Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Moderator: Beheerdersteam
Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Ik ben bezig met het maken van een sub. Ik ben nu aan het lakken en zit met het volgende. Ook ik heb last van stofjes in de lak en daar wil ik vanaf. Polijsten zou kunnen, maar ik wil geen hoogglans afwerking. 'Gewoon' glans vind ik voor mijn sub mooier, het hoeft niet te spiegelen. Ik heb al flink gezocht, maar kom toch steeds uit bij oplopend schuren naar korrel 2000 en machinaal polijsten. Zijn er ook alternatieven? Bestaat er iets tussen niets doen met de laatste laag lak en hoogglans polijsten? Bijvoorbeeld nat schuren met korrel 1000 en dan handmatig polijsten? Ik kan dit natuurlijk gewoon uitproberen (ga ik ook doen), maar ben benieuwd naar jullie ervaring.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Vooropgesteld dat het over een paar stofjes gaat en dat je niet een halve kattenvacht of een grindpad in je lak hebt zitten, dan kun je zonder te schuren die er vaak al uitpoetsen met een goed poetsmiddel voor autolak. Als de rest van het zijdeglans lakwerk er goed uitziet is schuren niet echt nodig.
Gewoon proberen. Als het niet voldoende blijkt, dan kun je altijd nog schuren.
Gewoon proberen. Als het niet voldoende blijkt, dan kun je altijd nog schuren.
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Inderdaad een paar stofjes. Dat het niet helemaal glad is en vind ik niet erg. Ga ik in ieder geval poetsmiddel aanschaffen en proberen. Tips wat te gebruiken?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Meguiars Ultra Cut compound bijvoorbeeld,of Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner Step 1. Bij de reclameslogans staat wel "Ultra brite shine" en dergelijke, maar zijdeglans lak poets je echt niet gauw op tot hoogglans 
Commandant polish is weliswaar goedkoper, maar nr 4 is te grof en nr 5 is te fijn (heb ik me laten vertellen).
Commandant polish is weliswaar goedkoper, maar nr 4 is te grof en nr 5 is te fijn (heb ik me laten vertellen).
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Maar wel een paar weken wachten tussen het opbrengen van de laatste laklaag en het poetsen.
Die heeft de tijd nodig om goed uit te harden, anders richt je meer schade aan, dan dat je goed doet...
Die heeft de tijd nodig om goed uit te harden, anders richt je meer schade aan, dan dat je goed doet...
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
ga ik doen, ik heb tussen de lagen tot nu toe ook een week gewacht, dat was al een heel verschil met schuren met de dag wachten die ik normaal doe. Geduld is een schone zaak. Kan ik meteen even mee oefenen.
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
kneedbare gum die in de autobranche word gebruikt werkt als een tierelier. wel spierballenwerk!
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Wat is dat en waar werkt het voorWoutertje schreef:kneedbare gum die in de autobranche word gebruikt werkt als een tierelier.
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
Als je met die gum letterlijk over de stofjes gaat gummen worden deze glad en je kan ze 9vd10 keer niet meer voelen en zien.
http://www.autoschadeshop.nl/index.php/ ... -clean-gum
Deze bijv.
http://www.autoschadeshop.nl/index.php/ ... -clean-gum
Deze bijv.
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
https://www.youtube.com/watch?v=seL6hbdef5U
Zeurg dat de pannenkoek niet op de grond valt
Maar .... grappig spul, ik heb alleen het idee dat het "gewoon" polijstmiddel is in iets vastere vorm. Correct me if I'm wrong
Zeurg dat de pannenkoek niet op de grond valt
Maar .... grappig spul, ik heb alleen het idee dat het "gewoon" polijstmiddel is in iets vastere vorm. Correct me if I'm wrong
Re: Stofjes in lak verwijderen zonder polijsten?
als je gaat polijsten versta ik dat je dat met de machine gaat doen, zelf aangebrachte lak die waarschijnlijk niet heel dik is zal je snel helemaal doen verdwijnen. met gummen heb je dat niet omdat het niet warm word van de behandeling. probeer het een keer en je gaat het zeker vaker gebruiken.
