Een Reggaelectronica beginner.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Tappabee
Berichten: 29
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 9:29

Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Tappabee »

Hoi Ik ben Arnoud 43 jaar en een manusje van alles, Ik heb aan velerlei zaken wel geknutselt. Opgeleid als 3d vormgever en 10 jaar een bedrijfje gehad in theatervormgeving. Helaas heb ik erg veel hobby's . Ik houd mij nu voornamelijk bezig met houtbewerking. Een van de langst lopende hobbys is wel het onderhouden van een reggae soundsystem. Gelukkig doe ik het samen met een aantal mensen. In reggae termen ben ik daar een engineer. Ik weet ongeveer hoe alles werkt maar kan nog veel leren. De soundsystem klinkt nu al geweldig maar de finesses gaan we nu eruit proberen te persen.
Behalve de cd spelers en een paar effecten is ons voornemen om zoveel mogelijk analoog te werken.

Omdat de interface (bedoel de manier om creatief te communiceren met je apparatuur) erg belangrijk is, probeer ik mij te orienteren op het bouwen van een pre amp. Nu werken we nog met DJ en PA mixer . Voordat ik daaraan begin is het eerste project het verbeteren van mijn bliep en sirene kastje. Ik wil daar alle vevelende niet gewenste brommetjes en krakjes uithalen.

groet Tappa
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door dre »

Welkom hier!

En we zijn klaar voor plaatjes! :mrgreen:
Tappabee
Berichten: 29
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 9:29

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Tappabee »

Ik krijg een http fout
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door dre »

Wij geen plaatjes..... :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Barry2001 »

Welkom Tappa! Plaatjes dienen <1MB te zijn, anders krijg je inderdaad die fout.
Tappabee
Berichten: 29
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 9:29

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Tappabee »

IMG_5603.jpg
zo?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door dre »

:shock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door dre »

Ik zie het niet inde woonkamer staan in ieder geval! :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Zweitse »

Leuk voor op de ZBA dag.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door ray5150 »

Da's een beste stapel hout. :goedzo:
Zullen de buren ook leuk vinden als dit op een ZBA dag staat te spelen. :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door ray5150 »

Is dit eigenlijk mono of stereo opstelling ? :think:
Tappabee
Berichten: 29
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 9:29

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Tappabee »

Hey bedankt voor de reacties. ja we houden van oud hout, sommige kasten hebben we uit een schimmelige garagebox van de ondergang gered.
de tops en hi mid zijn stereo. de middenste 4560 is ook hi mid maar gaat volgende x denk ik lo mid doen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Barry2001 »

Ooit eens Black Uhuru live gezien, op Lowlands. Of gezien, gehoord eigenlijk, de Roti die we aan het eten waren bewoog spontaan door het laag :mrgreen: Denk dat de geluidsman een beetje doof is geworden in de loop der jaren.

Mooie set zo hoor!
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door sander1238 »

ds23man schreef:
Ben eens op vakantie geweest in Jamaica. Stond idd dit soort spul te blazen tijden de vele feestjes op het strand.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door MarcelvdG »

Ik ben bijna 30 jaar geleden bij een concert van the Revelation Time zo stoned als een garnaal geworden van het passief meeroken. Op weg naar huis was de zwaartekracht aanzienlijk minder dan op de heenweg. Maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door ray5150 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er bij zo'n systeem aan versterking en eventueel processing gebruikt word.
Kun je daar wat meer over vertellen ?
Tappabee
Berichten: 29
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 9:29

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Tappabee »

crown5000 crown k2 crown sa2 een hill dx 1500 en 3 x ecler 400w?
crossover is een bss fds 318 we hebben een dbx 166? limitercomp maar laatst hebben we alleen de mics en de effecten aangesloten, direct alles via de pa mixer gaf headroom problemen.
de Mackie 1604VLZ4 is aan het overlijden en is dringend aan een schoonheidsbehandeling toe...
Tappabee
Berichten: 29
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 9:29

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door Tappabee »

solarsystem.jpg
Kijk ik was nog niet helemaal klaar met de voorstelling. Wij hebben ook nog een reggae solar system karretje gebouwd. Het bestaat uit 2 dikke accu's , 2x pioneer bas kast een autoversterker, en een sony autoradio met veel uitgangen. Natuurlijk ook een laadregelaar. Qua audio moet er nog het een en ander aan gebeuren.... (veel brom en nieuwe hoog kasten) Komen nog 2x 12v draaitafeltjes in.

Er is nog een apparaat in de Journeymen familie die nog voorgesteld moet worden; Dat is Rosita een oud Grundig meubel flink opgepimpt...
Gebruikersavatar
ARK-Deurne
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 14:23

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door ARK-Deurne »

Leuk setje zo! En nog goed over nagedacht ook! :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Bericht door ray5150 »

Hier ziet er wel heel kleurig en vrolijk uit.
Heel andere kost dan het standaard zwarte PA spul. :D
Plaats reactie