Peter, ik zou nog eens een lading printjes laten bakkenPjotr schreef:Da's toch weer leuk te lezen Hans. Waren er al zoveel CA af en demonstrabel? Naast al die van Knuis dan
6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Dre had er 2 mee, dus 2 ruimtes in gebruik, kon al lukken.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Moet daar wel emplooi voor zijn. Er zijn er tot nu meer dan 150 gebakken, die heb ik nog niet allemaal af gezienShadow schreef:Peter, ik zou nog eens een lading printjes laten bakkenPjotr schreef:Da's toch weer leuk te lezen Hans. Waren er al zoveel CA af en demonstrabel? Naast al die van Knuis dan
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Gaat volgens mij niet helemaal goed met me.ds23man schreef:Kijk nou maar eens goed hoe Peter zit te kijken.
Barry, weer bedankt voor de goede organisatie. Jammer dat je woord klok nog niet aanwezig was.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
En waar zijn de bloemkolen gebleven?
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Goed, heb er 4, binnenkort componenten bestellen.Pjotr schreef:Moet daar wel emplooi voor zijn. Er zijn er tot nu meer dan 150 gebakken, die heb ik nog niet allemaal af gezienShadow schreef:Peter, ik zou nog eens een lading printjes laten bakkenPjotr schreef:Da's toch weer leuk te lezen Hans. Waren er al zoveel CA af en demonstrabel? Naast al die van Knuis danTerzijde, hoe is het nu met jouw overname deal afgelopen?
Die heeft m'n maat uit Gouda gekocht die er ook was...had zich op mijn advies aangemeld om es wat te bouwen, koopt ie iets wat af issander1238 schreef:En waar zijn de bloemkolen gebleven?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Het was weer een zeer geslaagde luisterdag
Barry wederom hartelijk bedankt, op naar 2018.
en van de andere kant gezienmet de rest van de compleet analoge keten: luchtpompje, 2 stuks Thorens, Pearl2 en PD, CA amp, Thommessen sub ampShadow schreef:Ga voor Goud met ondersteuning in het laag![]()
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
En Hans aan het scratchen 
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
IddShadow schreef:En Hans aan het scratchen
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Is niet Hans maar Dan die zijn nieuwe aanwinst, een Thorens TD125, in de gaten wil houden. Het was zeker een gezellige dag met een flinke opkomst uit alle windstreken. Prima geregeld weer Barry! TOP
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Nee Hans ging even een stekker uittrekken 
-
Dutchwally
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 13:52
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Hartstikke bedankt voor een indrukwekkend dagje. En iets wat af is. Haha. Ik ga er zeker nog mee aan de slag. Veels moois gezien veel stof voor inspiratie 
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ondanks ik een beetje verkouden en down was een leuke middag gehad.
Het blijft altijd leuk om bekende gezichten tegen te komen, nieuwe ook.
Dit jaar wat minder ''boxen'' als andere jaren maar wat er stond was zeker niet slecht, en uiteraard is dat een persoonlijke mening volgens mijn maatstaven die niet altijd conform de rest is
Versterkers en andere apparatuur altijd mooi om te zien wat men zoals kan bouwen maar daar ligt mijn interesse stukken lager in vandaar ik er nagenoeg niets daarover te melden heb.
Welke speaker eruit sprong, dat weet de bouwer, niet alleen kwa klank vond ik dat een fijne goed klinkende speaker ook nabouwen is zeer goed mogelijk.
Ik moet wel zeggen dat veel andere speakers ik heb gehoord met ''muziek'' die mij minder aanstond en daardoor ''keuze'' beïnvloed word , maar dat zal wel een eeuwig probleem blijven.
Niet dat er een winnaar moet zijn maar altijd leuk voor die genen om te vernemen dat iemand zijn speaker zeer de moeite waard vond.
Als de bouwers van de andere speakers maar zijn eigen speaker de mooiste klinkende vind (thuis), akoestiek speelt zeer zeker mee.
Ook nog even binnen pret gehad bij een kleine rook onderbreking waarbij ik enkele auto's afstruinde, mij viel het op hoe groter de auto hoe dichter de bestuurders stoel bij het stuur stond
Een leuke dag.
Het blijft altijd leuk om bekende gezichten tegen te komen, nieuwe ook.
Dit jaar wat minder ''boxen'' als andere jaren maar wat er stond was zeker niet slecht, en uiteraard is dat een persoonlijke mening volgens mijn maatstaven die niet altijd conform de rest is
Versterkers en andere apparatuur altijd mooi om te zien wat men zoals kan bouwen maar daar ligt mijn interesse stukken lager in vandaar ik er nagenoeg niets daarover te melden heb.
