Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Dynky »

of de NC122MP als je nog wat minder budget/plaats hebt, ik zou er iig graag wat mee bouwen, maar dat lijkt dus vooralsnog niet mogelijk.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door bas focal m180 »

Dus voorlopig even de centen in de zak houden en afwachten wat voor moois er beschikbaar komt.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Zweitse »

Of B&O Icepower modules nemen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Zweitse schreef:
Of B&O Icepower modules nemen.
Ah, we willen een Rolls Royce maar kopen een Trabant. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Dynky schreef:
of de NC122MP als je nog wat minder budget/plaats hebt, ik zou er iig graag wat mee bouwen, maar dat lijkt dus vooralsnog niet mogelijk.
Die zou wel eens in de vervanger van de AS2.100 op kunnen duiken.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
Zweitse schreef:
Of B&O Icepower modules nemen.
Ah, we willen een Rolls Royce maar kopen een Trabant. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Een Trabant is betrouwbaarder dan een Rolls :^o
Benzine erin, olie erin, uiteraard wel bij de benzine :mrgreen: en gaan met die banaan.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Dan »

Die icepower modules klinken niet zo goed as de NC' s Dat hoor je meteen....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door dre »

Welke series Icepower hebben jullie beluisterd?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

dre schreef:
Welke series Icepower hebben jullie beluisterd?
De blauwe. :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door dre »

ds23man schreef:
dre schreef:
Welke series Icepower hebben jullie beluisterd?
De blauwe. :lol:
Als je zo hard brult,weet je toch wel welke? 8-[
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

dre schreef:
ds23man schreef:
dre schreef:
Welke series Icepower hebben jullie beluisterd?
De blauwe. :lol:
Als je zo hard brult,weet je toch wel welke? 8-[
Laten we nou toch eerlijk zijn, wat heeft Icepower nog in de melk te brokkelen op klasse D gebied. Op de afgelopen Ise in Amsterdam liep de delegatie van hen met kwijl uit de monden en de staart tussen de benen de stand van Hypex af.......
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door dre »

ds23man schreef:
dre schreef:
ds23man schreef:
De blauwe. :lol:
Als je zo hard brult,weet je toch wel welke? 8-[
Laten we nou toch eerlijk zijn, wat heeft Icepower nog in de melk te brokkelen op klasse D gebied. Op de afgelopen Ise in Amsterdam liep de delegatie van hen met kwijl uit de monden en de staart tussen de benen de stand van Hypex af.......
Welke waren het?
Dat is alles wat ik wil weten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

dre schreef:
ds23man schreef:
dre schreef:
Als je zo hard brult,weet je toch wel welke? 8-[
Laten we nou toch eerlijk zijn, wat heeft Icepower nog in de melk te brokkelen op klasse D gebied. Op de afgelopen Ise in Amsterdam liep de delegatie van hen met kwijl uit de monden en de staart tussen de benen de stand van Hypex af.......
Welke waren het?
Dat is alles wat ik wil weten.
Qua spec's hoef ik ze niet eens te beluisteren Dre.......
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door FR_Aad »

Dus nog nooit gehoord ........
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

FR_Aad schreef:
Dus nog nooit gehoord ........
Jawel hoor, genoeg om te concluderen dat het toepassen van de terugkoppellus voor het uitgangsfilter niet werkt.........

Maar goed, even googelen op Icepower:

https://www.google.nl/#q=icepower

:lol:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Dan »

