Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
Extreem gewichtige klasse A
Terwijl ik wacht op het frontpaneel voor de Ncore versterker en nog lang niet alle onderdelen voor mijn actieve luidspreker beschikbaar zijn, maar weer eens al lang op de plank liggend project afgestoft.
Het ontwerp komt uit de Audio-special van 2006 en is hier al vaker ter sprake geweest: de ExtremA van Sander Sassen en Bruno Putzeys.
De grootste uitdaging zit hem nog in het huisvesten van dit monster. Daar zit ik al tijden tegenaan te hikken. Maar nu alle componenten op hun plaats zitten en er geen verdere uitvluchten meer mogelijk zijn moet het er nu maar eens van komen. Het worden geen monoblokken maar alles komt in 1 kast. En dat wordt een extreem gewichtige zaak. Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Maar eerst maar eens gaatjes boren en een proefopstelling maken om te zien of alles werkt. Dan kan ik meteen beoordelen of de behuizing die mij voor ogen staat ook gaat lukken. Het wordt geen kant en klare kast uit het rek maar een echte zelfbouw.
Co
Het ontwerp komt uit de Audio-special van 2006 en is hier al vaker ter sprake geweest: de ExtremA van Sander Sassen en Bruno Putzeys.
De grootste uitdaging zit hem nog in het huisvesten van dit monster. Daar zit ik al tijden tegenaan te hikken. Maar nu alle componenten op hun plaats zitten en er geen verdere uitvluchten meer mogelijk zijn moet het er nu maar eens van komen. Het worden geen monoblokken maar alles komt in 1 kast. En dat wordt een extreem gewichtige zaak. Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Maar eerst maar eens gaatjes boren en een proefopstelling maken om te zien of alles werkt. Dan kan ik meteen beoordelen of de behuizing die mij voor ogen staat ook gaat lukken. Het wordt geen kant en klare kast uit het rek maar een echte zelfbouw.
Co
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
leuk, Co gaat weer bouwen 
maar nu hoorde ik zaterdag dat er hoofdtelefoonversterkers zijn die zwaarder zijn
maar nu hoorde ik zaterdag dat er hoofdtelefoonversterkers zijn die zwaarder zijn
Re: Extreem gewichtige klasse A
Alleen die van Scanspeakman is blijkbaar af. En jij was al behoorlijk ver op weg. Ik dacht eerlijk gezegd dat je hem stiekum had afgemaakt en er elke dag warmpjes bij zat onder het genot van een heerlijk stukje muziek. Heb je de ExtremA al werkend gehad?Zweitse schreef:Ik zal die van mij binnenkort ook eens afstoffen.
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zo te zien wordt 't colossaalcve schreef:Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Het wordt geen kant en klare kast uit het rek maar een echte zelfbouw.
Co
Anne
Re: Extreem gewichtige klasse A
Nee, nog niet, ik moet de kasten nog afmaken en dan kan ik alles monteren. Ik hoop eigenlijk dit jaar een werkende versterker te hebbencve schreef:Alleen die van Scanspeakman is blijkbaar af. En jij was al behoorlijk ver op weg. Ik dacht eerlijk gezegd dat je hem stiekum had afgemaakt en er elke dag warmpjes bij zat onder het genot van een heerlijk stukje muziek. Heb je de ExtremA al werkend gehad?Zweitse schreef:Ik zal die van mij binnenkort ook eens afstoffen.
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
De winters schijnen weer strenger te worden 
Co heeft zo te zien alles al in elkaar. Hoeft alleen nog bedraad te worden.
Co heeft zo te zien alles al in elkaar. Hoeft alleen nog bedraad te worden.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik heb nog geen wappers of evor04.Pjotr schreef:De winters schijnen weer strenger te worden
Co heeft zo te zien alles al in elkaar. Hoeft alleen nog bedraad te worden.
Co
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Extreem gewichtige klasse A
cve schreef:Ik heb nog geen wappers of evor04.![]()
Co
Dat moest ik even opzoeken... mooi disco schermpje...
https://eltim.eu/index.php?item=multifu ... 76&lang=NL
Re: Extreem gewichtige klasse A
Een plaatje van de Evor04 dan maar, dan weet iedereen waar het over gaat.
DisCo
DisCo
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dat word zeker een forse versterker, Co.
Jou kennende ga je vast er iets moois van maken.
Jou kennende ga je vast er iets moois van maken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Mocht iemand interesse hebben, heb nog een Evor04 liggen voor de verkoop. Keer aangesloten om te proberen, verder nooit wat mee gedaan.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Gaat een hele mooie worden, maar zo zwaar dat hem waarschijnlijk nooit op een luisterdag gaan zien.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Filmpje is natuurlijk leuker:
Mja, of je daar nou 30 kg klasse-A voor mee moet zeulen?
Deze is ook wel aardig:
Met op het einde een paar geweldige hints voor muziek op de komende Breda ZBA luiterdag. Weer eens wat anders dan die glijjazz
Mja, of je daar nou 30 kg klasse-A voor mee moet zeulen?
Deze is ook wel aardig:
Met op het einde een paar geweldige hints voor muziek op de komende Breda ZBA luiterdag. Weer eens wat anders dan die glijjazz
Re: Extreem gewichtige klasse A
Daar kun je je nog wel eens in gaan vergissen.gervenja schreef:mmm, beetje jammer.
Gaat een hele mooie worden, maar zo zwaar dat hem waarschijnlijk nooit op een luisterdag gaan zien.
Co
Re: Extreem gewichtige klasse A
Het schijnt dat George al in training is...cve schreef:Daar kun je je nog wel eens in gaan vergissen.gervenja schreef:mmm, beetje jammer.
Gaat een hele mooie worden, maar zo zwaar dat hem waarschijnlijk nooit op een luisterdag gaan zien.![]()
Co
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Extreem gewichtige klasse A
Om ze niet naar een luisterdag te sjouwen.ray5150 schreef:Waarom er niet monoblokken van gebouwd ?
Re: Extreem gewichtige klasse A
Sssssssssssssssssssssst...AatV schreef:Het schijnt dat George al in training is...![]()
groet,
Aat
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dit soorten projecten kan ik natuurlijk alleen maar waarderen 
Re: Extreem gewichtige klasse A
Is er eigenlijk ooit eerder een Extrema afgekomen Sander?SSassen schreef:Dit soorten projecten kan ik natuurlijk alleen maar waarderen