Welke speaker eruit sprong, dat weet de bouwer, niet alleen kwa klank vond ik dat een fijne goed klinkende speaker ook nabouwen is zeer goed mogelijk.
Ik moet wel zeggen dat veel andere speakers ik heb gehoord met ''muziek'' die mij minder aanstond en daardoor ''keuze'' beïnvloed word , maar dat zal wel een eeuwig probleem blijven.
Niet dat er een winnaar moet zijn maar altijd leuk voor die genen om te vernemen dat iemand zijn speaker zeer de moeite waard vond.
Als de bouwers van de andere speakers maar zijn eigen speaker de mooiste klinkende vind (thuis), akoestiek speelt zeer zeker mee.
Ook nog even binnen pret gehad bij een kleine rook onderbreking waarbij ik enkele auto's afstruinde, mij viel het op hoe groter de auto hoe dichter de bestuurders stoel bij het stuur stond
Een leuke dag.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Beste mensen,
Het was ook wat mij betreft weer een geslaagde luisterdag gisteren, met een goede opkomst aan mensen en spullen. Veel mooie dingen gehoord en gezien, als ik dan een highlightje mag noemen, Danse Macabre op de Wave speakers van dre, erg goed, daar valt toch wel alles op de plek.
Graag wil ik nog een paar mensen bedanken, Robert-Jan en Michiel voor het vroeg aanwezig zijn en helpen sjouwen en slepen met tafels en stoelen, de dames van de kassa, en Joop de beheerder die er ook op z'n vrije zaterdag is.
En natuurlijk alle deelnemers voor het meebrengen en slepen van alles spullen, zonder dat geen luisterdag
Het is ook altijd bijzonder welke afstanden mensen rijden voor een dag als dit, Den Helder tot Vlissingen tot Leopoldsburg (B).
Nog even aan het nagenieten hier, ik hoop dat ik jullie ook in 2018 mag verwelkomen op de 7e Luisterdag in Hengelo! Heb foto's gemaakt, komen eraan, in willekeurige volgorde
Mvg, Barry
Het was ook wat mij betreft weer een geslaagde luisterdag gisteren, met een goede opkomst aan mensen en spullen. Veel mooie dingen gehoord en gezien, als ik dan een highlightje mag noemen, Danse Macabre op de Wave speakers van dre, erg goed, daar valt toch wel alles op de plek.
Graag wil ik nog een paar mensen bedanken, Robert-Jan en Michiel voor het vroeg aanwezig zijn en helpen sjouwen en slepen met tafels en stoelen, de dames van de kassa, en Joop de beheerder die er ook op z'n vrije zaterdag is.
En natuurlijk alle deelnemers voor het meebrengen en slepen van alles spullen, zonder dat geen luisterdag
Nog even aan het nagenieten hier, ik hoop dat ik jullie ook in 2018 mag verwelkomen op de 7e Luisterdag in Hengelo! Heb foto's gemaakt, komen eraan, in willekeurige volgorde
Mvg, Barry
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Leuke foto's 
Barry, bedankt voor de goede organisatie, ik heb genoten van de vele zelfbouwcreaties.
Een tijdje geluisterd bij de phono preamp vergelijk met 'the copper project'' als speakers. Klonk serieus goed, met kleine verschillen tussen de preamps, maar allemaal op hoog niveau.
De electrostaten waren ook indrukwekkend. Naar mijn mening stonden ze wat te hard te spelen, op het randje van vervorming. Maar ze speelden wel serieus muziek. Helaas kleurde de ruimte wel (totaal geen demping) waardoor naar mijn mening het mid-laag wat te veel aangezet werd. Ik kon er wel door heen luisteren en kan me voorstellen dat ze serieus goed klinken in een woonkamer met meubels/gordijnen etc.
Verder nog een tijdje bij AudioCreative staan praten over de speakers die er stonden. Zeer hoog rendement door de hoornconstructie voor mid en hoog en de 15 inch woofer in het laag. Erg leuk dat ze het multiplex onafgewerkt hebben gelaten zodat de constructie goed te zien is. Het heeft mij in ieder geval inspiratie gegeven voor een volgend luidspreker project, misschien voor volgend jaar
Barry, bedankt voor de goede organisatie, ik heb genoten van de vele zelfbouwcreaties.
