Ik heb vorig jaar een setje Needles gemaakt met de FR8 en deze is mij zo goed bevallen dat ik eigenlijk wel toe was aan iets nieuws. Mijn eerste plan was dan ook om, op een klein budget, zelf iets te ontwerpen. Dit bleek iets lastiger dan gedacht en ik heb dan ook besloten van dit plan af te zien en een bestaand ontwerp na te maken.
Ik heb dan ook wat budget vrijgemaakt en heb besloten om de LBVS te maken
Ik ben een echte beginner om het gebied van eigenlijk alles... Buiten de needle die ik heb gemaakt, heb ik verder geen ervaring met houtbewerking e.d. Wel heb ik voor kerst een frees gekregen (vond mijn vader ook wel handig
Ik heb het hout gekocht en kan hiermee al aan de slag. De rest van de onderdelen heb ik reeds besteld.
Om alvast wat te oefenen met frezen, heb ik een hulpstukje gemaakt om cirkels te frezen. Hier ging ik meteen in de fout...
Bleek dat wanneer ik dieper dan 12mm wou frezen, het ijzeren balkje waar de alu stangetjes inzitten, me in de weg zaten. Dit heb ik opgelost door dit stukje uit te vijlen en te zagen. Zie hier het ietwat lelijke resultaat
Heb nu al zin om de rest af te maken