Is zoiets zelf te fabriceren mbv bestaande componenten die via internet te verkrijgen zijn? Zonder nu weer een discussie te starten over de zin cq onzin mbt dit soort apparaten. Wat zou ik nodig hebben om een kwalitatief hoogstaand stekkerdoos te maken? Het gaat dan uiteraard om de inhoud
Dat moet in principe te doen zijn. het moeilijkste zal nog zijn het vinden van een geschikt kastje, en het boren van de gaten daarin.
Kun je aangeven wat het budget ervoor is ?
Stuk alu U profiel, plankje, zak inbouw stekkerdozen, wat boutjes en moertjes en een pot zwarte verf.
Overigens zou ik nooit zoiets verzinnen als op die foto. Wordt een beetje lastig met haakse stekkers. Wie verzint nou zoiets? Echt een wanproduct en dat voor 780.00 euries
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 12 feb 2017, 0:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit topic had ik wel eens gezien, thanks. Zo ver wil ik niet gaan. Netfiltering zou nog een optie zijn maar ik wil er niet teveel componenten in proppen.
Ik heb ook zo'n gigawatt blok, maar dan tweedehands aangeschaft, kan je wel de helft schelen t.o.v. nieuw. Het is dan veilig, strak afgewerkt, en plug en play. Hou je tijd over om andere zaken zelf te bouwen zoals luidsprekers.
En nogmaals voor Pjotr, fatsoenlijke audio powercords hebben GEEN haakse stekkers!
Op marktplaats staat een demo model Gigawatt MK1 met netsnoer voor 449 euro. Ik verwacht dat je deze ook zonder netsnoer kan aanschaffen voor circa 125 euro minder. Dan zou je op 325 euro uitkomen.
De Hornbach verkoopt een hele serie van die Brennenstuhl aansluitdozen, en ik moet zeggen, het ziet er degelijk gebouwd uit.
Sommigen hebben een aluminium huis, er zitten degelijke chassisdelen in, en een dikke kabel aan.
Financieel gezien is er amper tegenaan te bouwen. (een tientje of 5.)
Misschien onterecht maar ik heb altijd het idee dat dit het toch net niet is. Het eerder geplaatste Youtube filmpje sterkt mijn gevoel om zo compromisloos te willen werken. Goede degelijke componenten om relatief zeker te zijn dat de kabel en de stekkerdoos niet een verzwakkende schakel zijn. EN het is hobby dus dan mag het wel iets kosten
Als je b.v. naar dat Gigawatt blok kijkt dan ziet het binnenwerk er serieus netjes uit met mooie spullen. Aangezien ik eigenlijk geen elec kennis heb, vind ik het lastig te bepalen hoe ik het zelf wil hebben... Ik wil topcomponenten maar vaak wordt hier een prijskaartje aan gehangen en ik geloof eigenlijk niet dat duur per definitie goed is....
Ach Jordi, beter dan je huisinstallatie hoeft het niet zijn. De rest is smaak.
dre schreef:
Wel goedkoop,maar niet al te fraai.....
Wel je Neutriks aan de achterzijde monteren maar je Schuko's niet?
Jij klust toch zo even iets van ebbenhout? Rijtje echte Berker contactdozen er in en al dan niet superster aangesloten. Of deze audiofile versie: http://www.audiophonics.fr/en/schuko-in ... -9918.html (zier er kwalitatief minder uit dan het goede standaardspul van de installateur). Kan geen Gigawatt blokkie tegenop
Trouwens wat een lullig 10A euroconnectortje zit er op dat Gigawatt ding. Kon er niet wat fatsoenlijkers af voor dat geld?
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 12 feb 2017, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De 90 graden haakse stekkers tref je eigenlijk alleen aan op standaard powercords ter waarde van een paar euro per stuk. Audiofiele powercords hebben altijd rechte Schuko connectors. De kans dat een eigenaar van zo'n luxe gigawatt blok meer dan 2 haakse stekkers zou willen aansluiten (dat past immers wel) is echt bijna nul.
De orientatie voor de stekkers die gigawatt heeft gekozen is denk ik zo gedaan omdat ze nu makkelijk kunnen doorkoppelen met dikke koperen strippen, zie de interne opbouwfoto's op internet.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 12 feb 2017, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.