De basis is de CTA2.1, een initieel ontwerp van mtb, uitgegroeid tot een kwalitatieve buizenversterker met PP + UL en CFB tegenkoppeling. Deze samenstelling geeft de allerbeste geluidsweergave: een zuivere klank over het ganse spectrum, met mooie gedempte maar toch volle bassen en met nog meer dan voldoende vermogen voor de huiskamer, frequentieweergave: 20Hz - 40kHz @ +/- 1dB.
Verder heb ik me gefocust op zo min mogelijk bedrading door deze uitgangstrafo's (ELA-100) aan te passen voor printmontage en deze dan samen met de HS- en de gloei-voeding op de versterkerprint te monteren. Eventuele modificaties worden zo wel moeilijker maar deze aanpak heeft voor mij alles wat ik wens, baserend op mijn ervaring. De vraag van Michiel om universeel instelbare PP, PP+UL of PP+UL+CFB te voorzien is hier niet meer mogelijk vermits het al een huzarenstuk was om deze gecombineerde print te ontwikkelen tot een 1-layer PCB met aanvaardbaar aantal bruggen. Wie toch deze mogelijkheden wil uittesten kan terecht bij de printen van topic CTA2.1 daar is het universele wel voorzien. Verder opteerde Michiel ook om de gloei- en bias-spanning met een SMPS van de hoogspanning af te leiden maar ik heb toch voor de beproefde manier gekozen: een goedkope TDK voor de gloei en een nog goedkoper trafo'tje voor de bias.
Een baxandall toonregeling met buizen is in het ontwerp opgenomen, deze is al gebruikt en goedgekeurd in de EL84-versterker. Tevens is de APL (Audio Power Level) van mtb opnieuw aanwezig, die werkt uitstekend! De look tenslotte is dezelfde als bij de EL84 nl. Marshall-look
De typering van deze CTA, nl. 5.1 kan raar overkomen, maar de 5.0 is het set met aparte versterker- en voedingsprint en zonder UGT's op de print.
De schema's van de 5.1 versie: De printen: De donkere cirkels van 10mm waarnaar of -van een pijl verwijst, zijn gaten waardoor bedrading wordt gevoerd komende van onder de print.
Met een jumper kan de HS omgeschakeld worden tussen 280 of 300V. Compositie: Hieronder wou ik al mijn ontwerpfiles posten, daarin zitten ook een print voor de aparte versterker een een aparte voedingsprint voor wie daar de voorkeur aan geeft, maar ik krijg een zip van 14Mb niet gepost