Ik ben Rolf

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
RolfvanOlst

Ik ben Rolf

Bericht door RolfvanOlst »

beste forumleden,
Na al een tijd mee te lezen met het forum is het toch wel tijd om me even voor te stellen. Ik ben Rolf woon in Amersfoort en ben 59 jaar. Al vanaf mijn jongensjaren geïnteresseerd in techniek. Als tiener een electronicabouwdoos van Philips gehad en daarna was ik verkocht. Diverse bouwpakketten van versterkers en tuners (Philips en Elektuur) in elkaar gezet met daarbij natuurlijk ook verschillende luidsprekers; platenspelers Garrard om te beginnen en daarna een Thorens die ik nog steeds bezit. Na mijn studie elektrotechniek kwam de klad erin en heb ik tot een aantal jaren geleden niets meer gebouwd maar wel af en toe iets gekocht want van muziek moet je kunnen blijven genieten.

Het eerste bouwsel na jaren was een subwoofer uit Hobby Hifi als aanvulling op twee kleine Mordaunt-Short luidsprekers. Deze begon de laatste tijd toch ook verkeerde geluiden (zowel mechanische brom van transformator als andere brom is hoorbaar aanwezig) te produceren. Na een vraag van vriend van dochter (basgitarist in heftig muziekbandje) om voor hem een nieuwe luidsprekerkast te bouwen (ik hou wel van hout en het bewerken daarvan en ben bezig met het opstarten van een tweede carrière als meubelmaker) ging het weer kriebelen.

Ben nu wat aan het spelen met een minidsp, meetmicrofoon, externe geluidskaart en REW om wat zicht te krijgen op de akoestiek in mijn kamer en om de subwoofer en satellieten beter op elkaar af te stemmen. Naast de brom in mijn subwoofer is nu ook mijn versterker (een oude NAD 3020B) aan het kwakkelen en is toe aan een renovatie. De renovatie stel ik nog even uit maar heb wel vast wat spullen (LM3886 versterkers) besteld in China die ik wil gaan gebruiken voor zowel subwoofer als mijn andere luidsprekers. Enthousiaste verhalen op dit forum en op de site van Audio-Creative zijn daarvan de oorzaak. Verder vind ik het gewoon leuk om weer eens wat in elkaar te solderen. Als dit alles naar behoren functioneert ga ik zeker weer eens beginnen met het maken van luidsprekers.

Verder hoop ik komende zaterdag in Hengelo te zijn en me daar verder door jullie te laten inspireren.

Groet Rolf van Olst
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Ik ben Rolf

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Rolf, en tot zaterdag!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Ik ben Rolf

Bericht door Henkjan »