Geen idee. Ze zitten in Rotel versterkers. En die klinken wel goed, maar niet zooooo goed. Ook de Composiet versterker is, of beter gezegd, vind ik beter dan Rotel.
Het probleem met de NC's is dat je het gevoel hebt dat dit het eindpunt is. Want wát wil je nog verbeteren aan een Ncore? Ze klinken volledig open en zijn ongekleurd. Het laag is superstrak. Vervorming is absoluut afwezig of iig onhoorbaar. Je kan nog een beetje pielen met de buffers, maar dat is een kwestie van smaak. Of ja, je zou een paar fabrieksluidprekers wat liever of juist wat pittiger kunnen laten klinken.
Ook de luidsprekercombi's bepalen uiteindelijk hoe het klinkt maar we hebben nu de beryllium compressie drivers en die klinken zó smooth. De stemmen komen er zó mooi rond uit en nooit schreeuwerig. Zelfs de ergste vrouwenstemmen zijn nu echt te doen! Als je er daarentegen een paar B&W's aan hangt vallen de luidsprekers volledig door de mand. Dan hoor je dat de B&W de middentonen volledig absorberen. Er zit geen leven meer in....
Wat mij betreft is het Composiet of Ncore. Maar wie weet, misschien dat er nog ergens een andere versterker is die mij kan bekoren. Ik hoor het wel dan tijdens een luisterdag.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door dre »

ds23man schreef:
dre schreef:
ds23man schreef:
Laten we nou toch eerlijk zijn, wat heeft Icepower nog in de melk te brokkelen op klasse D gebied. Op de afgelopen Ise in Amsterdam liep de delegatie van hen met kwijl uit de monden en de staart tussen de benen de stand van Hypex af.......
Welke waren het?
Dat is alles wat ik wil weten.
Qua spec's hoef ik ze niet eens te beluisteren Dre.......
weer zo iemand dus. :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Dynky schreef:
of de NC122MP als je nog wat minder budget/plaats hebt, ik zou er iig graag wat mee bouwen, maar dat lijkt dus vooralsnog niet mogelijk.
Die zou wel eens in de vervanger van de AS2.100 op kunnen duiken.
Ik mag toch hopen dat men nu een fatsoenlijke DAC stopt in de nieuwe AS2.100 en dat deze kwa afmetingen identiek is aan de oude, dan heb ik namelijk een paar upgrades gepland :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

dre schreef:
ds23man schreef:
dre schreef:
Welke waren het?
Dat is alles wat ik wil weten.
Qua spec's hoef ik ze niet eens te beluisteren Dre.......
weer zo iemand dus. :rofl:
Nee hoor, heb ze vaak genoeg gehoord. Zelfs geen partij voor de allereerste UCD.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

Dan schreef:
.. maar we hebben nu de beryllium compressie drivers ...
Namen en rugnummers graag want ik moet die maar eens proberen dan :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Dynky schreef:
of de NC122MP als je nog wat minder budget/plaats hebt, ik zou er iig graag wat mee bouwen, maar dat lijkt dus vooralsnog niet mogelijk.
Die zou wel eens in de vervanger van de AS2.100 op kunnen duiken.
Ik mag toch hopen dat men nu een fatsoenlijke DAC stopt in de nieuwe AS2.100 en dat deze kwa afmetingen identiek is aan de oude, dan heb ik namelijk een paar upgrades gepland :D
Beter opletten Sander, alles gaat gebaseerd worden op de TAS3108 met bijbehorende elektronica.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door Leeuwarden »

Nog een klein beetje peper en dan kan ik weer klaar gaan zitten met bier en chips. Mooi wat vermaak op de zaterdagavond.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
Nog een klein beetje peper en dan kan ik weer klaar gaan zitten met bier en chips. Mooi wat vermaak op de zaterdagavond.
Wanneer ga jij eens wat nuttigs doen ipv hier de zaak op te ruien......
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Beter opletten Sander, alles gaat gebaseerd worden op de TAS3108 met bijbehorende elektronica.
Als Hypex niet zo karig was met informatie, of als dergelijke info verstopt zit in obscure forumposts op verschillende fora, was ik daar ongetwijfeld van op de hoogte. Ik begrijp niet goed dat men zo geheimzinnig doet over dit soort zaken? De TAS3108 is trouwens binnenkort EOL, dus ik hoop dat evt. software wel compatible is met z'n opvolger.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Wanneer ga jij eens wat nuttigs doen ipv hier de zaak op te ruien......
Jan heeft gewoon trek in bier en chips, z'n BCE heeft waarschijnlijk een gezellig dagje uit met vriendinnen en dus moet onze Jan zelf voor 't eten zorgen :D
Plaats reactie