Hulp gevraagd!! zelfbouw versterker met Hypex-modules
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd!! zelfbouw versterker met Hypex-modules
Ik had allang al dat printspoor doorgekrast 
Yeszzzds23man schreef:Gaan we hier nou moeilijk doen om moeilijk te doen?![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Mooi, dan heb ik hier nog wel een stapeltje van liggen:hsmeets schreef:Yeszzzds23man schreef:Gaan we hier nou moeilijk doen om moeilijk te doen?![]()
![]()
Totale overkill, je hebt alleen maar K1 nodig ( relais).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
tuurlijk, hobby-ende nerds zijn we, en dat willen we wetends23man schreef:Gaan we hier nou moeilijk doen om moeilijk te doen?![]()
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Heb sinds enige tijd een RPI in mijn Senseo zitten........Henkjan schreef:tuurlijk, hobby-ende nerds zijn we, en dat willen we wetends23man schreef:Gaan we hier nou moeilijk doen om moeilijk te doen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind dit nou niet overdreven ingewikkeld in elkaar zitten...ds23man schreef:Gaan we hier nou moeilijk doen om moeilijk te doen?![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zit allemaal op mijn printje.........ray5150 schreef:Ik vind dit nou niet overdreven ingewikkeld in elkaar zitten...ds23man schreef:Gaan we hier nou moeilijk doen om moeilijk te doen?![]()
![]()
2017-01-30.png
Waar heb je dan die 6 faston's verstopt ? 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat moet je daar mee dan?ray5150 schreef:Waar heb je dan die 6 faston's verstopt ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat is er mis met meerdere kabeltjes vanaf de netentree? Overigens zou ik die van de aarde afhalen vanwege het feit dat deze amp voorzien is van ongebalanceerde ingangen.
Kan 't weer niet laten
,weg met dat relais !
Mechaniek, niks als last
Anne
Mechaniek, niks als last
Anne
Ik ben ook wat aan het tekenen geweest...
Maar Anne , waarom doe je de moeite om een trafo uit te zoeken, als er al 1 voorhanden is ?
Maar Anne , waarom doe je de moeite om een trafo uit te zoeken, als er al 1 voorhanden is ?
Is meer om te zeggen "'t kan met een heel kleine", kreeg de indruk dat je een groter exemplaar gebruikt.En een stabilisatie bij een relais, wat overdadig, ook de SMPS is niet kieskeurig.ray5150 schreef:Maar Anne , waarom doe je de moeite om een trafo uit te zoeken, als er al 1 voorhanden is ?
Anne
Dat hinkt op 2 gedachten, aan de ene kant de (relatieve) zekerheid dat die ingang van de SMPS nooit meer dan 5 Volt krijgt, en aan de andere kant zijn die dingen dusdanig goedkoop en goed verkrijgbaar tegenwoordig dat je die er bijna automatisch inklust als je een vaste en stabiele spanning nodig hebt.
De transformator is inderdaad een tikje groter dan die jij aangeeft, (2.3 VA) desondanks is het nog een heel beschaafd en klein dingetje.
Vergeet die dat die ook nog de Tentlabs module moet voeden, alhoewel ik niet verwacht dat die meer stroom trekt dan enkele tientallen mA.
De transformator is inderdaad een tikje groter dan die jij aangeeft, (2.3 VA) desondanks is het nog een heel beschaafd en klein dingetje.
Vergeet die dat die ook nog de Tentlabs module moet voeden, alhoewel ik niet verwacht dat die meer stroom trekt dan enkele tientallen mA.
Het is niet die 5volt maar max.30mA wat van belang is.Hogere spanning ok als er voldoende weerstand mee in serie zit (of met een stroombron).ray5150 schreef:de (relatieve) zekerheid dat die ingang van de SMPS nooit meer dan 5 Volt krijgt,
Ja, als er meer aangehangen moetDe transformator is inderdaad een tikje groter dan die jij aangeeft, (2.3 VA) desondanks is het nog een heel beschaafd en klein dingetje.
Anne
En deze zit ook weer in elkaar, lekker compact gebleven zo.
(waarom weet ik eigenlijk ook niet, er is een zee van ruimte in die kast...zal onderhand een soort automatisme zijn om alles op een klein mogelijke oppervlakte te proppen..
)
(waarom weet ik eigenlijk ook niet, er is een zee van ruimte in die kast...zal onderhand een soort automatisme zijn om alles op een klein mogelijke oppervlakte te proppen..
Inmiddels is het printje in de kast ingebouwd, en getest. en het blijkt te werken zoals het zou moeten.
Nu is het zaak om de bekabeling definitief aan te sluiten en af te werken, dan kan hij terug naar een (hopelijk) blije eigenaar.
Nu is het zaak om de bekabeling definitief aan te sluiten en af te werken, dan kan hij terug naar een (hopelijk) blije eigenaar.