Mosfet versterker met 2sk1529 2sj200
Moderator: Beheerdersteam
Mosfet versterker met 2sk1529 2sj200
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar tip's en of links schema die mij verder kunnen helpen met m'n eerste zelfbouw project twee een mono eind versterkers .
Schema's, pcb, enz...
Wat ik al heb 2x3 gepaarde 2sk1529 sj200 kasten trafo's en elco's
BVD Lex
Ik ben opzoek naar tip's en of links schema die mij verder kunnen helpen met m'n eerste zelfbouw project twee een mono eind versterkers .
Schema's, pcb, enz...
Wat ik al heb 2x3 gepaarde 2sk1529 sj200 kasten trafo's en elco's
BVD Lex
Re: Mosfet versterker met 2sk1529 2sj200
Welkom bij deze, Lex.
Een tikje eigenaardige volgorde, normaal gesproken begin je met een idee en een schema, en ga je daar de benodigde materialen bij zoeken.
Ik denk dat een mogelijkheid zou kunnen zijn de Elektuur Crescendo Millenium Edition :
http://raylectronics.nl/pdfs/Crescendo_ ... ium_en.pdf (site is niet van mij, puur toeval)
(alhoewel ik zie dat de Mosfet's iets andere types zijn, is waarschijnlijk ook wel weer een mouw aan te passen)
Een beetje Googelen met de 2SK en 2SJ typenummers levert ook aardig wat schema's op.
Heb je de mogelijkheid om zelf PCB's te maken ?
Een tikje eigenaardige volgorde, normaal gesproken begin je met een idee en een schema, en ga je daar de benodigde materialen bij zoeken.
Ik denk dat een mogelijkheid zou kunnen zijn de Elektuur Crescendo Millenium Edition :
http://raylectronics.nl/pdfs/Crescendo_ ... ium_en.pdf (site is niet van mij, puur toeval)
(alhoewel ik zie dat de Mosfet's iets andere types zijn, is waarschijnlijk ook wel weer een mouw aan te passen)
Een beetje Googelen met de 2SK en 2SJ typenummers levert ook aardig wat schema's op.
Heb je de mogelijkheid om zelf PCB's te maken ?
Hallo Ray,
Allereerst bedankt voor de tip.
Ik moet eerlijk toe geven dat dit Ee behoorlijke impulsieve actie is.
Ik heb ook al wel wat schema's gevonden en ook de pcb die daar bij horen, met een maar dat het met de mosfets zijn die jij nu noemt en ik niet genoeg verstand heb om het schema dan aan toepassen en of dat uberhoud ook kan straffeloos
Allereerst bedankt voor de tip.
Ik moet eerlijk toe geven dat dit Ee behoorlijke impulsieve actie is.
Ik heb ook al wel wat schema's gevonden en ook de pcb die daar bij horen, met een maar dat het met de mosfets zijn die jij nu noemt en ik niet genoeg verstand heb om het schema dan aan toepassen en of dat uberhoud ook kan straffeloos
Mmm, wat ik in de datasheets lees is dat bij de 30 en de 201 de maximale stroom en spanning een tikje hoger is.
Weet je wat, we gooien een visje uit voor AhBuis, die is dol op elektronica puzzels.
Zeg het maar, Anne, kun je die dingen er zo in klussen, of moet er het een en ander worden aangepast ?
Weet je wat, we gooien een visje uit voor AhBuis, die is dol op elektronica puzzels.
Zeg het maar, Anne, kun je die dingen er zo in klussen, of moet er het een en ander worden aangepast ?
Zo wat top zeg geweldig bedankt alvast voor de genomen moeite.
Beetje laat op de avond, dadelijk komen ze me eronder stoppenLexie13 schreef:Zo wat top zeg geweldig bedankt alvast voor de genomen moeite.
Als, met Henkjan en Shadow in de buurt,morgen de vissen nog niet weg zijn tenmiste
Anne
Die transistoren zijn bijna 't zelfde, ietsje zwakker.Voor de miniCresendo maakt dat niks uit.
Met de grotere versie zou ik liefst niet tot die 70...75volt voeding gaan, 65volt is mooi genoeg.
Niet wegens die spanning zelf maar de daaruit mogelijke stroom en er zit geen begrenzing in de versterker (behalve, nogal zware, zekeringen).
Anne
Met de grotere versie zou ik liefst niet tot die 70...75volt voeding gaan, 65volt is mooi genoeg.
Niet wegens die spanning zelf maar de daaruit mogelijke stroom en er zit geen begrenzing in de versterker (behalve, nogal zware, zekeringen).
Anne
Lex, wat voor trafo's heb je in huis ?
(De specificaties daarvan dus.)
(De specificaties daarvan dus.)
Hoi Ray,
De trafo's zijn welco 750va 2x40vac 6,25adc
Ik heb ook nog een paar 330va 2x21vac
Geweldig bedankt voor de genomen tijd en energie!
Als ik het dus goed begrijp kan ik dus gewoon de mijne inknutsulen zo lang ik maar de 65volt aan houd.
Zou dit eventueel ook kunnen gelden bij andere schema's met deze mosfets?
Met vriendelijke groet
Lex
Als ik het dus goed begrijp kan ik dus gewoon de mijne inknutsulen zo lang ik maar de 65volt aan houd.
Met vriendelijke groet
Lex
Met 2x40volt~ moet 't wel kunnen en 750va ruim voor twee. ( wat is 6,25 adcLexie13 schreef:Hoi Ray,
Met vriendelijke groet
Lex
Van die 65volt blijft er maar goed 40volt over voor de uitgang bij de Crescendo, gaat heel onvoordelig om met de voeding.
Andere versterkers doen 't soms beter, er zijn er zelfs met een verhoogde spanning voor de aandrijving van de eindtorren, komt bijna de hele voedingsspanning op de uitgang.
Om dan niet teveel stroom te krijgen moet de voeding dan lager.Hangt dus helemaal af van het ontwerp of bepaalde transistors geschikt zijn.
Anne