Een tijdje geluisterd bij de phono preamp vergelijk met 'the copper project'' als speakers. Klonk serieus goed, met kleine verschillen tussen de preamps, maar allemaal op hoog niveau.
De electrostaten waren ook indrukwekkend. Naar mijn mening stonden ze wat te hard te spelen, op het randje van vervorming. Maar ze speelden wel serieus muziek. Helaas kleurde de ruimte wel (totaal geen demping) waardoor naar mijn mening het mid-laag wat te veel aangezet werd. Ik kon er wel door heen luisteren en kan me voorstellen dat ze serieus goed klinken in een woonkamer met meubels/gordijnen etc.
Verder nog een tijdje bij AudioCreative staan praten over de speakers die er stonden. Zeer hoog rendement door de hoornconstructie voor mid en hoog en de 15 inch woofer in het laag. Erg leuk dat ze het multiplex onafgewerkt hebben gelaten zodat de constructie goed te zien is. Het heeft mij in ieder geval inspiratie gegeven voor een volgend luidspreker project, misschien voor volgend jaar
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Barry bedankt voor het organiseren en verder iedereen die er was bedankt voor de gezelligheid en het laten zien en horen van alle meegenomen apparatuur.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Barry bedankt! en ook alle deelnemers die spullen meebrachten!
Het was het ritje vanuit midden-limbabwe zeker waard.
Ik heb niet alles gehoord/gezien. Hier mijn indrukken van de dingen die zijn blijven hangen.
Ik liep als eerst bij de mannen van Audio-Creative binnen maar er stond muziek op die mij niet kon bekoren en ik vond het ook niet klinken maar dat kan door de muziek zijn gekomen. Aan het einde van de dag ben ik nog even binnen gelopen, iemand zette nog snel een plaat op voordat ze gingen opruimen en dat was een zangeres die ik niet kon thuis brengen maar denkelijk in de hoek van Ella/Dinah/Etta en dat kwam heel prettig uit de speakers. Heel anders dan een paar uur eerder.
Vervolgens de open baffle met die 15"ers en breedbander. Voor mijn smaak had het in totaliteit iets warmer mogen klinken en ik vraag mij af of dat wellicht door de hoge tonen weergave kwam, had zo het idee dat ik naar een speaker + tweeter luisterde.
In de kamer ernaast speelde een Thorens met tangentiële arm en een compacte tweeweg, maar ik twijfel nu of het een monitor of vloerstaander was. Staat mij wel bij dat deze speaker goed klonk (=mijn smaak aansluit?). Keek wel even met enig ontzag naar welke uitslag het woofertje maakte door de rumble die uit de groef van de LP kwam. Ik zou hier zelf snel naar een subsonic filter grijpen.
De speakers van rnacoustics kunnen mij zeer bekoren en ik kan er kort over zijn: zet ze maar hier bij mij thuis neer. Nu zal de OTL versterkers zeker ook zijn steentje bijdragen aan het geheel
Ben zelf wat langer bij de ESL's blijven hangen omdat het ook deels de aanleiding was om naar Hengelo te komen. 30 jaar geleden was ik in de markt voor (fabrieks)speakers en heb destijds veel zaken bezocht om van alles te beluisteren en zo ook destijds ESL's gehoord (o.a. Martin Logan, AudioStatic). Dat is mij altijd bijgebleven. Ondanks de forse panelen klonken de ESL's niet "larger-than-life" maar komt alles op oorhoogte als bij een puntbron binnen. Het geheel klonk ook zeer uitgewogen al zou ik zelf voor de kelder octaven toch nog een subje laten meelopen. Deze ESL's hebben ook een ruime sweet-spot zonder dat het hoog gelijk afvalt. Volgens de bouwer komt dat door de draadstatoren daar waar ML geperforeerde plaat gebuikt. ESL's, in het algemeen, excelleren wat mij betreft vooral in het weergeven van transients, zo ook deze panelen. Wat mij wel opviel was dat, afgezien van de links/rechts verwisseling, toen Amused to Death voorbij kwam, dat het blaffende hondje in de openings track uit het paneel kwam. Thuis en ook elders hoor ik dat hondje veel meer van buiten de speaker: van naast je tot achter je.
Daarna nog enkele speakers wat korter beluisterd en dat kon mij allemaal oo wel bekoren, ik noem the copper project die ARK_deurne meegenomen had, de wave's van Dre en de monitoren van Speakerland.
