Stekkerdoos DIY?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ray5150 »

Eventjes een verlengkabeltje voor mijn eindversterker maken...



:-" :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
De orientatie voor de stekkers die gigawatt heeft gekozen is denk ik zo gedaan omdat ze nu makkelijk kunnen doorkoppelen met dikke koperen strippen
Zou het? :hide:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ray5150 »

Zit er eigenlijk geen fase en nul oriëntatie op dat stekkerblok ?
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Jordi »

Ik dacht daar ook net aan. Je bedoelt ivm de juiste fase aansluiting neem ik aan?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Henkjan »

Walt: wat is er mis met het gewone Nederlandse woord "netsnoer"?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Henkjan »

Jordi schreef:
My bad. Ik dacht dat ik m meegepost had. Had ik uit een ander topic gevist.

Linkje
jammer dat hij blijft hangen in redenatie, lijkt me dat hij toch wel de kennis en spullen heeft om ff te meten aan wat het "onder de streep" verschil is tussen een gewoon snoer en een duur afgeschermd exemplaar.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
Walt: wat is er mis met het gewone Nederlandse woord "netsnoer"?
Niets. Maar in het Engels staat het veel interessanter...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Henkjan »

Jordi schreef:
Zelfbouwers,

Ik ben op zoek naar een mooi stekkerdoosje. Tijdens mijn zoektocht kwam ik van alles tegen maar onlangs kwam ik dit tegen in een ander topic:

Linkje: Gigawatt powerstrip

Afbeelding

Is zoiets zelf te fabriceren mbv bestaande componenten die via internet te verkrijgen zijn? Zonder nu weer een discussie te starten over de zin cq onzin mbt dit soort apparaten. Wat zou ik nodig hebben om een kwalitatief hoogstaand stekkerdoos te maken? Het gaat dan uiteraard om de inhoud :mrgreen:

Thanks :)
in dit stekkerblok zit ook nog wat aan filtering:
Afbeelding
hier zie je t printje en in de omschrijving noemen ze het "enkele geavanceerde stroom zuivering circuits"

ook te zien dat het doorkoppelen per paar met koperen strip gaat, maar verder met gewoon draad
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Jordi »

Conclusie? :)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Walt »

Zoals ik al aangaf via marktplaat voor 350 euro in huis te halen, wordt lastig om zelf iets vergelijkbaars te bouwen voor dat geld, bovendien houdt dit blok zijn waarde, bevalt het niet dan verkoop je het door zonder noemenswaardig verlies. Je kan het dus 'gratis' proberen.

Groetjes Walter
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Jordi »

@ Walter. Ik had gelijk op Marktplaats gekeken en de opties opgeslagen. Ik kan daar idd naar uitwijken :) Thanks.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Henkjan »

Jordi schreef:
Conclusie? :)
dat als je een kloon van dat blok wil maken, zal je ook een netfilter er in moeten zetten; gaat het alleen om een mooi & stevig stekkerblok dan kan je met wat genoemd is hier toch wel aan de slag? btw: heb je al op http://www.jouwhifi.nl gekeken, daar hebben ze redelijk wat onderdelen voor schappelijke prijzen. gaat het puur om de prijs laag te houden, dan is de Walt methode lastig te verslaan :hide:
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Jordi »

Toevallig heb ik net e-mailcontact met dat bedrijf over speaker spikes. Ik zal eens naar de rest kijken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ds23man »

Jordi schreef:
Toevallig heb ik net e-mailcontact met dat bedrijf over speaker spikes. Ik zal eens naar de rest kijken.
Spikes? Ik zou eerder dit onder die Discovery 4 zetten:

https://www.zelfbouwcase.nl/volledige-p ... ielen.html
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Jordi »

8) Grapjas
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Pjotr »

Walt schreef:
Zoals ik al aangaf via marktplaat voor 350 euro in huis te halen, wordt lastig om zelf iets vergelijkbaars te bouwen voor dat geld, bovendien houdt dit blok zijn waarde, bevalt het niet dan verkoop je het door zonder noemenswaardig verlies. Je kan het dus 'gratis' proberen.

Groetjes Walter
Jij zou een mooie makelaar zijn zeg. Verkoopt een huis voor 780K. Blijkt het toch niet te bevallen. Ok, geen probleem gooi ik het zonder verlies weer voor je in de verkoop voor 350K. Het is een rare wereld die stekkerblokkenwereld :lol:

Jongens, een stekkerblok moet goed en deugdelijk zijn. De rest is echt geldklopperij waarbij je voor die honderden euries extra echt niet op de eerste rang zit. Period.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door FR_Aad »

Oh oh, daar gaan een paar heilige huisjes :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ds23man »

Dan toch maar naar de Hornbach! :lol: :mrgreen: :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Walt »

Hallo Pjotr,

Als je slim tweedehands inkoopt, dan kun je doorgaans weer doorverkopen met minimaal verlies, of soms zelfs een kleine winst. Dus dan kun je zo'n gigawatt stekkerblok echt (bijna) gratis een tijd in huis halen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Leeuwarden »

Onvoorstelbaar! Dat ga ik ook proberen! Tel uit je winst!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door dre »

Walt schreef:
Hallo Pjotr,

Als je slim tweedehands inkoopt, dan kun je doorgaans weer doorverkopen met minimaal verlies, of soms zelfs een kleine winst. Dus dan kun je zo'n gigawatt stekkerblok echt (bijna) gratis een tijd in huis halen.

Groetjes Walter
Ik doe het op dezelfde manier.
Proberen scherp te kopen,dan kun je daarna zonder problemen verder zonder veel te verliezen en een ervaring rijker.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Pjotr »

Jongens er werd gevraagd naar een dhz stekkerdoos. Niet naar het reilen en zeilen van de handel in 2e hands ervaringen van die dingen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door ds23man »

Ik bouwde eind 80 begin 90 stekkerblokken voor PA toepassingen. Het waren mini flightcases met hoeklijn, sluitstrippen, platte hoeken en skinplate. Netentree: een mooie, blauwe campingstekker. Onverwoestbaar, je kon ze zo door dubbelglas heen keilen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door Barry2001 »

Tsja. Heb het gezien, kampeerauto wegrijdend nog aan de 230V paal. Alles gaat stuk, stekker/stopcontact is nog heel :mrgreen:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Stekkerdoos DIY?

Bericht door cool »

Een poosje terug uit de afvalbak 2 alu kokers met electronica erin gevonden. Gesloopt, gaten erin geboord en eindkapjes gemaakt van zwart PVC en wat Schuko dozen gekocht. Nu nog bedraden en aansluitkabels maken. Dan vind ik het wel mooi genoeg.
doos.jpg
Plaats reactie