkerdoos DIY?
Tsja. Heb het gezien, kampeerauto wegrijdend nog aan de 230V paal. Alles gaat stuk, stekker/stopcontact is nog heel 
Re: Stekkerdoos DIY?
Een poosje terug uit de afvalbak 2 alu kokers met electronica erin gevonden. Gesloopt, gaten erin geboord en eindkapjes gemaakt van zwart PVC en wat Schuko dozen gekocht. Nu nog bedraden en aansluitkabels maken. Dan vind ik het wel mooi genoeg.