Een ding moet ik wel kwijt
er werd voor mijn smaak wel veel tingel-tangel-neuzel-jazz-lounge gedraaid. kuch.
Huib
Het was het ritje vanuit midden-limbabwe zeker waard.
Ik heb niet alles gehoord/gezien. Hier mijn indrukken van de dingen die zijn blijven hangen.
Ik liep als eerst bij de mannen van Audio-Creative binnen maar er stond muziek op die mij niet kon bekoren en ik vond het ook niet klinken maar dat kan door de muziek zijn gekomen. Aan het einde van de dag ben ik nog even binnen gelopen, iemand zette nog snel een plaat op voordat ze gingen opruimen en dat was een zangeres die ik niet kon thuis brengen maar denkelijk in de hoek van Ella/Dinah/Etta en dat kwam heel prettig uit de speakers. Heel anders dan een paar uur eerder.
Vervolgens de open baffle met die 15"ers en breedbander. Voor mijn smaak had het in totaliteit iets warmer mogen klinken en ik vraag mij af of dat wellicht door de hoge tonen weergave kwam, had zo het idee dat ik naar een speaker + tweeter luisterde.
In de kamer ernaast speelde een Thorens met tangentiële arm en een compacte tweeweg, maar ik twijfel nu of het een monitor of vloerstaander was. Staat mij wel bij dat deze speaker goed klonk (=mijn smaak aansluit?). Keek wel even met enig ontzag naar welke uitslag het woofertje maakte door de rumble die uit de groef van de LP kwam. Ik zou hier zelf snel naar een subsonic filter grijpen.
De speakers van rnacoustics kunnen mij zeer bekoren en ik kan er kort over zijn: zet ze maar hier bij mij thuis neer. Nu zal de OTL versterkers zeker ook zijn steentje bijdragen aan het geheel
Ben zelf wat langer bij de ESL's blijven hangen omdat het ook deels de aanleiding was om naar Hengelo te komen. 30 jaar geleden was ik in de markt voor (fabrieks)speakers en heb destijds veel zaken bezocht om van alles te beluisteren en zo ook destijds ESL's gehoord (o.a. Martin Logan, AudioStatic). Dat is mij altijd bijgebleven. Ondanks de forse panelen klonken de ESL's niet "larger-than-life" maar komt alles op oorhoogte als bij een puntbron binnen. Het geheel klonk ook zeer uitgewogen al zou ik zelf voor de kelder octaven toch nog een subje laten meelopen. Deze ESL's hebben ook een ruime sweet-spot zonder dat het hoog gelijk afvalt. Volgens de bouwer komt dat door de draadstatoren daar waar ML geperforeerde plaat gebuikt. ESL's, in het algemeen, excelleren wat mij betreft vooral in het weergeven van transients, zo ook deze panelen. Wat mij wel opviel was dat, afgezien van de links/rechts verwisseling, toen Amused to Death voorbij kwam, dat het blaffende hondje in de openings track uit het paneel kwam. Thuis en ook elders hoor ik dat hondje veel meer van buiten de speaker: van naast je tot achter je.
Daarna nog enkele speakers wat korter beluisterd en dat kon mij allemaal oo wel bekoren, ik noem the copper project die ARK_deurne meegenomen had, de wave's van Dre en de monitoren van Speakerland.
Een ding moet ik wel kwijt
Huib
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Niet langs mijn Volvo gelopen zeker?bas focal m180 schreef:Ook nog even binnen pret gehad bij een kleine rook onderbreking waarbij ik enkele auto's afstruinde, mij viel het op hoe groter de auto hoe dichter de bestuurders stoel bij het stuur stond
Een leuke dag.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn! Daarom een vraagje van deze nieuweling, welke speakers zijn dit? http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Jij zit toch op de achterbank?Shadow schreef:Niet langs mijn Volvo gelopen zeker?bas focal m180 schreef:Ook nog even binnen pret gehad bij een kleine rook onderbreking waarbij ik enkele auto's afstruinde, mij viel het op hoe groter de auto hoe dichter de bestuurders stoel bij het stuur stond
Een leuke dag.
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Ik ken Joram van de basisschool, hij was in groep 6 al groter dan de meester!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2017
Dit is een Audax systeem met al wat oudere Philips drivers. Ik weet niet welke, speakers zijn eigendom van Hans, niet aktief op dit forum. Kan je met hem in contact brengen als je het wilt weten.VintageHarry schreef:Jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn! Daarom een vraagje van deze nieuweling, welke speakers zijn dit? http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
